Header Ads

ads header

Flash News

Daripada dimalukan PN lebih baik malukan Mahathir (Ini kira balas dendam)


Yang mohon untuk undian belah bahagi hanya 13 orang tak cukup 2 kerana PKR dan DAP tak beri sokongan usul itu.

1. Mahathir Mohamad (Langkawi)
2. Mukhriz Mahathir (Jerlun)
3. Mahfuz Omar (Pokok Sena)
4. Khalid Samad (Shah Alam)
5. Hanipa Maidin (Sepang)
6. Mat Sabu (Kota Raja)
7. Mujahid Yusof Rawa (Parit Buntar)
8. Hatta Ramli (Lumut)
9. Anuar Tahir (Temerloh)
10. Dzulkefly Ahmad (Kuala Selangor)
11. Hasanuddin Yunus (Hulu Langat)
12. Hasan Bahrom (Tampin)
13. Salahuddin Ayub (Pulai)

Daripada sini kita nampak parlimen kini pecah kepada 3, PN, PH dan Geng Atok termasuk PAN.

Peristiwa hari ini telah merakamkan bahawa Hubungan Mahathir-Anwar putus sama sekali. Ahli-ahli Parlimen PKR dan DAP tidak lagi menyokong Mahathir.

Mahathir kini disokong oleh anak beranaknya dan 11 ahli Parlimen PAN.

Anwar pun tak ada BILANGAN tanpa tanpa sokongan UMNO maka dia tidak akan cukup ahli Parlimen untuk menang dalam undian ini. Jika Anwar dan ahli-ahli Parlimen PKR bangun untuk menyokong undi belah bahagi sekali pun, mereka akan kalah ini langkah yang sia-sia dan memalukan PH. Oleh itu elok Anwar ambil langkap tidak bangun. DAP pun cerdik dalam hal ini. DAP tak nampak membelakangi Agong.

Jadi ini peluang nak malukan orang tua itu...
Biar orang tua itu terkonteng-konteng dengan 13 orang...

Ada orang kata PKR dan DAP akan menyerang bajet ini di peringkat jawatankuasa. Di sini nanti ada alasan nak tolak dan ini lebih munasabah. Ini mengelak kononnya akan dijaja oleh PN pembangkang cuba menderhaka pada Agong. Apatah lagi sentimen rakyat ghairah kerana menteri kata kwsp bagi keluar 10k tapi tak explain mana MOF nak dapatkan duit itu.

Kononnya strategi PH ini nak PN jatuh dengan cara smart, takkan nak attack musuh semasa PN masih kuat. Attack semasa lemah. Paling kurang ada masa satu minggu ke dua minggu nak bagi lulus undi jawatankuasa untuk setiap kementerian. Semasa ini menguji MP PN untuk hadir semua pengundian tersebut? Kalau tidak PH akan ambil peluang.

Tapi sepatutnya Anwar tak sepatutnya jaja nak tolak bajet, PH sepatut jaja kita sokong bajet dengan strategi. Tapi malang Anwar dah tua cara gerak kerja lemah dan bernafsu tinggi.

NASIR RAMLEE



Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


10 ulasan:

  1. Patutlah si PENDATANG2 Cina/Pariah terutamanya dr. rejim PENJAJAH DAP Parasit ZIONIS - punya sokong BELANJAWAN 2021 paling TAK GUNA ni!!

    MENTERI KEWANGAN dah GILAkah?!

    Lihat di - https://malaysiagazette.com/2020/11/26/wira-putra-tidak-puas-hati-peruntukan-sjkc-naik-sekolah-agama-dikurangkan/

    NOTA: Tapi AWAS, NGO Putra ni PENJILAT Diktator mahathir PARIAH kerala - tapi walau kita PENYOKONG Kerajaan PN, tak semestinya kita mengorbankan HAK Islam/Umatnya & seluruh bangsa BUMIPUTERA kita!!

    Maka, DYMM SPB YDPA sbg. KETUA AGAMA ISLAM Persekutuan & PELINDUNG Hak bangsa BUMIPUTERA bersama MAJLIS RAJA2, serta SUMPAH JAWATAN DYMM DPB YDPA melindungi ISLAM setiap masa, berdasarkan UNDG2 PERLEMBAGAAN kita, patut masuk campur BELANJAWAN 2021 yang dah diLIBERALkan ni oleh puak2 PENGKHIANAT GILA & TAMAK KUASA dlm. KERAJAAN PN!!

    BalasPadam
  2. anuar terus gigit jari...anuar bukan pilihan Ilahi utk jadi PM...
    itulah anuar ibrahim...dulu kini dan selamanya...,mustahil jadi PM...

    BalasPadam
    Balasan
    1. jika undian bajet diluluskan, anwar tahu tak akan dapat majoriti dan anwar bole ucap selamat tinggal, tak perlu tempoh 7 hari seperti yang dinyatakan

      Padam
  3. ALLAHUAKBAR...hampir semua parasit PAS yang dilabelkan DR HASSAN ALI menyerlahkan keEgoaan SERTA Kedangkalan politik yang KHIANAT MANDAT RAKYAT masih untuk menolak Bajet serta arahan YDPA....BAJET ini tak payah bayar gaji elaun MP 13...TUDUH pula ZALIM dan tidak ADIL.

    BalasPadam
  4. 13 yang bangun menentang titah DYMM Agong.

    sepatutnya kau ditembak dengan senapang gajah..:)

    BalasPadam
  5. Iyo la tu..labu oi.. Ini Bloger anti anwar..Anwar tak undi lawan bajet pn...tetap anwar juga yg dipersalahkan..nampak sangat bloger ni takutkan anwar,mr anwar rilek sahaja haha..si bloger ni pulak yg meracau tak tentu pasal haha..

    BalasPadam
  6. Kalo Anwar tolak budget kena maki, skrg anwar sokong pun kena maki. Mampus kalo ikut palotak penganut Pas..

    BalasPadam
  7. Sruh anwar n atuk pencen dri politik aje senang..😕

    BalasPadam
  8. Apolah punya tak cerdiknya mereka yang tolak budget ni,, di manakah ketaatan mereka pada Raja dan Negara, waktu nak jdi ahli parlimen dulu masing2 angkat sumpah untuk taat pada Raja dan Negara lepas tu menderhaka pulak...!!

    BalasPadam
  9. Adakah anda memerlukan Pinjaman segera? Kami menyediakan pinjaman perniagaan, pinjaman peribadi, pinjaman pelajar, pinjaman kereta, dll. Sekiranya anda berminat, hubungi kami: (challotloan@gmail.com) Tawaran

    pinjaman segera

    BalasPadam