Header Ads

Header ADS

Gaji-gaji ADUN Negeri-negeri di Malaysia - Biar macai PH tak bodoh lagi


Patut lah ramai yg bising gaji adun kelantan naik.... Sebb gaji adun kelantan paling tinggi dalam msia....

Dr. Ustaz Rozaimi Ramle - Hadith B.A Fiqh Wa Usuluh di Universiti Mu'tah Jordan, Masters Hadith, Phd Hadith di Jordan, Ahli Majlis Fatwa Negeri Perlis kena baca sirah lagi tentang bagaimana sahabat nak gajikan Abu Bakar



Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


6 ulasan:

  1. pandangan seorang rakyat antara dulu( menjadi mimpi ngeri) dan yang diharapkan(sekarang)
    sama2lah kita renongkan dijadi iktibar, lebih2 lagi mp2 parlimen:


    AnonymousAnonymous said...(Komen dalam blog ini)
    22 bulan bajet vs bajet 8 bulan

    Bajet 2020 bajet kerajaan Melayu Islam. Rakyat tahu dan merasai bagaimana pemerintahan PH selama 22 bulan.

    Sebab Itu sebab takde seorang pun yang berguling guling, terjerit jerit di jalan raya memberontak akan kejatuhan kerajaan PH.

    Hari ini, kepada MP Melayu/Islam mempunyai ruang seluas membuktikan kerajaan PH dahulu adalah kerajaan tunggangngan DAP.

    Kerajaan PH sebagai kerajaan yang rasis, membelakang kan Perlembagaan dan tidak peka kepada sosio budaya dan adat resam negara.


    Dulu, selama 22 bulan kerajaan PH mentadbir kerajaan macam macam rakyat dapat.

    1. Hantar Tun Daim ke China dengan segera untuk ubah isi kandungan ECRL dari taraf First Class jadi taraf 3rd Class yang walaupun harga diturunkan tetapi tidak setimpal dengan yang sebelumnya.

    2. Malah ada kroni sudah patut didakwa melakukan insiders trading sebab membeli awal saham berkaitan ECRL. Tun, Daim dan kroni dalam Council of Eminent Persons (CEP) berebut habuan.

    3. Rencana blueprint kilang kereta nasional ke-3 sama seperti Proton awal-awal dengan penguasaan syarikat kroni kerana Proton tidak lagi dikawal oleh kerajaan.

    4. Rencana kroni ambil alih PLUS dengan tawaran berbillion (kroni sama seperti Perwaja yang akhirnya dapat bailout daripada Kerajaan) tetapi tidak dipersetujui oleh Kementerian Kewangan (DAP) sebab mereka juga mahu kuasai pulangan.

    5. Kontrak Opcom - Hari ke 5 dilantik jadi PM Boboi dapat ratus juta kontrak Opcom

    6. Tender berbilion fiberoptic pada OPCOM dan stimulus package.

    7. Rancang airport baru

    8. Projek Bandar Malaysia diberi kepada pemaju kroni.

    9. Jarah wang Petronas 82 Biliion.

    10. Hutang baru 120 bilion dalam masa 22 bulan
    10 GST tukar kepada SST dengan negara menerima kurang pendapatan dan peniaga mudah untuk lari dari membayar cukai.

    11. Runding 101 projek direct-nego dan tukar penerima dan syarikat kepada kroni kerana mereka daripada zaman BN

    12. Harta Tabung Haji dilelong murah.

    13. Kedai Roti dibailout.

    14. Sebagai ganjaran bailout kedai roti the loft, Taikun Cina ini dapat projek Bandar Malaysia ratus juta. Hebattt..!!



    Untuk Rakyat:

    1. Jangan iri hati kepada org kaya.

    2. Jangan asyik minta bantuan kerajaan. Rakyat kena Ikat perut.

    3. Setiap hari zikir wajib 'salahkan Dato' Sri Najib dan UMNO'.

    4. 7 juta penerima BR1M ditukar kepada BSH dengan hanya 4 juta penerima dan pemberian dikurangkan.

    5. Pembuangan kerja 40,000 kakitangan awam dan kontrak

    6. MoF Lim Guan Eng umum beri duit percuma utk berbelanja RM30.00 sahaja

    7. Janji harga minyak turun RM1.50 dicapati. "Hari pertama ke Putra Jaya esok serta merta harga minyak turunnn.." Saya ulanggg...!

    samalah kita renong, kepada mp2 parlimen janganlah tipu rakyat lagi, tanya anuar apa dia buat selama 22 bulan semasa ph memerentah, entah2 bajet ph tu dia tak tahu

    BalasPadam
  2. Rakyat Kelate lebih nemahamu

    BalasPadam
  3. Macai macai PH memang jahil maklumat...jika gaji YB kelantan tinggi dari selangor dan penang maka munasabahlah korang komen. Kerana itu bila kena kencing pun mereka macai macai bengong tetap redho.

    BalasPadam
  4. Gaji wakil rakyat kelantan mulai 2015 sehingga sekarang adalah RM8000 sebulan. Agak2lah kalau nak beri data yg palsu. :)

    BalasPadam
  5. rakyat menentang termasuk penyokong pas sendiri bukanlah isu kenaikan gaji.. isunya xkena masa, xsesuai... adakah bantuan covid kjaan negeri skg sudah cukup tuk membantu rakyat... yg sebelum-sebelum ini pun ramai yg tercicir sebab duit xcukup.. ini bukan hnya berlaku kat negeri miskin, miskin kaya juga banyak berlaku...

    xboleh ke gaji tu dinaikkan selepas covid agak reda.. rakyat sudah xpanik lagi dgn hilang pekerjaan? bukannya selama2nya gaji 5k.. mgkn tahun depan naik or lepas pru15 ke? kalau kita xdapat banyak membantu rakyat, sekurang2nya jgn menyakitkan hati mereka.... ini seolah mereka xdapat makan.. kita pergi makan di depan mereka. wajarkah? islamikkah?
    https://twitter.com/bijak_politik/status/1326761941080137737?s=20

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.