Header Ads

ads header

Flash News

Ketua AMK Selangor ingatkan Pemuda DAP jangan lupa daratan


Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Selangor Najwan Halimi menyifatkan kenyataan Pemuda DAP agar Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim memohon maaf serta ancaman untuk “berpisah” dengan PKR, sebagai keterlaluan.

Najwan mengulas kenyataan Setiausaha Pemuda DAP Teh Hong Keat yang mengkritik Anwar susulan arahannya agar ahli Parlimen pembangkang tidak menyokong undi belah bahagi untuk bacaan kedua Belanjawan 2021 di Dewan Rakyat, Khamis lalu.

Langkah itu dikritik pelbagai pihak di media sosial dan mencetuskan tuduh-menuduh dalam PH.

Menurut Najwan, Majlis Presiden PH telah memberi kepercayaan terhadap Anwar dalam usaha mengembalikan kerajaan PH dan maka para pemimpin parti perlu akur dengannya.

“Kita wajar menginsafi bahawa usaha tersebut bukan mudah. PH kehilangan kerajaan ketika Anwar tidak memegang apa-apa jawatan kabinet dalam tempoh 22 bulan pentadbiran.

“Oleh itu, adalah sangat tidak adil bila mana semua beban perlu ditanggung Anwar tatkala tangan dan kakinya diikat dari bergerak.

“Sikap begitu tidak lebih sebagai langkah membuli Anwar dan PKR sedangkan selama lebih 20 tahun, Anwar mendedikasikan perjuangannya untuk memperkukuh gabungan parti-parti pembangkang,” katanya dalam kenyataan.

Justeru, katanya, Teh dan Pemuda DAP tidak harus cepat “lupa daratan” dengan kenyataan bernada sedemikian sebelum merujuk kepimpinan parti mereka.





Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


5 ulasan:

  1. parti pkr mungkin lebih dihurmati jika meninggalkankan Dap....semua pemimpin dari dap, khusus dari kaum india adalah terlalu rasist...maka itu rakyat malaysia khusus umat melayu menolak mereka...

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu masih ada segelintir meLAYU yang agung dan SUCIkan DAPIGS DAN DAPSY;;Sasaran mereka terus menikam belakang adu domba sesama agama dan bangsa supaya jadi hancur luluh.mereka membisu pejam mata pekakkan telinga BILA agama bangsa dihina kerana tidak sanggup MATI berdiri tetapi RELA meLUTUT dgn DAPIGS

      Padam
    2. Bukan saja rasist penyokong tegar pengganas ltte...pemimpin2 dap yg berketurunan cina pula ramai yg masih pekat berdarah komunis... cucu cicit komunis..

      Padam
  2. BODOHnya Melayu2 LIBERAL/HOMO dlm. PKR Parasit-KULI DAP bangkai Penjajah Zionis!! Anwar homo hanya diPERGUNAkan mcm. LEMBU diCUCUK-HIDUNG - supaya eng dpt.jadi PM!!

    Sbb. mungkin anwar ni dah diBLACK-MAIL terlalu bnyk. dlm. kes2 HOMO dia!!

    BalasPadam
  3. Sejarah pengkhianatan bangsa terus berulang apabila melayu hilang jati diri sanggup bertuankan kafir,menghambakan diri dengan setia pd ketua kafir tp khianat bila berketuakan melayu islam sebagaimana osman wok singapura yg jafi barua lky yg jika tidak kerana pembelotan dan pengkhianatannya lky tak mungkin dapat singapura..

    BalasPadam