Header Ads

Header ADS

Nik Zawawi mohon maaf pada penganut Kristian atas isu Bible Asal


Anggota Parlimen Pasir Puteh, Nik Muhammad Zawawi Salleh hari ini memohon maaf kepada penganut Kristian dan rakyat Malaysia atas ucapannya yang dianggap menghina.

“Saya mohon maaf jika ada yang terguris, saya tidak berniat begitu.

“Apa yang saya niat saya adalah hendak pertahankan kitab Injil asal yang diturunkan kepada Nabi Isa, tanpa ada sebarang perubahan,” katanya di Dewan Rakyat, hari ini.

Terdahulu, Speaker Dewan Rakyat Azhar Azizan Harun memerintahkan anggota Parlimen PAS itu menarik balik kenyataannya sebelum ini dan memohon maaf.

Nik Zawawi sebelum ini dilaporkan enggan meminta maaf berhubung ucapannya di parlimen bahawa kitab Injil “dipesongkan” dan penganut Kristian tidak mempunyai “hak untuk tersinggung”.

Nik Zawawi membuat kenyataan itu ketika membahaskan rang undang-undang untuk meminda Akta Pengangkutan Jalan bagi meningkatkan hukuman terhadap pemandu mabuk.

Menurut Nik Zawawi, langkah kerajaan untuk meminda undang-undang tidak boleh dianggap sebagai masalah agama kerana tidak ada agama yang membenarkan penganutnya meminum alkohol.

“Dari apa yang saya pelajari mempelajari agama perbandingan, tidak ada kepercayaan yang membenarkan penganutnya meminum alkohol. Tidak ada agama. Bukan agama Buddha, Hindu atau yang lain membenarkannya.

“Ini tidak seharusnya menjadi isu sensitif bagi penganut agama lain,” kata Zawawi.

Zawawi kemudian ditegur oleh anggota parlimen Beruas, Ngeh Khoo Ham, yang berkata agama lain membenarkan pengambilan alkohol tetapi tidak sampai ke tahap mabuk.

Zawawi bagaimanapun menolak penjelasan Ngeh, dengan alasan bahawa “sebelum Injil dipesongkan, agama Kristian telah melarang alkohol”.

MR :  Tidak mengubah fakta jika tentang bible jika Ustaz Zawawi memohon maaf.. memohon maaf menunjukkan kemuliaan 


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


10 ulasan:

  1. Kenapa perlu minta maaf kepada kapir2 yang rata2 nak menghina dan menjatuhkan Islam.

    BalasPadam
  2. SIKAP SUKA BERMAAFAN ANTARA AKHLAK MULIA DAN JALAN DAKWAH...HIDAYAH DARI ALLAH...INJIL ADALAH ANTARA KITAB ALLAH SEBELUM ALQURAN KITAB TERAKHIR DITURUNKAN...YANG DIJAMIN ALLAH KEMULIAAN DAN KEASLIANNYA TANPA DIPESONG berbanding kitab LAIN yang di ubah sebagai BIBLE

    BalasPadam
  3. Perbandingan antara kitab Bible dan Al-Quran berdasarkan ayat Bible dan Al-Quran sendiri:

    (1) If we read the Book of Jeremiah, Chapter 8, Verse 8 it says this:

    "How can you say, "We are wise,
    for we have the law of the LORD," when actually the lying pen of the scribes has handled it falsely?

    (2) Allah telah berfirman yang bermaksud:

    Sesungguhnya Kamilah yang menurunkan Al-Quran, dan Kamilah yang memelihara dan menjaganya.
    (Al-Hijr 15:9)

    Alhamdulillah Kita umat Islam di seluruh dunia memiliki Al-Quran tulen tanpa sebarang perubahan sejak dari zaman Rasulullah S.A.W. lagi.

    BalasPadam
  4. Kami memberikan pinjaman dari kisaran $ 1.000 hingga $ 10.000.000,00 USD. Pinjaman kami diasuransikan dengan baik untuk keamanan maksimum.
    * Apakah Anda membutuhkan pinjaman pribadi atau bisnis untuk berbagai keperluan?
    * Apakah Anda mencari pinjaman untuk melaksanakan proyek besar?
    Jika Anda memiliki masalah di atas, kami dapat membantu Anda tetapi saya ingin Anda memahami bahwa kami memberikan pinjaman dengan tingkat bunga 4%.
    * Pinjam apa pun hingga $ 10.000.000,00 USD.
    * Pilih antara 1 hingga 30 tahun untuk membayar kembali.
    * Pilih antara Paket pembayaran Bulanan dan Tahunan.
    * Ketentuan Pinjaman Fleksibel.
    Anda dapat menghubungi kami sekarang! Email: Americanloan.us@Aol.com

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mohon admin mindarakyat delete Komen 4 November 2020 7:38 PG kerana mungkin terdapat unsur penipuan.

      Padam
  5. Aku copy dr blog reformasi. Kalo x hadam jgk, gi minum air ketum smpi bengkak!

    Ini cerita lebai tahun 2018. Waktu tu, siang malam lebai maki kita dan tuduh kita tak sokong RUU 355 dan hudud. Lebai kata kita ikut Dap, tak sokong RUU 355. Sampai ada lebai yang nak jiratkan Wan Azizah kalau tak sokong RUU 355. Hadi diarak ke Parlimen beramai-ramai seperti pahlawan kononnya berjaya BACA USUL RUU 355. Lepas tu, Hadi sendiri minta tangguh untuk bahas. Pastu, tangguh lagi. Sampai Umno/Bn tumbang, RUU 355 terus dalam poket jubah Hadi.

    Sebelum tu, penuh padang merbok lebai dan walaun berhimpun seolah-olah serius sangat nak buat pindaan RUU 355. Kutip derma tin milo. Jual baju unggu. Stiker kereta pun laris. RUU 355 dan hudud nyawa kita, kata lebai. Walaun pun bertakbir sampai hilang suara. Pak Mat dari Kedah kayuh basikal ke Padang Merbok untuk sokong RUU 355 melecet teloq... Jihad.

    Akhirnya? Sekarang dah ada kuasa, DAP pun tiada dalam kerajaan. Menteri undang-undang pulak puak lebai. Menteri agama pun golongan lebai. Yang duduk di Yadim tu pun hebat, serban besar. Tunggu apa lagi? Tukang potong tangan dah lama ada, kata Nik Amar. Apa alasan lagi?

    Mesti alasan Covid kan? Haha....

    Aku simpati dengan walaun yg wala' dengan pemimpin mereka yang jelas memang menjual agama demi kepentingan diri. Mereka dah jadi menteri melalui kerja bersekongkol dengan pengkhianat. Nak laksanakan Islam macam mana dari hasil kerja khianat? Itu puncanya.

    BalasPadam
  6. RBA ternakan puak kafir harbi roket telah menulis komen jahat berunsur fitnah untuk menghina, menfitnah dan memburuk-burukkan usaha pindaan RUU355 kerana pindaan RUU355 bertujuan untuk memperkasaan dan memartabatkan undang-undang syariah dan mahkamah syariah untuk kebaikan umat Islam.

    Malangnya usaha murni parti Islam untuk melakukan pindaan RUU355 ini telah dihina, difitnah dan diburuk-burukkan oleh puak kafir harbi, RBA dan khadam liberal mereka walaupun orang kafir tidak berkaitan dengan RUU355.

    Ini jelas mununjukkan campurtangan melampau puak kafir harbi roket, RBA dan khadam liberal mereka dalam hal ehwal agama Islam dan umat Islam sedangkan umat Islam tidak campurtangan dalam hal ehwal agama kafir.

    Sebaliknya puak kafir harbi adalah kepala bapak hipokrit kerana puak kafir harbi tidak pernah membenarkan umat Islam campurtangan dalam hal ehwal agama kafir.

    Sikap hipokrit dan double standard puak RBA dan khadam liberal roket menjadi sangat jelas apabila mereka enggan mengutuk puak kafir harbi roket yang menyokong industri dosa besar seperti arak, Judi dll.

    Mereka juga diam membisu seperti Syaitan bisu tidak membantah tindakan puak kafir harbi roket membela dan mmpromosi pesta arak terbuka dll.

    Mereka tidak membantah apabila pemimpin-pemimpin kafir harbi menghina Islam dan menafikan hak umat Islam kerana mereka juga bersikap anti-Islam.

    Puak RBA juga bersekongkol dengan puak kafir harbi roket dan khadam liberal roket kencing rakyat dengan pelbagai janji palsu kerana puak RBA tidak bermoral.

    Puak RBA adalah musang berbulu ayam, gunting dalam lipatan dan musuh Dalam selimut yang sangat berbahaya kepada umat Islam.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Okay, skrg ko blh gi tonggang air ketum.
      Setakat komen maki, x payah jadi org la..

      Padam
    2. Wah RBA 3:36 meroyan kepanasan menyalak histeria kerana termakan cili api ! Pedas sangatkah cili api bro ???

      Setakat RBA sembang lebat babi pun boleh terbang tetapi habuk pun tarak, x payah jadi org la..

      Ha ha ha ha ha ....

      Padam
  7. memohon maaf tak semestinya bermakna bible itu benar tapi membawa erti supaya penganuti nasrani menilai agama itu sendiri secara mendalam word by word, sentence by sentence and the meaning in between the line. yang batil apa jua sekali pun batil tetap batil. sebutlah yang benar walau pun ia pahit, ini pun untuk kebaikan mereka sendiri untuk orang yang mahu berfikir.

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.