Header Ads

ads header

Flash News

Perbandingan Tokoh Untuk Next PM


1) Hampir setiap hari, DS Najib bring up dengan status dan kenyataan FB yang menjurus kepada keperluan rakyat, langkah-langkah yang wajar untuk menangani kesusahan rakyat etc. Bukan sekali dua atau sekali-sekala, tetapi sangat kerap dan konsisten.

2) Perbandingan yang kita kena buat adalah terhadap figure DS Anwar, TS Muhyiddin dan Tun Mahathir. Kerana mereka ini bakal PM, PM dan bekas PM, serta sedang berusaha fight untuk jadi next PM. Bandingkan apa idea dan kaedah yang mereka utarakan untuk membantu rakyat, secara konsisten.

3) DS Anwar sehingga hari ini, masih membawa idea yang sama sejak dahulu (konsisten?), yang sangat idealistik dan terlalu general. Hanya sedap untuk orang dengar, tetapi orang sukar untuk execute. Seolahnya kalau nak laksanakan semua idea beliau, tak ada cara lain melainkan kena angkat beliau jadi PM terlebih dahulu.

4) TS Muhyiddin pula dilihat sebagai tak ada plan ekonomi yang tuntas untuk bantu rakyat. Tapi disebabkan beliau ada kuasa, beliau ada kabinet dan penasihat serta team yang berpengalaman, beliau masih boleh bentangkan dan laksanakan plan terbaik untuk rakyat. Still, politiking masih menghantui beliau.

5) Tun Mahathir pula hampir sepanjang masa mengeluarkan kenyataan provokatif dan tak ada nilai untuk bantu kesusahan rakyat. Pendek kata, tak heran pun pasal rakyat. Bukan menafikan, tetapi itulah yang kita boleh simpulkan melalui kenyataan beliau secara konsisten. Selebihnya, tugas media dan pentaksub beliau sahaja duk highlight benda yang kononnya Tun berjiwa besar, berjiwa rakyat bla bla bla.

6) Jadi, antara perbandingan ini, DS Najib lebih merakyat. Kita sembang bab menjaga rakyat, kebajikan rakyat dan bantu rakyat. Tak masuk bab integiriti, keputusan da kes mahkamah, label penchuri atau penyamun. Ini berbandingan tentang apa yang sepatutnya PM, bakal PM, bekas PM dan orang yang nak jadi PM buat dan fikir untuk rakyat, dengan visi dan misi yang jelas, bukan retorik atau idealistik tak tentu pasal.

7) Bangmat tak termasuk dalam senarai untuk dibandingkan. Beliau tak pernah fight untuk jadi PM. Nak bandingkan beliau, kena bandingkan dengan figure yang fight untuk kedudukan MenHan. LGE boleh dicompare dengan KuLi, Tun M, DS Najib, Azmin Ali dan Tg Zafrul.

Sekian




Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


5 ulasan:

  1. semua tak layak.

    presiden PAS lebih layak.
    hehe

    BalasPadam
  2. najib adala satu2nya PM yg pernah menyusahkan rakyat malaysia yg paling teruk dan tlh memperbodohkan rakyat malaysia spt menarik balik subsidi minyak, minyak masak, beras, gula dan banyak lagi...yg paling buruk buat rakyat ialah diketika rakyat sedang dlm kesusahan \, najib memaksa rakyat malaysia membayar cukai GST yg disifatkan paling zalim buat rakyat malaysia...
    GST adalah antara punca najib dijatuhkan oleh rakyat malaysia selain kejahatan najib mencuri duit negara hingga berpuluh bilion menerusi 1MDB...
    heran..,kenapa najib yg sah bersalah oleh mahkamah, dibenarkan beruara diparlimen......? bodoh sangatkah rakyat malaysia hari ini....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mohtar @ Tun Mahathir. Mungkin orang yang sama. Atau anak didik atok. Atau rba dapigs untuk merosakkan imej kesatuan umno. Imej umno mungkin Naik sikit Masa perbentangan bajet, dan mohtar @ Mahathir cuba nak merosakkan imej umno dgn memburukkan Najib. Mohtar ni pandai nak cucuk jarum halus.

      Padam
  3. Malaysia ada lebih banyak nama yang berkaliber dari 3 atau 4 orang yang telah terbukti satu kesilapan bagi memilih mereka sebagai pemimpin selama ini. cukuplah, bagi pada yang lain.

    BalasPadam
  4. Waktu zaman Najib lah penjawat awam dapat banyak imbuhan.
    GST ini utk bantu tampung penjawat awam agar tidak lari ke swasta.

    Wallahua'lam.

    BalasPadam