Header Ads

ads header

Flash News

Puak terpencil dalam UMNO kini menyebar fitnah kononnya wujud kumpulan C5


Datuk Zaharin Mohd Yasin mendakwa ketika ini wujud kumpulan dikenali sebagai C5 yang sedang merancang satu ‘grand design’ untuk menghancurkan Umno. Ini kenyataan terkini dia yang disebar dalam banyak media massa.

Siapa Datuk Zaharin Mohd Yasin?

Zaharin Mohd Yasin bukanlah ahli parlimen dan bukannya ketua Umno Bahagian. Beliau adalah bekas Setiausaha Umno Bahagian Bandar Tun Razak dan bekas Setiausaha Kerja BN Bandar Tun Razak. Dia terlibat dengan UMNO sejak usia 18 tahun dan dua kali di pecat UMNO tetapi dia tidak masuk parti lain.

Beliau juga seorang blogger Umno dengan mengunakan nama blog Sang kelembai. Penulisan beliau agak kurang rasional serta berfakta yang kurang tepat dengan kontrovensi lebih kurang macam papagomo tapi papagomo menulis tanpa fakta dan ilmu. Banyak posting si Zaharin agak menarik dibaca dan kontrovensi.

Datuk Zaharin difahami telah dibiayai oleh satu kumpulan UMNO yang terpencil dalam politik semasa kini kerana UMNO lebih cenderung kepada MUAFAKAT NASIONAL (MN)

Kumpulan terpencil ini agak tidak selesai UMNO-PAS berbaik kerana ada banyak kawasan nanti UMNO terpaksa membahagikan kerusi dengan PAS bagi mencapai matlamat dalam PRU-15 nanti.

Oleh itu hubungan MN perlu diretakkan. Salah satunya ialah menyebarkan maklumat kononnya ada usaha memecahkan UMNO daripada dalam.

Maka wujudlah ‘Grand Design’ C5

Mereka mencipta komonnya Kumpulan C5 terdiri dari pemimpin Bersatu dan Pas biarpun parti itu tidak pernah menyatakan terlibat dalam rancangan tersebut. Kononnya C5 ini melibatkan ahli Pas juga di dalam itu dengan satu grand design untuk membunuh Umno.

Mereka cuba mengaitkan PAS berdasarkan logik kononnya Pas asyik sibuk mempertahankan dan menyokong PM dan BERSATU.

Datuk Zaharin membuat tuduhan kononya 5 pemimpin yang terlibat dalam C5 ini ialah Azmin Ali, Hamzah Zainuddin, Takiyuddin Hassan, Fazilah Yusof dan Hishamuddin Hussein.

 
Selain daripada Datuk Zaharin, puak terpncil UMNO ini disertai oleh Datuk Dr Mohd Puad Zarkashi dan juga Lokman Nor Adam.

Mereka juga membiayai beberapa orang penulis termasuk daripada bekas penulis Harakah yang keluar parti PAS yang kini bekerja dengan laman MALAYSIADATELINE.

Nasir Ramlee
nasirramlee@gmail.com
https://www.facebook.com/nasirramlee89


MR : Dalam UMNO ada banyak kumpulan, kumpulan yang tak senang dengan MN kerana tergugat tak boleh jadi calon akan cuba gagalkan MN  


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.



10 ulasan:

  1. Aku betul2 tak paham le. kenapa minda rakyat teramat suka memetik sumber dari pihak musuh. Ada kah minda rakyat sendiri ada agenda lain di sebalik sikap non partisan yang di uar2kan?????!!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Minda rakyat patut tutup ja
      Takda minda sendiri
      Asyik petik tulisan orang

      Padam
    2. Mesti tak banyak membaca.
      Jumud maklumat
      Artikel sebut temuramah Zaharin. Takkan itu musuh, Puad dan Zaharin orang kuat UMNO.

      Padam
  2. Minda rakyat ni sebenarnya mindless.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bila tak boleh terima hakikat, menyebabkan tersungkur PRU-14. Pengai lama kembali semula. Tak boleh ditegur sedangkan fakta nak hujah tak ada terus melabel. Perangai sama macam DAP

      Padam
    2. Masih ramai sokong PN berminda PH

      Padam
  3. Sebelum Dajjal muncul, tentera Dajjal akan menfitnah dan memburuk-burukkan parti Islam supaya tentera Dajjal boleh menyesatkan , memecah-belahkan dan melemahkan umat Islam.

    BalasPadam
  4. minda rakyat mesti diteruskan...normal la jika ada yg tdk cocok, tdk setuju, tdk disenangi sebagainya....
    jika kena gayanya..,tdk mustahil akan setanding dgn malaysia kini...
    mudahan, MR dijadikan wadah mana2 rakyat yg ingin bersuara, tak kiralah mereka itu yg pro PH atau PN....

    BalasPadam
  5. minda rakyat patut diteruskan..,walau tinggal hanya saorg yg membacanya...
    minda rakyat bukan minda yg hanya fanatik kpd mana2 parti...,rakyat bebas mendokong mana2 parti....
    minda rakyat bila2 masa boleh bertuka utk menyokong mana2 parti... jika hari ini mendokonh PH, tak mustahil esuk lusa akan mendokong PN pula... parti bukan Agama..,bila2 saja boleh dterima atau dotolak ikut minda mereka...

    BalasPadam
  6. Brown Flesh Vibrator says:

    Sang Kelembai? Jenis Ronin hilang tuan. ("Ronin" terlalu tinggi gelaran, lagi sesuai istilah "hantu raya" yang tak ada tuan jadi saka). Meracau kehulu ke hilir mcm langsuir nak cari dahan boleh bagi telur mentah tiap2 bulan. Belaaah laa.. khaaarrkk ptuihh

    BalasPadam