Header Ads

ads header

Flash News

Razlan desak kerajaan padam segera ‘api’ provokasi UMANY


Kerajaan diminta bertegas dengan Persatuan Pemuda Baharu Universiti Malaya (UMANY) yang didakwa melakukan provokasi melampau terhadap institusi raja berperlembagaan di negara ini.

Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO, Datuk Razlan Rafii juga mahu kerajaan memantau aktiviti pertubuhan pelajar itu agar tidak terus menjadi ‘api’ yang memusnahkan perpaduan masyarakat.

“Kita minta kerajaan, PDRM (Polis Diraja Malaysia) lebih tegas sebab kita tidak mahu gerakan ini menjadi besar. Kalau boleh kita gunakan akta yang berkaitan seperti SOSMA sebab jelas mereka ini cuba untuk menghasut rakyat.

“Inilah yang kita desak agar pihak polis dan juga Peguam Negara berfikiran lebih terbuka dan cepat mengambil tindakan terhadap UMANY.

“Ada juga ahli-ahli Parlimen sebelum ini mengatakan akta sebelum ini sudah cukup tetapi masalah kita penguatkuasaan. Kita mohon sangat untuk melihat perkara ini sebagai isu yang besar.

“Api ini perlu dipadamkan sekarang, tidak boleh kita biarkan begitu sahaja,” katanya di Balai Polis Jalan Pantai Bharu hari ini.

Razlan berkata demikian selepas menemami Ahli UMNO Bahagian Batu, Gulam Muszaffar Ghulam Mustakim yang membuat satu laporan polis terhadap UMANY.

Dalam pada itu, Razlan meminta agar pengurusan Universiti Malaya (UM) agar mengambil tindakan disiplin terhadap ahli-ahli persatuan itu.

Malah Kementerian Pengajian Tinggi (KPT) juga turut digesa agar tidak berlembut dengan langkah pelajar yang jelas melanggar undang-undang dengan alasan kebebasan bersuara.

“Saya juga minta pengurusan UM agar tegas keraka kita menjunjung Perlembagaan Persekutuan dan sistem Raja Berperlembagaan. Apa sahaja kebebasan bersuara itu sekiranya ia melanggar lunas undang-undang, ia bukan kebebasan bersuara.

“Ini saya minta UM untuk mengenakan tindakan kepada pelajar ini. KPT juga perlu beri sokongan kepada UM untuk mengambil tindakan ini.

“Kita jangan lihat ini sebagai langkah mengekang hak kebebasan bersuara yang tidak melanggar undang-undang,” katanya lagi.

Persatuan itu sebelum ini membuat hantaran bertajuk “Yang di-Pertuan Agong tidak sepatutnya campur tangan dalam hal ehwal negara” yang menerima kecaman daripada pelbagai pihak.

Presidennya, Yap Wen Qing semalam berkata, kenyataan mereka dalam versi Inggeris dan Cina dalam laman Facebook persatuan itu pada 13 Ogos lalu didakwanya telah diputarbelit oleh cybertroopers yang berniat jahat sehingga menjadi pertikaian rakyat.

Sumber : MG






Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


13 ulasan:

  1. Bodo la kalau polis atau pihak berkuasa biarkan api sebahaya ini tanpa diambil tindakan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul. Api bila kecil patut dipadamkan segera sebelum ia merebak.
      Racun golongan kominis anti Raja perlu dihancurkan.

      Padam
  2. Apa nak buat...nasi dah jadi bubur...sebab hendakkan undi majoriti kaum Cina dan India serta pengundi BEBAS...AKTA ISA di HAPUSKAN oleh DSNR...NATIJAHNYA GENERASI BARU MALAYSIA akan SENTIASA HADAPI PROVOKASI dari kaum yang sentiasa mengambil PELUANG untuk MENGHANCURKAN PERLEMBAGAAN MALAYSIA untuk melunaskan GERAKKAN SELATAN...BANGSA MELAYU dan AGAMA ISLAM KEDUDUKKAN hanya dipinggir jalan PEMBANGUNAN MALAYSIA BARU..MALAYSIAN MALAYSIAN...SINGAPURA pun masih lagi pakai AKTA ISA...

    BalasPadam
  3. Mat penang
    Ko melayu penang ke???
    Puih melayu penang
    Melayu penang low classs
    Merempat.....
    Sial punye cina babi anak anjing
    Mk ko babi bapak ko anjing cina sial
    Pukimak punye bangse sepet
    Bangsa oku
    Bangsa penjilat jubo british
    Sial ko sepet mk ko babi bpak ko setan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kau baca balik ulasan Mat Penang. Kalau kau faham bahasa Melayu , kau takkan tulis macam ini.

      Padam
    2. Bukankah komen Baboon ini menunjukkan Baboon ini adalah RBA ternakan roket yang sedang menggunakan reverse psikologi jahat untuk menimbulkan simpati kepada puak kafir harbi roket dan kebencian terhadap kaum Melayu Islam ???

      Padam
  4. Cina babiiiiiiiii
    Bangsa paling sial
    Bangsa bodohhhhhh
    Bangsa anjingggg bodoh
    Bangsa pengotorrr
    Bangsa bangang
    Bangsa komunis babi
    Bangsa mk anjing
    Bangsa bapak pelacor
    Bang jual babi

    Bangsa jual pepekkkkk

    BalasPadam
    Balasan
    1. Emo semacam aje. Kau takut kena tangkap polis ke ? UMANY dengan terang menderhakai dan menentang Raja Melayu. Ikut undang-undang negara, mereka layak ditangkap dan dipenjarakan.

      Padam
    2. SEDARKAH ENTA UNTA
      BANGSA MANUSIA , BINATANG ITU CIPTAAN ALLAH YANG MAHA MENGETAHUI.
      JAUHI PERASANGKA BURUK PADA ALLAH PENCIPTA ALAM SEMESTA.

      Padam
  5. Mat penang
    Yenna dey kepale otak ko
    Sial punue paria
    Puihhhh
    G jauh2
    Dudok ko kt penang ygbnyk babi to
    Jgn nyibok kt tmpt org
    Dudok ko kt pulau bodoh to
    Puihhhh

    BalasPadam
  6. Mat penang
    Yenna dey kepale otak ko
    Sial punue paria
    Puihhhh
    G jauh2
    Dudok ko kt penang ygbnyk babi to
    Jgn nyibok kt tmpt org
    Dudok ko kt pulau bodoh to
    Puihhhh

    BalasPadam
  7. Eh apa da komen mcm sial..MR elok nyahkan saja si ungka ni

    BalasPadam