Header Ads

ads header

Flash News

Taktik Kuffar Menuturkan Ungkapan-Ungkapan Islam


Dalam musim pemilihan presiden Amerika, naik kembali video kempen calon parti Demokrat bernama Joe Biden yang membacakan hadith Nabi. Video tersebut menyeru umat Islam Amerika agar menyokongnya bagi mengalahkan Trump.

11 tahun dahulu Obama memulakan pidatonya dengan ucapan salam, dalam kunjungan sulungnya ke dunia Islam di Kaherah. Ketika itu, ucapan beliau disambut penuh teruja oleh umat Islam, dengan harapan kononnya dasar-dasar Amerika akan lebih lunak dengan Islam.

Pendekatan parti Demokrat AS sememangnya lebih tertumpu kepada penyebaran ideologi liberalnya secara halus. Maka laras bahasa yang mesra & dekat dengan jiwa umat Islam adalah efektif untuk menjayakan misi tersebut.

Taktik sedemikian tidaklah asing jika kita menekuni peringatan-peringatan al-Quran. Ketika zaman Nabi, puak-puak Yahudi berpesan kepada kaum muslimin untuk bersama dengan ajaran Islam.

Sebenarnya ia bukanlah diungkapkan secara jujur. Sebaliknya pada hemat mereka, dengan lakonan menuturkan ungkapan-ungkapan Islamik, maka pengaruh mereka boleh berkembang & umat Islam akan menaruh kepercayaan kepada agenda yang akan mereka langsungkan selepas itu. Lantas Allah menurunkan ayat:

أَتَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَتَنسَوْنَ أَنفُسَكُمْ وَأَنتُمْ تَتْلُونَ الْكِتَابَ ۚ أَفَلَا تَعْقِلُونَ
"Apakah kamu menyuruh manusia dengan kebaikan (ajaran Islam) & kamu melupakan keadaan diri kamu sedangkan kamu membaca kitab. Apakah kamu tidak berakal?" - al-Baqarah 44.

Allah mengajar kita supaya berfikir secara rasional. Jika pihak kuffar memuji Islam atau mengungkapkan ayat-ayat Islamik, maka kejujuran mereka ketika itu perlu dicurigakan. Logiknya, kalau mereka percaya dengan kebaikan ajaran Islam, mengapa mereka sendiri tidak ikut Islam?

Taktik seperti ini banyak boleh dilihat dalam retorik-retorik politik yang diungkapkan oleh politikus kafir, termasuklah di Malaysia. Mereka sangat tahu bagaimana memetik jiwa umat Islam supaya terharu & memberikan sokongan kepada mereka.

Dengan memakai kopiah, memberi salam, membaca sepotong dua ayat al-Quran atau hadith & memuji tokoh-tokoh Islam yang disegani, maka ia sudah cukup untuk mencairkan jiwa umat Islam hari ini. Justeru, kita umat Islam perlu lebih kritis dalam menilai & tidak cukup menjadikan perasaan sebagai asas pertimbangan berfikir.

Abdul Mu'izz Muhammad





Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


5 ulasan:

  1. Tektik pakai kopiah dan petik hadis dah lama pas dah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Puak kafir harbi cuba mengelirukan dan menipu umat Islam dengan berpura-pura memetik ayat Quran dll, menghormati azan, mengikut model khalifah Umar dengan sokongan kepala bapak syiah, berpakaian baju murung menutup aurat memasuki masjid, membuat aktiviti propaganda kafir harbi dalam masjid , makan cara Islam dll.

      Inilah wayang opera puak kafir harbi untuk menipu, membodohkan dan memecah-belahkan umat Islam yang bersifat naif.

      Sebaik sahaja puak kafir harbi dan khadam munafik liberal mereka berkuasa, mereka menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam walaupun hak Islam dan hak agama Islam telah dijamin oleh Perlembagaan Persekutuan.

      Sedarlah umat Islam. Cukuplah 22 bulan ! Lihatlah Singapura Di mana umat Islam ditindas sebaik sahaja puak kafir berkuasa.

      Padam
    2. BERSYUKUR NIKMAT DAN RAHMAT ALLAH....MASIH ADA YANG PERJUANGKAN AGAMA ALLAH DAN SUNNAH RASULULLAH HINGGA HARI KIAMAT...APAKAH KITA SANGGUP DAN BERSEDIA DALAM KEGELAPAN DAN KEMUSNAHAN IMAN???HANYA KITA BERGANTUNG PERCAYA PADA BANI MUNAFIKUN FASIK DAN KUFFAR.

      Padam
  2. Pimpinan dan penyokong pakatan hancing adalah terdiri dari pengikut tegar taghutisme dan munafiqsme. Oleh itu orang orang beriman perlu menjauhi atau tidak menyokong golongan tersebut yang menjurus kepada kesesatan,kebathilan dan kerugian dunia dan akhirat

    BalasPadam
  3. Puak kafir harbi dan RBA mereka tidak pernah redha dan tidak percaya pada ajaran Islam bahkan mereka berani menghina, menfitnah dan memburuk-burukkan ajaran Islam, Allah dan RasulNya. Bahkan pemimpin puak kafir harbi pernah berpura-pura mahu menjadi seperti khalifah Umar untuk menipu umat Islam.

    Mereka menggunakan ayat Al-Quran dll sebagai satu strategi kotor mereka untuk menyokong pelbagai fitnah ciptaan puak kafir harbi untuk mengelirukan, menipu, menfitnah dan memecah-belahkan umat Islam supaya umat Islam menjadi sangat lemah dan boleh ditindas oleh puak kafir harbi.

    Selain dari itu, mereka menggunakan pelbagai fitnah tersebut untuk menghasut umat Islam membenci ajaran Islam, ulama Islam, pemimpin Islam, parti Islam dan perjuangan Islam supaya umat Islam percaya dan menyokong puak kafir harbi.

    Malangnya puak munafik liberal yang mendakwa diri mereka konon beragama Islam telah bersekongkol dengan puak kafir harbi untuk mengkhianati agama Islam dan menzalimi umat Islam.

    Maka puak kafir harbi, RBA dan khadam liberal menyokong dan membela proses kristianisasi dan ajaran sesat seperti qadiani dan syiah dll supaya ajaran sesat ini boleh menyesatkan umat Islam.

    Wahai umat Islam sedarlah dan berhati-hatilah dan bersatulah dan kembali kepada ajaran Islam kerana musuh Islam sedang menyerang minda dan fizikal umat Islam dari setiap sudut di akhir zaman ini untuk menyesatkan, melaga-lagakan dan memecah-belahkan umat Islam.

    BalasPadam