Header Ads

ads header

Flash News

Afterthought - Inilah UMNO!



afterthought
Susah juga hendak cari terjemahan afterthought dalam bahasa Melayu.

Pada pemahaman saya maksudnya lebih kurang begini, kita bagi alasan yang suci murni atau 'innocent' untuk 'menghalalkan' perbuatan kita sebelum itu.

Masa kita bertindak ia atas sebab lain, tapi bila nampak macam ia memberi kesan buruk, atau kalau dalam mahkamah ia boleh menjerumus kepada keputusan bersalah, maka kita mencipta alasan baharu yang bertujuan menyucikan tindakan kita.

Ab Jalil Backer




Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


4 ulasan:

  1. "Alasan nak melepaskan tengkuk yg dah terbelit"

    Itu maksudnya kan?

    Ada peribahasanya kot....

    BalasPadam
  2. Suatu parti nasionalis pernah mengkhianati parti Islam yang menjadi sekutunya dan sekarang parti nasionalis yang sama telah mengkhianati parti bumiputera yang menjadi sekutunya.

    Oleh sebab itu terdapat kemungkinan parti nasionalis akan kencing parti Islam untuk kali ke-2 maka parti Islam perlu berhati-hati sekarang bimbang pisang berbuah dua kali atau tangan dipatuk oleh ular yang sama dalam lubang ular yg sama.

    Pengkhianatan telah bermula apabila parti nasionalis menjilat puak kafir harbi yang memusuhi Islam dan umat Islam. Bukankan ini menunjukkan sikap puak munafiqun ???

    BalasPadam
  3. AJB, macam nak menyindir seseorang je? Cuba kau sindir sikit kt mrk yg ada duit sikit, tapi nak berbelanja besar, nak kuasa lebih. Tak sedar2 lagi.

    BalasPadam
  4. Rba dapigs 11.42, ada di merata2 tempat utk jual ubat penghasut.

    BalasPadam