Header Ads

ads header

Flash News

Annuar: 'Kita keliru siapa teman, siapa lawan'


"Sebahagian dari kita keliru siapa teman, siapa lawan, siapa (kafir) zimmi siapa harbi, siapa sejati, siapa munafik, yang mana kepentingan nasional, yang mana agenda personal," kata Setiausaha Agung BN, Annuar Musa.

Mengulas lanjut, Annuar berkata usaha menyatukan Melayu adalah satu pemikiran di luar kotak dengan mengerahkan seluruh kekuatan pemikiran politik, sebelum menjayakannya.

"Usaha penyatuan Melayu dan Muafakat Nasional (MN) adalah satu pemikiran luar kotak yg telah mengerah seluruh kekuatan pemikiran politik,sebelum menjayakannya.

"Sementara keputusan MN bersetuju membentuk Perikatan Nasional (PN) juga melalui proses yang sama. Kedua-duanya telah membuahkan hasil yang bukan kecil buat orang Melayu,umat islam dan negara keseluruhannya.

"Kita tahu pihak musuh telah mengerah seluruh kekuatannya dari dalam dan luar untuk gagalkan permuafakatan ini. Jarum halus mencucuk sana sini termasuk di alam maya," katanya dalam satu hantaran di Facebooknya.

Meskipun tidak menyentuh tentang krisis kerajaan Perak, tulisan Annuar dipercayai merujuk kepada kemelut politik semasa yang melanda negeri itu.

Hubungan Umno dengan rakan sekutunya dalam PN dan MN ketika ini goyang apabila Ahmad Faizal Azumu yang juga timbalan presiden Bersatu tewas dalam usul undi percaya di Dewan Undangan Negeri (DUN) Jumaat lalu.

Sejurus selepas itu, Setiausaha Agung PAS, Takiyuddin Hassan mengumumkan yang parti itu tidak akan menyertai pembentukan kerajaan baru Perak.

Sementara itu, Annuar berkata situasi politik kini adalah usaha pihak lawan untuk melemahkan penyatuan yang terbina sebelum ini.

"Kini mereka menghidu kejayaan menjelang PRU15...

"Insya- Allah akan bangkit satu saf yang menegakkan perjuangan dan kebenaran. Dasar parti dan piagam permuafakatan perlu dipertahankan," katanya.

Annuar sebelum ini turut berhadapan sasaran kritikan rakan partinya, malah ada yang menuduhnya sudah menjadi 'jurucakap Bersatu' di dalam Umno.

Antaranya Timbalan Pengerusi Umno Johor, Nur Jazlan Mohamed yang mendakwa akar umbi Umno sebenarnya 'sudah muak' dengan Annuar Musa.

Kata Nur Jazlan, tindakan pengurusan Umno melantik Ahmad Maslan sebagai setiausaha agung Umno untuk menggantikan Annuar, baginya merupakan satu isyarat penolakan pemimpin dan ahli Umno terhadap Annuar.

Kenyataan setiausaha agung Umno itu juga sering kali dipertikai di dalam partinya sendiri. Misalnya, apabila Annuar memaklumkan PAS bertegas supaya Umno mesti turut menjadi rakan sekutu dengan Bersatu, Ketua Pemuda Umno Asyraf Wajdi kemudian mengatakan kenyataan itu sebagai "tidak tepat."

Terdahulu, Annuar memaklumkan Umno tidak lagi ada pilihan untuk bertanding dalam PRU akan datang hanya bersama PAS sebagai sekutu, seperti rancangan awalnya dahulu.

MR : Agaknya kalau PAS bersama PN lawan UMNO dan PH rasa lebih baik daripada tolong anjing tersempit



Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


22 ulasan:

  1. Setuju 100% dengan pendapat MR !

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukan mr lah mm(minda midin). lagi mau tanya

      Padam
    2. Puak RBA tidak tahu msksud MR. Yang puak RBA tahu sondol dan baham dedak cap roket upah menfitnah parti Islam dan parti bumiputera.

      Padam
  2. Elok anuar musa mengetuai mereka2 yg lebih utamakan ummah, keluar amno ramai2.

    Ikutlah nak join pas atau bersatu jika benar2 bersatu juga utamakan agenda ummah.,

    BalasPadam
    Balasan
    1. bagus jugak. boleh korang main video dengan si jemin. mesti seronok.

      Padam
    2. penyatuan ummah yang korang sarankan hanya menguntungkan bunga dan pas. Umno korang buang ke tepi. Asyik kena mengalah memanjang. Lepas tu kau namakan penyatuan ummah.

      Padam
    3. MN tu dah jadi bahan sejarah dalam muzium. Parti lobai lebih sayangkan PN macam orang kena minyak senyonyong. Abih tu nak buat macam mana!

      Padam
    4. Melayu buta perut ja yang x nampak MN DAN PN.DEMI KEBAIKAN UMMAH DARI D PIJAK PH DAP.22 BULAN PUN BUTA PERUT LAGI.SAMA buta perut mcm mat sabu kata nabi muhammad pelarian.
      Sama juga buta perut mcm hanipa maidin kata jikalau dia tuhan.
      Geng2 penyokong mcm puak nie la yg x nampak penyatuan ummah satu kebaikan.
      Ikutlah zahid komedi.

      Padam
    5. Bersatu juga keliru.. siapa byk kerusi siapa ciput kerusi.. siapa jadi abang besar siapa jadi abg kecik.. yg byk kerusi mesti dihormati dan diberi tempat yg selayaknya utk mereka.. yg sikit kerusi jgn memandai2 nak jadi kepala kalau syarat2 tak cukup.. formula yg senang dan semua boleh paham tapi Bersatu je yg keras kepala taknak paham.. lepas tu nak salahkan UMNO pulak.. nak kata UMNO keliru.. yg PAS pulak memang macam biasa perangai.. dulu masa kerjasama dgn PH pun bila dah ade kuasa kat selangor mulalah nak catur macam2 dan bergaduh dgn rakan sekutu.. lepas tu kemain baik dgn UMNO bila jadi pembangkang.. bila dah ade kuasa mulalah nak campak UMNO dan nak jilat Bersatu pulak.. setiakawan dalam PAS memang tiada.. yg penting ambik kesempatan kat semua.. kononnya demi Islam.. phuiii.. sanggup membiarkan UMNO terdesak bekerjasama dgn DAP padahal UMNO tu jelas2 melayu dan jelas2 Islam.. UMNO cuma tuntut hak mereka je sebagai kuasa terbesar dalam gabungan.. Islam ape PAS perangai cenggini..

      Padam
    6. Bersabar jgn buat fitnah guna minda sebaik2 ambo nok bagi tahu apa yg PAS perjuangkan.PAS ada cara yg di amalkan dan tidak lari dari acuan PAS perjuangkan tidak kira PARTI mana ia berkawan sekira nya dasar PAS perjuangkan itu tidak bolih di terima olih PARTI lain dan PAS tidak paksa terpulang pkd .....
      Sebab itu PAS bolih hidup dari dahulu sampai sekang penyokong sanggut keluar duit drp pokit sendiri unt tabung PARTI PAS cuba belajar dari pengalaman yg PAS lalui tidak sama dgn PARTI lain dan kita mengajak berfikir dan buat perbadingan kebaikan dan keburukan dan apa akan terjadi unt masa depan BANGSA MELAYU DAN ISLAM perkara ini sudah berlaku di SINGSPURA sebagai contuh insaf lah wahai BANGSA KU.

      Padam
    7. Orang tidak cerdik akan menulis "siapa byk kerusi siapa ciput kerusi.. siapa jadi abang besar siapa jadi abg kecik.. yg byk kerusi mesti dihormati dan diberi tempat yg selayaknya ... bla .... bla ... bla .... "

      Respon kita:

      Apa guna memiliki banyak kerusi tetapi terlibat dengan pelbagai skandal yang merugikan rakyat dan negara ?

      Apa guna memiliki banyak kerusi jika diseret ke mahkamah kerana didakwa terlibat dalam pelbagai skandal ?

      Pemimpin-pemimpin puak inikah yang mahu dilantik menjadi pemimpin negeri dan negara ??? Bukankah ini mencerminjan minda yang masih dijajah ???

      Adakah patut kita melantik perompak untuk menjaga rumah kita ?? Adakah wajar kita menghormat hak perompak untuk menjaga rumah kita ?

      Tepuk dada tanya selera ! Silap makan menderita cirit-birit siang dan malam !

      Padam
  3. UMno berbalah,umno bergasak menkedarah kuasa, PAS yang salah. Biol dan bodoh semua penyokong PH

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pas salah sebab bagi muka kat bunga. kalau Pas betul2 ikut Islam tak de lah jadi kelam kabut macam hari ni. Adakah Pas bersalah? YA

      Padam
    2. Bodoh politik..menyokong ph x dak duit dgn menyokong pn dan mn yg bg bnyk kebaikan gada rakyat.

      Padam
    3. Pas masih terkenang saat2 manis bersama uncle Lim.

      Padam
    4. UMNO nak ajak PH berpakat mandi sama sama dalam kolam najis rasuah,penyamun ,perompak seperti yang diratib dan dicanang oleh PH ...Pimpinan dua parti ni dah tak center kepala ....dua dua ini sedang bercinta dan main silap mata . RBA pula macam sewel cari salah lebai. Dulu dapig dan kluster kencing rakyat menipu lebai di Selangor dengan projek kacang move,tendang MB Khalid Ibrahim dengan pelbagai fitnah. Umno pula dalam diam diam mandi sekolam waktu malam dengan ph dan telah menipu rakan serumah iaitu lebai dan bunga

      Padam
  4. Apapun isu,ramai PH yang sakit hati kepada PAS.Sebab apa? kerana tiada isu boleh gugat ketenangan PAS.PAS sudah biasa hilang kuasa dan kalah,namun pAS tidak gelojoh kemaruk kuasa hingga hilang pertimbangan.PAS ikut ajaran Islam walaupun sentiasa disindir,dcaci maki oleh musuh.PAS parti paling tenang setakat ini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pas tenang le pas syumul le pas pis pus le. siapa yang bagi gelaran khalihah kat guan eng?

      Padam
    2. Siapa cakap mahu menjadi pemimpin seperti khalifah Umar jika bukan abang besar roket kaki kencing ?

      Siapa beri gelaran khalifah kepada abang besar roket jika bukan pemimpin syiah mike selfie amoi yg suka mengampu abang besar roket ?

      Padam
  5. Hairan aku. Suma salahkan Dap. Hebat mcm thanos ke Dap ni smpi ppbm, pas umno bergaduh sesama sndiri?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apa nak dihairankan kerana puak roket tentera Dajjal yang memusuhi Islam.

      Padam