Header Ads

ads header

Flash News

Apa Punca Penguasa Melayu Ambil Rasuah?



Apabila Asri Janggut buat pendedahan mengenai sikap double standard dan kewujudan banyak kedai judi haram. Rakyat buat kesimpulan, ia terjadi krn budaya rasuah yg berleluasa.

Begitu juga dengan kilang2 haram yg wujud sehingga jejaskan sumber air di Selangor. Rasuah juga yg menjadi kesimpulan rakyat.


Kenapa budaya rasuah boleh berleluasa di sini? Apa puncanya?

Rupanya, puncanya mudah.. Datuk Nadzim Johan, Ketua Aktivis PPIM dedahkan punca orang Islam boleh terlibat dengan rasuah.

https://fb.watch/2rHS_25e_P/



Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.



8 ulasan:

  1. Bila PEMBERI2 RASUAH tidak dijatuhkan hukuman penjara mandatori, masalah RASUAH tidak akan dapat dihapuskan! Percayalah!

    BalasPadam
  2. Tu bkn rasuah.. tu derma atau komisyen. Keh355x!

    BalasPadam
  3. Apabila ketam mengajar anaknya berjalan betul...bidalan melayu yg tepat, bila pemimpin politik melayu jelasnya UMNO menjadikan budaya rasuah dan salahguna kuasa sebagai perkara kecil, kerana ramai pemimpin berkenaan meski pun terpalit dgn kesalahan berkenaan , masih diangkat sebagai pemimpin....so, penjawat awam melayu yg tiaada iman turut terpalit dgn jenayah yg sama, kerana jenayah itu dah jadi mcm perkara biasa...kau orang boleh.. aku pun boleh....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kau ni bangsa Dap kan... yang kau nampak rasuah melayu Umno je. bodoh. Mana penyatuan umah?

      Padam
    2. Woi bahlol awanama 9.32. Rasuah tak kenal bangsa dan agama la bodoh! Ko igt penganut Pas bersih rasuah ke? Tu kes nasharudin mat isa tu ko tau x?
      Ko nk ckp klate xde rasuah? Mmg la xde sbb negeri miskin. Nk rasuah kena ada projek. Abis2 kuat kat klate tu pun projek balak je. Tu pn skrg suma adun klate masyuk naik gaji time covid. Ko kalo dah bodoh sgt, baik berenti dari jd org!

      Padam
  4. 11.40 ni satu lagi BODOH.30 tahun PAS merintah Kelantan tadak rasuah.Gaji naik bising.Adun PAS derma 15 persen gaji kepada tabung Serambi Mekah sejak 30 tahun yang lalu tadak bisingpun.Adun PAS guna duit gaji untuk rakyat,bukan boleh kaya.Simpan bodoh tu untuk anak cucu.

    BalasPadam
  5. 11.40 Memang bahlol.sapa kata Kelantan tadak projek?.rakyat Kelantan kaya.waktu Covid g serbu kedai emas hingga kena kompaun seribu.kau memang buta la.Ingat kalu ada projek baru nak rasuah ker?Bodoh! PAS mrintah Kelantan tiada kes rasuah.Islam ajar begitu.Kalu tadak hujah,memang bodohlah

    BalasPadam
  6. So..apa citer kes nasharudin mat isa tu?? Kah355x!

    BalasPadam