Header Ads

ads header

Flash News

UMNO ni elok-elok kita dalam kolam, tiba-tiba terjun ke 'air car’ (air longkang)


Pemuda PAS Kelantan menegur sikap Umno negeri itu yang didakwanya gopoh mengeluarkan kenyataan tanpa merujuk sumber yang jelas.

Timbalan ketua Pemuda PAS negeri, Mohd Hushaimi Hussian berkata, Umno Kelantan juga sepatutnya menunjukkan kepada anak-anak muda cara berpolitik dengan matang.

"Elok-elok kita bermain dalam kolam, tiba-tiba nak terjun dalam air car (air longkang).

"Perlu diingatkan, kita jangan terlalu gopoh khususnya dalam rangka memperkukuh Muafakat Nasional (MN) yang dibina sebelum ini.

“Nak buat rujukan sekali pun rujuklah sumber berita rasmi parti, takkan ambil sumber tepi jalan, lebih-lebih lagi tajuk berita dijadikan teks dalam kenyataan media," katanya dalam kenyataan hari ini.

Kenyataan itu sebagai mengulas kenyataan Setiausaha Umno Kelantan Akbar Salim yang meminta penjelasan PAS susulan kenyataan Timbalan Mursyidul Am PAS, Ahmad Yakob, yang disiarkan Harakahdaily pada 2 Dis lalu.

Ahmad yang juga menteri besar Kelantan berkata, perjuangan politik melalui perpaduan Melayu tidak boleh mengetepikan Bersatu.

Memetik laporkan Harakahdaily, Adun Pasir Pekan itu menegaskan pergerakan parti Melayu mestilah tidak terhad antara PAS dan Umno, tetapi perlu melibatkan parti lain termasuk Bersatu.

Ahmad berkata demikian sebagai mengulas kenyataan Naib Presiden Umno Mohamed Khaled Nordin yang secara terbuka berkata matlamat parti itu untuk menguasai semula kerajaan - yang kini diketuai Bersatu melalui Perikatan Nasional (PN) - dengan kerjasama PAS.

Kata Khaled, untuk mencapai matlamat menguasai kerajaan, kekuatan Umno dan PAS sudah memadai.

‘Penyatuan Melayu’

Sementara itu Mohd Hushaimi berkata, pihaknya yakin di peringkat akar umbi sama ada PAS, Umno dan Bersatu ingin melihat penyatuan orang Melayu dan Bumiputera terus berkekalan.

"Umno Negeri ini adalah organisasi rasmi parti, tunjukkan kepada anak-anak muda berpolitik dengan cara matang.

“Kami yakin di peringkat akar umbi baik PAS, Umno mahupun Bersatu ingin melihat penyatuan orang Melayu dan Bumiputera ini terus berkekalan.

“Jangan kita terikut-ikut dengan beberapa kerat pimpinan parti yang ada agenda tersembunyi.

“Jom kita kita perkasakan MN dan pertahankan kerajaan PN," jelasnya yang juga pegawai khas menteri besar Kelantan.





Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


20 ulasan:

  1. Gara² gila kuasa..siapa yg untung..nk berpolitk kena fikir..apa akan terjadi.. kehadapn..buruk baik..ke idak???

    BalasPadam
  2. AMNO sudah biasa dgn temberang n tembelang

    BalasPadam
  3. Dap ameno pas sehalun gulingkan bersatu

    BalasPadam
    Balasan
    1. RBA 9:37 ternakan puak kafir harbi biaDAP sedang menyebarkan fitnah untuk melaga-lagakan parti-parti Melayu dan parti Islam supaya kaum Melayu berpecah-belah dan menjadi lemah dan puak kafir harbi roket boleh memerintah negeri dan negara dan menindas Islam dan umat Islam.

      Cukuplah 22 bulan !!!!

      Padam
    2. Ko yg termakan fitnah2 ciptaan Bersatu dan Mahathir.. Hamzah dari Bersatu dah mengaku dah yg Mahathir yg rancang supaya sokongan pada DAP dikurangkan.. ko boleh semak.. kau ingat melayu2 yg sokong PH tu bodoh sgt.. same je level bodoh dgn kau.. haha.. selama ni pun umat Islam sendiri yg menindas umat Islam sendiri.. sanggup dibeli dan dirasuah.. pemimpin2 Islam ni nak kaya.. nak pangkat.. akhirnya kau salahkan DAP.. dan yg makin pening bila umat Islam sendiri menindas umat bukan Islam bila ada kuasa.. mintak dihormati sbb negara ni majoriti Islam tapi tak pernah cuba hormati bukan Islam.. Islam ade ajar ke cara macam tu? Ko pernah check sekarang ni Baitulmal dah hentikan bantuan pada ramai orang yg susah??.. zaman PH dulu mana pernah jadi macam ni.. ko tanya sendiri kat penerima2 bantuan Baitulmal baru kau tahu perangai pemimpin2 melayu Islam PN ni.. nak bantu orang Islam yg susah pun susah.. ko jgn ingat pemerintahan je kene melayu.. kene Islam.. tapi caranya pun kenelah Islam..

      Padam
    3. waahh,,penjilat dap hanya nampak duit baiul mal,,rasuah.Kesian kat hang,,dah mabuk minum kencing babi dap,,dah tak reti nak beza antara kafir dan saudara seagama...antara org islam yg rasuah,dan diantara org kafir yg amanah,,aku pilih org islam yg rasuah,,kerana org ini saudara seagama,,dia salah kita tegur,kita hukum,,islam suruh mcmtu.Sama sekali aku tak akan memihak kepada kafir sekalipun ada dikalangan kafir yg amanah,,kerana mereka musuh Allah swt dan musuh kpd org islam. jauh sekali babi dap,kafir harbi...babi dap dan anjing pan jual aset2 thaji,,yg ni amanah kut no...? memang bahlol ternakan dap di atas tu.

      Padam
    4. RBA rasis 12:43 ternakan parti kafir harbi DA-Pigs sedang menghina, menfitnah dan memburuk-burukkan kaum Melayu kerana kaum Melayu tidak mahu dibodohkan atau dilembu-kan oleh pemimpin-pemimpin ultra-rasis kafir harbi DA-Pigs dan khadam munafik liberal mereka yang telah menghina Islam dan menafikan hak umat Islam dan berusaha menghapuskan hak kaum Melayu dan kencing rakyat dengan pelbagai janji palsu, pembohongan, fitnah dan u-turn.

      Musuh Islam inilah yang telah membuat pelbagai hasutan perkauman untuk menghasut kaum bukan Melayu menyokong Msian Msia dan membenci Islam dan umat Islam terutamanya kaum Melayu Islam yang menjadi penduduk asal negara ini.

      KERA jaan Pee H pimpinan puak DA-Pigs inilah yang telah merobohkan rumah, gerai dan kampung Melayu tetapi pada masa yang sama kilang haram dan pusat judi haram, ladang haram dll kepunyaan puak DA-Pigs bebas beroperasi.

      Puak rasis ini telah melingkupkan negara dan merugikan rakyat dengan sengaja menyebabkan ekonomi negara, pelaburan asing, nilai ringgit, taraf hidup rakyat, harga getah dan kelapa sawit dll merundum dan harga barang keperluan, harga minyak, kadar penggangguran, beban rakyat dan hutang kerajaan meningkat tinggi dalam tempoh 22 bulan.

      KERA jaan Pee H rasis ini juga telah memecat sangat ramai kakitangan awam yang terdiri dari kaum Melayu dan merancang untuk memecat lebih ramai lagi.

      Puak ultra-rasis DA-Pigs yang memimpin KERA Pee H juga telah menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam dan membatalkan sebilangan kontrak kontraktor kaum Melayu dan memberikan kontrak kepada kroni DA-Pigs dan Pee H.

      KERA jaan Pee H pimpinan puak rasis DA-Pigs menggunakan peruntukan wang kerajaan untuk menjaga kepentingan puak kafir tetapi bersikap diskriminasi terhadap Islam dan umat Islam terutamanya kaum Melayu Islam.

      Bukankah KERA jaan Pee H pimpinan puak rasis DA-Pigs telah sobataj kes pembunuhan Adib sehingga gagal diselesaikan hingga sekarang?

      Bukankah pemimpin-pemimpin DA-Pigs yang menyokong pertubuhan pengganas hindu LTTE telah dibebaskan oleh KERA jaan Pee H pimpinan puak rasis DA-Pigs ?

      Bukankah KERA jaan Pee H pimpinan puak rasis DA-Pigs telah membebaskan abang besar DA-Pigs dari perbicaraan kes rasuah dll di mahkamah ?

      Bukankah KERA jaan Pee H pimpinan puak rasis DA-Pigs telah melakukan pendakwaan terpilih untuk mendakwa pemimpin parti lawan dan membebaskan pemimpin Pee H dan kroni. Inilah rule of law versi KERA jaan Pee H pimpinan puak rasis DA-Pigs.

      Dan sekarang giliran puak Pee H pimpinan puak rasis DA-Pigs pula diseret ke mahkamah kerana pelbagai kes rasuah dll.

      Cukuplah 22 bulan !!!

      Padam
  4. Biarkan puak keris telanjang mengkhianati sekutu dan rakannya dan main kayu tiga dengan puak kafir harbi dan khadam liberal mereka kerana rakyat terutamanya kaum Melayu Islam sedang memerhatikan ketamakan, kesombongan, kerakusan dan pengkhianatan puak keris telanjang.

    Rakyat terutamanya kaum Melayu Islam akan memulau dan menolak puak keris telanjang dan puak Pee H pimpinan abang besar kafir harbi roket dalam PRU yang akan datang setelah rakyat dikencing hancing oleh puak-puak penipu ini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kata2 tu xmelambangkan islam.. Adakah syaiton tgh menguasai anda? Islam xajar kata2 cmni.. Cmne org nk ikut puak2 anda klu dri perkataan pon dh mcmni.. Klu cmni cara nya elok la umno keluar PN & MN.. dh nmpak dh nk pertahan jwtan je.. rakyat jadi mangsa...

      Padam
    2. Hoi barua keris telanjang, kamu mahu bercakap tentang Islam tetapi kamu sendiri membela pengkhianatan puak keris telanjang terhadap sekutu dan rakannya sendiri sedangkan Islam mengharamkan pengkhianatan.

      Bukankah sikap kamu sendiri menunjukkan kamu adalah seorang munafik ? Cermin diri kamu dahulu sebelum kamu menulis tentang Islam dan moral.

      Padam
  5. Nampak sgt PAS dah lupa asal usul.. kalau cakap macam tu maknanya dulu sebenarnya PAS juga bermain dalam longkang.. sekarang baru dapat main dalam kolam.. tak sangka bila dah dapat kolam tempat dulu dia bermain dia cakap longkang.. huhu.. sedih aku bila ade umat Islam yg perangai macam ni.. lupa diri bila sedang berjaya.. mudah2an Allah tak tarik balik nikmat tu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cukup-cukuplah barua keris telanjang membodohkan diri dengan menulis komen bodoh berlapis-lapis untuk menyokong dan membela pengkhianatan puak keris telanjang terhadap sekutu dan rakan sendiri sedangkan Islam telah mengharamkan pengkhianatan ... huhu.. sedih aku bila ade umat Islam yg perangai macam ni.. lupa diri bila sedang berjaya.. mudah2an Allah tak tarik balik nikmat.

      Nabi Muhammad S.A.W. sendiri pernah berkerjasama dengan puak Yahudi Madinah sebelum mereka memusuhi Islam. Nabi membatalkan kerjasama dengan puak Yahudi sebaik sahaja mereka menentang dan memusuhi Islam.

      Maka PAS bertindak selari dengan tindakan Rasulullah S.A.W. dengan membatalkan kerjasama dengan puak roket sebaik sahaja puak roket menentang dan memusuhi Islam.

      Nampaknya barua keris telanjang suka bermain dalam longkang bersama puak pengkhianat yang telah mengkhianati parti Islam dan parti bumiputera !

      Padam
  6. Umno ni satu saja kalau bersatu masuk umno tutup kes serupa juga kalau amanah join PN mau kaa pas terima

    BalasPadam
    Balasan
    1. InshaAllah PAS akan terima Pan dgn syarat Pan tinggalkan DAP.

      Padam
    2. ko ingat pan nak tinggal dapig, ko tahu ke siapa yang iya2 sangat nak tubuhkan pan dan untuk apa tujuannya dan memberi sokongan dan sanggup membiayai penubuhan pan

      Padam
  7. kepada pemuda pas kelantan,,hangpa tok sah dok pandai2 buat tamsil bodoh mcmtu,tidak ada satu faedah pun,,hanya mengeruhkan hubungan pas dgn umno sahaja. BODOH. Apa salah jika hang jawab dgn uslub yg manis dan melambangkan keperibadian "pemuda pas" ( jika betul2 la hang tu mendapat tarbiyyah islam yg sebenarnya dari kepimpinan pas )..cuba reply pemuda umno kelantan dgn berkata,,pemuda pas akan berusaha merungkai salah faham ini dgn segera demi memperkukuhkan hubungan umno dan pas , demi maslahah bersama....tak boleh mcmtu lbh kurang. ini tidak, dgn tamsil hang tu, mcm nak hang nak habag umno suka kpd kekotoran...apa bodoh pemuda pas seorang ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. kepada barua keris telanjang,,hangpa tok sah dok pandai2 buat tamsil bodoh mcmtu,tidak ada satu faedah pun,,hanya menambah kekeruhan hubungan parti Islam dgn puak keris telanjang sahaja yang telah sedia dikeruhkan oleh pengkhianatan puak keris telanjang sendiri. BODOH. Apa salah jika hang jawab dgn uslub yg manis dan melambangkan keperibadian menolak pemgkhianatan keris telanjang ( jika betul2 la hang tu mendapat tarbiyyah islam yg sebenarnya bertentangan dengan kepimpinan sekular keris telanjang )..cuba reply pemuda parti Islam dgn berkata,,puak keris akan berusaha merungkai salah faham ini yang disebabkan oleh pengkhianatan puak keris telanjang sendiri dgn segera memohon maaf kepada sekutu dan rakan , demi maslahah bersama....tak boleh mcmtu lbh kurang. ini tidak, dgn tamsil hang tu, memang puak keris telanjang suka kpd kekotoran...apa bodoh barua keris telanjang seorang ni.

      Padam
  8. apa...MR dah bertukar menjadi Racun Rakyat ka....?

    BalasPadam
  9. Umno akan terima nasib sama spt parti terbesar indonesia dahulu iaitu Golkar/ suharto...mereka tak mungkin lagi menjadi parti besar lagi...rakyat hari ini tak mungkin mrndokong umno yg terkenal dgn pemimpin2 korup itu..
    Kini umno hanya terus kekal sebagai parti kecil2an, terpaksa menumpang dgn parti lain utk terus bernyawa...
    Jika mereka perasa umno kuat..,umno akan trnggelam dan ditolak rakyat hari ini yg lebih sophiskated...rakyat yg berpendidiikqn, yg ada Agama tak mungkin membuta tuli dokong umno...

    BalasPadam
  10. yg ni aku kena setuju walaupun aku penyokong umno ...'semalam' beriya iya taknak sekutu ngan dap...tetiba je 'hari ini' terasa nak cium molot ngan dorang lak....woiiiii pemimpin umno...! buat keje tu biar semenggah sikit...jangan nak kemarukkan sangat kuasa tu..berjuang cara yang betul..baru dipanggil anak jantan..nak menang pru ke taknak nih..?jangan le nak tunjukkan yg umno ni dah tak relevan lagi...susah kalau dpt pemimpin gila ...mmmmmm

    BalasPadam