Header Ads

ads header

Flash News

Harakahdaily Dan 404



1) Editor Harakahdaily kena professional dan jaga kredibiliti artikel. Ya, Harakahdaily bukan portal berita. Harakahdaily adalah portal propaganda parti. Semua orang tahu.

2) Sebagai lidah rasmi parti, editor Harakahdaily kena kawal emosi untuk siarkan apa saja artikel. Jangan masukkan elemen teruja yang datang dari dalam diri editor. Jangan masukkan perasaan editor dalam penulisan, teruja ka, seronok ka, bengang ka, sedih ka.

3) Tulislah dalam keadaan tenang, dan rasional. Baru tak terciduk. Fakta kena double check. Jangan tangkap muat tulisan FB orang lain. Saring betul-betul. Harakahdaily lidah rasmi parti, bukan status FB editor. Bukan sekali dua Harakahdaily terciduk kalau tidak takda laa orang troll 404.

4) Malaysiakini lidah propaganda juga. Tapi depa susun atur ayat memisahkan emosi mereka daripada penulisan. Biar pembaca yang emosi, penulis dan editor biarlah cool. Bukan penulis yang excited lebih.

Sekian
Dr Tanaka Mustafa



Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


Tiada ulasan