Header Ads

ads header

Flash News

Jangan hairan kalau sekarang ada golongan yang menolak politik Islam, perpaduan dan masih nak berdendam


Ustadz ABDUL SOMAD, bertanya kepada jama'ahnya,

UAS 😗 : "Andai kita hidup pd zaman Fira'un, kira-kira kita jadi pengikut siapa, Fir'aun atau Nabi Musa ?".

Jama'ah : "Musaaaaa."  (Jawab jama'ah dgn jelas).

UAS 😗 "Yakiiin ?".

Jama'ah 😗 "Yakiiiiiin....."

UAS 😗 Tapi yang membangun kota Mesir...., Fir'aun. Yang bangun infrastruktur juga dia. Yang bangun piramida...., Fir'aun. Yang paling kaya...., Fir'aun. Yang punya bala tentara banyak dan kuat...., Fir'aun. Yang punya banyak pengikut....., Fir'aun. Yang bisa memberi perlindungan dan jaminan......, Fir'aun. Yang Berkuasa......., Fir'aun. Yang bisa menyediakan makanan Dan minuman........, Fir'aun. Yang bisa adakan hiburan......., Fir'aun. Yang bisa buat pusat perbelanjaan........, Fir'aun. Bahkan jika teknologinya sudah ada mungkin Kartu Mesir Sehat dan Kartu Mesir Pintar juga dibuatnya."

Sementara Nabi Musa......, siapa dia ???. Hanya seorang penggembala kambing. Bicara saja tidak fasih alias cadel (akibat pernah memakan bara api diwaktu bayi). Hanya memiliki sebatang tongkat butut

Masih yakin mau ikut Nabi Musa........???.  Tanya UAS sekali lagi.

Jamaah terdiam...

UAS 😗 "Kerjaan Nabi Musa hanya sebagai penjaga kambing, tiba-tiba mau mengajak kita menyeberangi lautan,,, tanpa memakai sampan, tanpa prahu, tanpa kapal. Apakah yakin kita mau ikut Nabi Musa ????"

Tak satupun jama'ah berani menjawab, semua tertunduk, diam seribu bahasa.

UAS 😗 Betapa sesungguhnya manusia zaman Firaun dan zaman sekarang, tidak Ada bedanya. Di Zaman sekarang ini, mayoritas semua tergila² pada harta, wanita, pangkat, jabatan, pujian, rayuan. Al Wahn (cinta keduniawian).

Sungguh......, Fir'aun itu akan tetap ada hingga akhir zaman. Hanya saja berubah wajah Dan bentuknya...., juga namanya. Namun secara hakikat dia akan terus ada. Sebab sejarah akan berulang, dan kita harus tetap yakin seyakinnya biidznillah Fir'aun dikalahkan oleh Musa karena Kuasa ALLAH Azza Wa Jalla...

Siapapun yang akan terpilih itu sudah menjadi takdir/sudah tertulis di Lauhul Mahfudz, tetapi Allah akan mencatat dimana kita berpihak.....

Belajaralah dari CICAK dan Burung Pipit.....

Dahulu saat Nabi Ibrahim Alaihi Salam dibakar oleh Raja Namrud, datanglah burung pipit yang bolak balik mengambil air dan meneteskan air itu di atas api yang membakar Nabi Ibrahim Alaihi Salam.

Cicak yang melihatnya tertawa.....:  "Hai pipit........!, bodohnya yang kau lakukan itu. Paruhmu yang kecil hanya bisa menghasilkan beberapa tetes air saja, mana mungkin bisa memadamkan api itu.....???.

Burung pipit pun menjawab : "Wahai cicak......, memang tak mungkinlah aku bisa memadamkan api yang besar itu, tapi aku tak mau jika Allah melihatku diam saja saat sesuatu yang Allah cintai dizholimi, Allah tak akan melihat hasilnya apakah aku berhasil memadamkan api itu atau tidak, tetapi Allah akan melihat dimana aku berpihak......".

Cicak terus tertawa, dan sambil menjulurkan lidahnya ia berusaha meniup api yang membakar Nabi Ibrahim Alaihi Salam agar cepat membesar.

Memang tiupan cicak tak ada artinya tak menambah besar api yang membakar Nabi ibrahim Alaihi Salam, tetapi Allah melihat dimana Cicak berpihak.

Hikayat ini terjadi sekarang....., dan akan terus berulang Saat Al-Qur'an dinistakan, suara Azan dipermasalahkan, bendera tauhid dibakar dan pembela Agama dikriminalisasi.

Aku bertanya padamu sahabat : Dimanakah kau berpihak......?????. Memang....., Pilihanmu tak akan mengubah sedikitpun takdir Allah..., Tapi Allah akan mencatat dimana kau berpihak. Berada di Barisan mana dirimu....., Siapa yang kamu dukung...., Siapa yang kamu pilih untuk jadi pemimpin....?.

Ingat-ingat......, pilihanmu akan dimintai pertanggungjawaban kelak di akhirat nanti....



Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


19 ulasan:

  1. Malangnya peranan firaun mesir telah diambil alih oleh firaun kerala, firaun gonna end, firaun mata satu dan firaun syiah pada abad ke-21.

    Selepas 1000 tahun nanti, mungkin mumia mereka pula akan menjadi pameran dalam muzium pula setelah pakar arkeologi berjaya mengesan, menemui, memulihkan dan menterjemahkan artikel kuno MR yang tersembunyi selama 1000 tahun selepas perang dunia ke-3 dan ke-empat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kena tmbh ni..ada lg 1, firaun penunggang agama. Sapa x walak pemimpin tunggang agama, terus kena cop kapir. Tu sbb hamba firaun suma walak belaka..

      Padam
    2. Memang betul ...hanya golongan kafir tidak suka kepada pemimpin penunggang agama.Mereka yang benci kepada pemimpin penunggang agama ini adalah golongan yang ditunggangi oleh toghut atau syaitan termasuklah juga awanama 2:49

      Padam
    3. Wah kasihan RBA roket 2.49 kepanasan menyalak histeria kerana termakan cili. Pedas sangatkah bro ?

      Kami umat Islam tetap menyokong ulama Islam dan parti Islam berjuang menegakkan agama Islam kerana puak kafir harbi, RBA dan khadam munafik liberal mereka sangat bencikan ajaran Islam dan umat Islam.

      Cukuplah 22 bulan !

      Padam
  2. Piraun sekarang pakai jubah serban jual air lior dapat pakai mercedes hellfire

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mengapa puak RBA ternakan puak kafir harbi roket suka tulis komen bodoh berlapis-lapis ? Cermin muka dahulu sebelum sibuk fitnah orang lain. Simpanlah sedikit kebodohan untuk keturunan RBA sendiri.

      Pemimpin-pemimpin Pee H juga mempunyai atau menggunakan kereta mewah tetapi puak RBA tidak menyalak buat heboh. Mengapa puak Pee H boleh tetapi orang lain tidak boleh?

      Padam
  3. Orang pakai jubah tak boleh naik mercedes?kena naik unta?Nilah apabila bodoh menguasai diri.Orang Islam perlu dilihat miskin dan susah.kalu pakai mercedes kerana layak dan bukan rasuah,tiada masalah.30 tahun PAS merintah Kelantan,tiada rasuah dan salah guna kuasa.Kalau sokong PH mesti BODOH.

    BalasPadam
  4. Firaun zaman skrg kuat jual agama. Mcm2 ayat quran dan hadis dipetik utk menghalalkan tindakan salah sndiri. Smpikan burung hud hud pun dipanggil utk membela menteri lggr SOP. Mmg mantap la kumpulan2 firaun penunggang2 agama ni..
    Lg 1, jgn tnya psl hudud sm ruu355 lg. Nanti bakal dicop agen DAP.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apakah jenis manusia yang suka menjilat pemimpin kafir harbi dan menghina dan menfitnah ulama Islam ? Munafik atau kafir harbi ??

      Cukuplah 22 bulan.

      Padam
    2. Dan apakah jenis manusia yang suka menjilat pemimpin2 munafik beragama Islam yg menjulang rasuah dan penyelewengan kuasa? Dan apakah jenis manusia yang suka menjilat pemimpin2 yg beragama Islam yg menggunakan nas dan hadis bagi menghalalkan segala tindak tanduk? Munafik atau sama seperti kafir harbi ??

      Padam
    3. Wah nampaknya RBA ternakan puak kafir harbi sibuk mencipta pelbagai dakwaan tanpa sebarang bukti untuk menfitnah ulama Islam dan parti Islam tetapi RBA yg sama membiarkan puak Pee H pimpinan puak kafir harbi roket kencing rakyat dengan pelbagai janji palsu, pembohongan, fitnah dan u-turn dll.

      Mengapa RBA tidak menyalak histeria melihat kejahatan puak Pee H dan tuan kafir harbi mereka kencing rakyat? Adakah kerana dedak haram cap roket ?

      Nampaknya RBA ini adalah kepala bapak hipokrit yang tidak boleh dipercayai kerana mengamalkan double standard !

      Padam
  5. Yaa..jom walak mcm hamba firaun. Firaun ajak terjun laut merah pun sanggup..kah355x!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Maka berkatalah RBA khadam puak kafir harbi roket kepada puak PANdir:
      "Yaa..jom walak mcm RBA hamba firaun roket. Firaun gonna end ajak terjun ke dalam tong taik pun sanggup kerana upah dedak haram cap roket.."

      Ki ki ki 355x!"

      Padam
    2. Hahaha..hamba2 firaun penunggang agama bukan takat walak, tapi bodoh2 belaka..keh355x!

      Padam
    3. Ya setuju ... Puak PANdir ternakan gonna end adalah penunggang agama bukan takat walak, tapi bodoh2 berlapis-lapis belaka.... Mereka dipimpin oleh Mike Syiah yang telah menyokong wayang gonna end menyamar sebagai khalifah umar palsu untuk kencing umat Islam.

      ki ki ki ki 355x!

      Padam
  6. Yang terasa dgn ucapan ustaz somad akan meloncat.itulah ciri pengikut kafir atau munafik

    BalasPadam
    Balasan
    1. BETUL..PUAK PH YANG BERTOPENG AGAMA SAMAWI BERKIBLATKAN ORANG KAFIR LEBIH BAIK DARI SEAGAMA DAN SEBANGSA..SANGGUP MAKAN BABI DARI MAKAN AYAM...MATINYA AKAN DIKAFAN DAN DITALKIN OLEH SIKAFIR DAP..

      Padam
    2. Betul tu..tmbh2 puak penunggang agama..kah355x!

      Padam
  7. RBA pandapigs 2.49, 6.51, 10.07, 12.10, 8.12, 11.50, 12.56 puak2, geng2 ternakan pandapigs dari org yg sama, Komen perkara yg sama tengah meroyan tahap gaban cacing kepanasan pasal hilang kuasa.

    BalasPadam