Header Ads

Header ADS

Lagi Nasihat Buat Matsabu & Din Ayub


Sehari dua ini hangat kembali isu MatSabu dn Salahuddin Ayub dn bbrp org pemimpin2 Amanah dn DAP berhubungan intim kembali dgn Kepala Pengkhianat. Stlh agak tenang dn lengang stlh isu bbrp bln dahulu. Kini isu ini panas kembali stlh MatSabu dn Din Ayub ini mmbuat kenyataan besar akn bersama Kepala Pengkhianat ini dlm "Grand Coalition!". Yang sumbangnya, ianya dibuat tanpa pengetahuan dn kehadiran Anwar sbg Pengerusi PH dn bakal PM Malaysia Baru. Cukup2 mnjengkelkan. Tertanya kita yg bgtu mndambakan Malaysia Baru, MatSabu dn Din Ayub ini dh trkena sihir @ minyak senyonyong Bapak Pgkhianat ke? Knp sampai xsenang duduk sampai mcmni? Knp saban hari teringatkn Si Tua Bangka Pengkhianat ini? Slps reda sekejap, buat hal lagi.

Apabila dihentam hbis habisan, timbul pula penafian. Nk nafi dn berbelit2 apa lagi kalau dh mmg benar. Dulu kalian mmg berselingkuh dalam gelap. Namun kini ianya trjadi dlm terang! Layanan kamu trhdp Husam Musa yg ikhlas menasihatkan kalian pun menceritakan segalanya. Apapun trnyata denyut nadi mata hati Husam lbh tajam drp kalian. Ini yg nyata.

Namun kini Din Ayub dikatakan menafikan segala yg trjadi. Dlm majlis ini dia dikatakan mmberikan jawapan yg jelas dn positif ketika ditanya.

Jawapan yg jelas tu mcm mna? Positif tu mcmna? Bgmna dgn isu mmbuat kenyataan utk menerima Mahathir tnpa pengetahuan Anwar?

Yg duk bertempek dn mmbontot org tua tu apa hal? Byk kenyataan Din Ayub ni yg meragukan! Kjp keluar kenyataan mcmtu, kjp mcmni? Berbelit2 mengalahkn Keling. Yg MatSabu plk, penyokong2 PH duk bising gegak gempita, dia ni sembunyi dlm gua mana?

Jgn belajar jadi lalang dn pembelitlah wahai MatSabu & Din Ayub!!
Krn "politik taik" kamu berdua, susah ramai org.

Krn kamu berdua, trbantut segala perancangan. Ataupun, kalian berdua dh jadi lupa diri mcmni kesan drp prnh trmahkota sbg menteri! Org kata, jadi mamai, bengong, mabuk dn lalok!

Ke MatSabu & Din Ayub bekas menteri ni dh bkn lg pejuang spt dulu? Angin dh naik ke kepala? Dah jadi besar kepala. Dah xlayak dinasihat?

Satu soalan wahai MatSabu dn Din Ayub....
Anwar tu siapa? Mahathir tu siapa?

Brp hari berkawan dgn Anwar? Dan belum kenal Si Tua itu bgmna? Xserik2 lagi? Kalian berdua ni nasihat cara baik dh xpakai.
Kalian berdua ni belajarlah drp kesilapan.

Sedar atau tidak sejak mnjawat jawatan menteri dlu pun, byk silap. Byk hanyut. Hanyut yg sengaja dibiarkan oleh Si Bangka Pengkhianat demi mencacatkn reputasi dn kredibiliti PH.

Aku ahli Amanah. Tp aku tiada kepentingan lgsg.Sejak 30 tahun dulu aku mengidamkn Malaysia Baru! Dan aku melihat melalui kredibiliti dn kepimpinan Anwar sbg PM saja yg dpt melunaskannya. Namun aku tgk byk yg xbetul semasa kalian jd menteri. Byk kelemahan. Byk jgk jawatan diberikan kp pengkhianat2 yg sengaja berupa wajah dn mmbodek. Din Ayub mmberikan jawatan penting, Peg Tugas2 Khas kp pengkhianat yg mmg dh trkenal di satu bhgn di Kelantan. Di kementerian tani, byk bantuan, skim, subsidi utk membantu rakyat & pengusaha kecil tidak prnh sampai ke bawah. Misalnya, bantuan utk projek tanaman lada hitam yg mmg sesuai utk rakyat miskin, tidak prnh sampai. Dan byk lg. Sdgkn bantuan mmg ada. Dan ia ckup sesuai lantaran hrga yg tinggi dn negara masih kekurangan lada hitam utk pasaran dalam dn luar.

MatSabu plk, jadi menteri bagaikan tidak berfungsi. Hilang drp radar. Sekecil2 isu Mejar Zaidi yg nyata dianiaya, gagal diselesaikn. Sementelahan Mejar Zaidi adalah seorang kakitangan kerajaan yg berhati jujur dn berani berkata benar biarpun pahit dn mengundang risiko! Mmg tidak ramai org sptnya. Bila diutarakn, diberikan alasan, ianya rumit krn tlh melalui proses mahkamah. Mmg lh proses mahkamah. Tp kalau hendak seribu daya. Knp tidak dibuka semula kes mahkamah?

Rasanya cukup dlu setakat ini. Kalau byk sgt xtermasuk dlm kepala kalian.

"Sesudah subuh keluar menjala..
Rumpun buluh tepian kuala..
Tak tumbuh tak melata..
Tak sungguh orang tak kata.."
 
Biarpun agak kasar, buang yg keruh, ambil yg jernih. Pemimpin yg baik adalah pemimpin yg "makan nasihat". Berlapang dadalah. Elakkn diri terjun ke perigi buta yg penuh kebahayaan lantaran kita adalah pemimpin yg memimpin pengikut2 yg mna sdh tentu akn ramai yg mengikut. Tgggjwb dn amanah yg dipikul, jalankn sebaiknya. Teruskan berlari di denai perjuangan yg benar.


Sekian.
CS@BayuMalam
20dis20




Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


5 ulasan:

  1. SYUKUR kami tidak terlibat dgn Tabung haram pan…fitnah berjela duit hanya ada rm 450juta semasa mentadbir kononnya sudah disonglap..tergila2 nak HAPUSkan PENCEN PA..mansuhkan DAN kecilkan PA segala subsidi BRIM nelayan ibu tunggal pelajar dn siswa .MUNAFIK dalam manifesto TIADA lagi Hutang peneroka FELDA..ptptn..mansuh tol pendidikan percuma ..petrol Petronas boleh MURAH dan TURUN semua hebat dari RAFIZI..dan KEMARUK jadi PM dari anwar GILAAA

    bait2 dari mantan KETUA PEMUDA PAS JOHOR/MSIA …spt kacang lupakan kulit …habis madu sepah di buang,,hanya berjaya ketika diangkat jadi mp kubang kerian dulu..

    P unaH H araPAN telah berusaha mencuri ahli-Ahli Parlimen parti-parti kerajaan dan telah berusaha meminta ahli-ahli Parlimen parti-parti kerajaan tidak hadir ke Parlimen untuk menjatuhkan PN...inilah spesies KOKOK berderai2 tapi ekor bergelumang TAHI dan KENCING

    BalasPadam
  2. SEJAK mat sabun ini terpilih jadi Timb Presiden Pas ….kami sudah meragui Prinsip perjuangannya… muktamar selepas itu dia kecundang bersama geng 13 keluar JEMAAH Dan menubuhkan panKHIANAT yg dipelopori DAPIGS selepas Majlis Syura membatalkan kjsama dgn dap kerana mula perlekehkan Syariah ISLAM hgga keluar kenyataan Langkah mayatku…Karpal singh mati juga.termasuklah FITNAH RM90juta...tunggulah dMahkamah Masyar

    BalasPadam
  3. panKHIANAT masih ada penasihat lagi ke? mana pergi ulama BESARnya Ustaz Ahmad Awang Ghani Samsudin and Geng2nya...tika Mujahid berkata lGBT tiada masalah..jgm serbu masuk tempat maksiat selepas 12malam atas alasan rahmatan TH dijual...Hanipa jika aku Tuhan...Khalid SAMAD...nabi Muhammad pun menipu...mat sabu ..nabi pun pelarian..Din ayub sahabat lamaku di Batu pahat...spt kacang lupakan kulit...cadangan utk LANTIKAN penasihat panKHIANAT ialah ARIFF MULUK.. KADIR JASIN..KAH355X...PENJILAT TEGAR DAPIGS.

    BalasPadam
  4. PH mustahil jadi kerajaan selagi bersama anuar Ibrahim...majoriti umat umàt melayu tolak anuar Ibrahim, hanya kaum India yg masih bersama anuar/ pkr...kejayaan PH dahulu ialah disebabkan kejahatan kletokrasi najib Dan kekuatan Tun M...,bukan kerana anuar Ibrahim...
    Kini anuar sudah tiada apa2 kekuatan lagi...malah Masa anuar sudah berlalu, kini anuar sudah tiada dlm minda umàt melayu utk sebagai pemimpin melayu....
    Biarkan anuar berlalu dipersada politik umàt melayu Masa kini...

    BalasPadam
  5. ajing dap mahu menasihat anjing2 dap,,kah kah...yg nak nasihat pun kena hancing dgn dap dan tak serik2. nak nasihat kunon,,2×5 ja pun. phancing jgn harap untuk menang pru15,,kerana rakyat sudah sedar. kejayaan ph pd pru14 adalah kerana kebodohan org melayu mempercayai fitnah phancing. fitnah yg di reka oleh dap, kunonnya umno perompak, kleptokrat, perasuah bla bla. org melayu termakan fitnah ini dan marah kpd umno,,mereka undi ph. itu saja,,bukan kerana mahathir,anwar, jauh sekali mat sabun dan din pudu...bergabunglah dgn siapa pun,,org melayu dah bersatu dibawah mn dan pn,,tak kebulur ke pakatan haram phancing.

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.