Header Ads

ads header

Flash News

Lepas guling MB, Umno mahu 'damai' dengan Bersatu


Di tengah-tengah kemelut politik di Perak, Umno membuka jalan untuk berdamai dengan Bersatu supaya meneruskan kerajaan Perikatan Nasional di negeri itu.

Ini beberapa hari selepas Adun Umno tidak mengundi menyokong usul percaya Menteri Besar Perak, Ahmad Faizal Azumu yang juga timbalan presiden Bersatu.

Lantaran itu, Faizal mengundurkan diri daripada jawatan menteri besar pada Sabtu lalu.

Setiausaha Agung Umno Ahmad Maslan berkata dia telah menulis kepada rakan sejawatnya dalam Bersatu dan PAS awal hari ini agar mempertahankan kerajaan PN di Perak.

"Saya telah menghantar surat rasmi kepada Setiausaha Agung PAS (Takiyuddin Hassan) dan Setiausaha Agung Bersatu (Hamzah Zainudin) pada Selasa 8 Dis 20 berhubung keputusan mesyuarat khas MT Umno malam 7 Dis 20.

"Bahawa kerajaan PN yang terdiri daripada Adun Umno, PAS dan Bersatu di Perak perlulah diteruskan," katanya pada ciapan di Twitter.

Ahmad Maslan berkata kedua pemimpin itu telah menjawab suratnya pada petang hari ini.

"Intipati jawapan surat setiausaha agung PAS dan setiausaha agung Bersatu ialah keputusan berhubung kerajaan PN di Perak akan dibincang dengan pimpinan parti mereka dengan segera.

"Saya optimis dan positif. Semoga PAS dan Bersatu akan bersama Umno di Perak. Diharap segalanya akan selesai dengan baik dalam sedikit masa lagi," katanya.

Bagaimanapun, sumber memberitahu Bersatu Perak masih belum memutuskan sama ada akan menyokong Umno atau tidak untuk membentuk kerajaan negeri baru.

MR : Baru nampak cerdik sedikit UMNO. Jangan bodoh kononnya nak bentuk jajaran baharu dengan PH dan DAP





Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


12 ulasan:

  1. Biarkan puak keris telanjang mengkhianati sekutu dan rakannya dan main kayu tiga dengan puak kafir harbi dan khadam liberal mereka kerana rakyat terutamanya kaum Melayu Islam sedang memerhatikan ketamakan, kesombongan, kerakusan dan pengkhianatan puak keris telanjang.

    Rakyat terutamanya kaum Melayu Islam akan memulau dan menolak puak keris telanjang dan puak Pee H pimpinan abang besar kafir harbi roket dalam PRU yang akan datang setelah rakyat dikencing hancing dengan pelbagai janji palsu oleh puak-puak penipu.

    BalasPadam
  2. AMNO dirasuk "PIANG" lantaran Golongan Court blm Mampu mencari Solusi utk Menjernih Kantung Suapan yg berkodi2

    BalasPadam
  3. Yang x cerdik zahid ngan najib saja sbb ada agenda sendiri. Sepatutnya 2 org ni dihumban kedalam penjara..selesai masalah

    BalasPadam
  4. teringat lagu LOMPAT SI KATAK LOMPAT dan BANGAU OH BANGAU yg sedang meresap dalam jiwa dan fikiran ahli2 politik setiap hari bercakaran..tapi meratib MANDAT dan KEPENTINGAN RAKYAT...semua ini akan menyebabkan rakyat MELUAT dan HILANG tggjawab utk mengundi di PRU akan datang,rakyat BERKORBAN memilih DI sabah KETIKA covid 19 belum pulih dn mejadi lebih teruk skrg...ahli2 politik terus BESANDIWARA.

    BalasPadam
  5. Malaysia lingkup semua gara2 pemimpin2 umno khusus dibawah tadbir najib razak yg palibg tersohor sebagai pemimpin korup dunia...tapi merrka terus tdk berasa malu, dan nasih mahu berlagak saolah merekalah pembela rakyat..
    Hakikatnya, nerekalah sejahat2 manusia...

    BalasPadam
  6. Mohtar @ Atok Mahathir. Tak habis2 meratib zikir najib, najib, Najib.....

    BalasPadam
  7. cuba puak Pan pulak yg membuli Pas... teringin pulak nak tgk.

    BalasPadam
  8. Puak PANdir hanya mampu menjadi lembu dicucuk hidung sahaja dan sudah hilang kelakiannya kerana telur puak PANdir telah dipegang, dicengkam dan dipicit oleh abang besar roket.

    BalasPadam
  9. puak parti bersetubuh je yg pernah comolot dgn pig H..da takut kene hentam, terus p lompat kt MN... pemimpin PAS buka mata lah... bersatubuh ni nk tompang PAS jer... PAS jgn jadi lembu bersatubuh.. baik kukuhkan MN, bersatu yg kena dengar cakap MN... dengar la rintihan rakyat yg betul2 melihat ni..

    BalasPadam
    Balasan
    1. RBA 1:04 ternakan parti ultra rasis kafir harbi roket merasa sangat marah kerana parti Islam dan parti bersatu telah berjaya menghalang rancangan jahat puak kafir harbi dan baruanya untuk berkuasa di negeri Prk maka gagallah agenda tanah 999 tahun puak roket dll.

      Maka parti Islam menjadi sasaran fitnah puak roket dan RBA.

      Padam
  10. Keja buat dan perangai pemimpin umno di perak po pelaq..

    BalasPadam