Header Ads

ads header

Flash News

Mamat Yang Pernah Ungkapkan Jika Saya Tuhan, Kini Nak Bantah Slogan "Sawit Anugerah Tuhan"


Dalam perbahasan Dewan Rakyat siang tadi, Hanipa Maidin (Sepang-AMANAH) pertikai Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi menggunakan perkataan 'Tuhan' pada kempen 'Sawit Anugerah Tuhan'.

Katanya, kempen dengan menggunakan istilah 'Tuhan' itu berbahaya kepada negara kerana orang Barat akan melihatnya sebagai kempen patuh syariah.



“Jadi mereka lihat menteri daripada parti Islam ada masalah. Kena tukar menteri ini,” kata Hanipa.

Tidak tahulah orang Barat fobia dengan istilah 'Tuhan' atau 'God' sebab orang Amerika hari-hari pegang duit bertulis "In God We Trust".

Apa yang Sepang risau sangat dengan istilah 'Tuhan', tidak pastilah.

Dulu, pada 29 Mac 2018, dalam Dewan Rakyat, Hanipa pernah menyebut kepada Baling-BN, "Kalau saya tuhan, dari awal saya tak jadikan kamu, menyusahkan orang saja..."

Manakala itu, ulasan ini lebih tajam dan tepat:

"Saya rasa maksud sebenar parti PAN ialah tukar slogan ‘Sayangi Sawitku’ kepada ‘Sawit Anugerah Tuhan’ berbahaya pada Malaysia sebab Teresa Kok akan marah.

Cakap sahaja parti PAN takut Teresa marah. Kita faham."

CnP Korek Korek

MR : Bila masuk AMANAH, rosak agama sendiri kerana matlamat kepada keprcayaan akal. IKRAM pun sama masuk dalam lubang najis bersama AMANAH


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


15 ulasan:

  1. umpama KARMA kepada diri Hanipa dn sekutunya...DOA bila KAMI keluar JEMAAH Lihatlah kami jadi GILA...Rasullulah berpesan jagalah Jemaah bermula dari SOLAT hingga ke urusan kehidupan dan masyarakat...Kita tidak perlu LAYAN orang GILA...BERMUKA2 MUNAFIKUNN.

    BalasPadam
  2. Bodoh punye org sepang undi babi sial nie
    Woi org sepang sial
    Ko tengok ko punye wakil rakyat
    Mcm babi bodoh
    Ko org pendudok sepang pown bodo mcm babi

    BalasPadam
  3. ini bukti bahawa semua orang, parti,jemaah,,bukan maksum. semua org,,ada yg betul dan ada yg salah. hanipa maidin...adalah bekas pimpinan pas,,dan kita tahu pimpinan pas ada tarbiyyah dalam usrah pimpinan pas. tak sepatutnya hanipa jadi "gelong" seperti di atas. tapi,,seperti dinyatakan,tiada sesiapa dan tiada pihak manapun yg boleh mendakwa mereka sempurna. sebab itu perlu kepada prinsip yg betul,dan bekerjasama.

    BalasPadam
  4. Inilah kifarah meninggalkan jemaah..cakap pun dah merapu..bertaubatlah diatas kesalahan yg lalu

    BalasPadam
  5. kan dah dikhabarkan amanah ditubuhkan atas restu dan sokongan dapig termasuk kewangan, tujuan utamanya adalah untuk melumpuhkan parti pas yang menjadi penghalang kepada dapig, slogan dapig melayu lawan melayu, slogan amanah uslam lawan islam, tak heranlah kadang2 pandangan amanah bercanggah atau bertentangan dengan islam

    BalasPadam
  6. Puak munafiqun PANdir 'bala untuk seluruh alam' adalah khadam liberal ternakan puak kafir harbi biaDAP yang telah menghina agama Islam dan menafikan hak umat Islam dan berusaha untuk menghapuskan hak kaum Melayu Islam.

    Pemimpin, ahli dan ular-mak PANdir sanggup menjual agama untuk mendapat sedikit keuntungan dunia dengan mengkhianati agama Islam dan umat Islam, bersekongkol dengan pemimpin kafir harbi melingkupkan aset dan wang tabung umat Islam dan berlagak seperti syaitan bisu @ pasu bunga setiap kali pemimpin kafir harbi biaDAP menghina Islam dan menindas umat Islam dan menyokong ajaran sesat seperti Syiah, Qadiani, liberalisme, sekularisme dan pluralisme dll dan tidak peduli tentang aktiviti kristianisasi ke atas umat Islam.

    Mereka adalah penunggang agama yang sanggup bersekongkol dengan puak liberal dan puak kafir harbi kencing rakyat dengan pelbagai janji palsu dll.

    Bahkan mereka sanggup menghina Allah dan RasulNya dengan mendakwa kononnya mereka lebih bijak dari Tuhan dan mereka menfitnah Nabi konon Nabi mungkir janji dan Nabi adalah pelarian dll.

    Mereka mungkin menyangka dedak haram cap roket adalah lebih baik dari balasan syurga maka mereka sanggup menjilat kepala bapak kafir harbi pada tahap dewa tanpa merasa malu atau segan.

    Malanglah umat Islam jika umat Islam menyokong dan mengundi puak munafiqun liberal dan tuan kafir harbi mereka kerana mereka sanggup menjual ibubapa mereka sendiri untuk mendapatkan keuntungan dunia.

    BalasPadam
  7. Alahai kenapa bodoh sangat analogi mamak sepang...mana pergi slogan kamu rahmatan fil alamin...adakah orang Amerika tidak bertuhan? tuhan adalah perkataan universal cuma orang orang yang beriman kepada Tuhan yang esa yakni Allah.Membazir duit rakyat bayar elaun mp sampah macam ni

    BalasPadam
  8. Suma pakat maki..ramai btl org transfer pahala free kat hanipa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. BUKAN MAKI pun...tapi supaya sedarKAN diri kembali pangkal jalan...HANG boleh lihat sendiri bgmna Hanipa dan sekutunya Geng 13 berbahas dengan banyak memperlekehkan dn mengaibkan sejak zaman P unah H arapan terutama pada PAS...rujuk video2 utube.PAHALA bagi muslim yang nasihat dan ingatkan muslim yang terpesong...APATAH lagi sanggup mati berdiri dan melutut pada puak FASIK MUNAFIK DAN KAFIRUN.

      Padam
    2. 4:23
      Memang patot kne maki la babi
      Nme je melayu islam..tpi perangai mcm babi..ko thu x sial bodoh babi....ape kenyataan babi die to
      Khadam dap babi,,sial punye hanipa bodoh babi setan....bodoh punye org sepang undi babi nie...... x
      Klu depan mate aku aku humban masok longkang babi sial hanipa nie

      Padam
    3. Memang dia telah melayakkan dirinya untuk dimaki.

      Padam
    4. Banyak ucapan mp sampah sepang ni yang tidak membantu atau mesra Islam,negatif,sangka buruk,dolak dalik dan tidak sesuai diucapkan oleh seorang yang mengaku muslim. Ini spesis loyar buruk cap ayam yang tak dapat bezakan perkataan Tuhan dengan definasi syariah. Yang paling bodoh tanggapan kononnya masyarakat barat fobia perkataan Tuhan atau God . Sebenarnya mamat ni jenis jiwa sakit, busuk hati dan dengki serta sakit hati kepada kejayaan lebai lalu membuatkan tidak center. Sepatutnya sebagai rakyat Malaysia berbangga bila MP lebai berjaya menangani isu kejatuhan sawit dan telah membawa hasil positif kepada banyak pihak. Ini tidak...cadangan paling kartun mamat ini ialah minta mp lebai yang perform letak jawatan.Sepatutnya mp sepang yang mengabihkan beras dan tidak membawa faedah kepada negara dan rakyat ini meletakkan jawatan

      Padam
    5. terbaik babonn,juka dan awnama 11.54 pg,,memang sangat layak org yg kata " jika aku tuhan "....kena maki hamun. Kerana,,yg layak bergelar "tuhan" itu hanya Dia yg maha esa. Jika seseorang berkata "kita bukannya tuhan, sbbtu kita tidak mengetahui perkara ghaib"... mcmtu pun dah salah...ini lagi teruk la mamat hanipa ni....memang bahlol berganda2. Memang org Sepang akan terajang mamat ni ke kandang babi dap pru15 nanti...

      Padam
  9. Wahai MP Sepang tak payah sibuk dengan cogan kata. Kat Sepang ni lampu jalan ada tapi malam x on.Jalan ada tapi nama tak de. Kadang phone line tak de signal. Tau le kamu ahli parlimen. Gubal le undang2 mana kalau ada lampu mesti on mana ada rumah broadband ada lah satu utility yang wajib mcm letrik ke air. Ni tidak melalak sana sini kat Parlimen.

    BalasPadam