Header Ads

ads header

Flash News

PAS, UMNO , PPBM perlu seiya sekata


Sekiranya PAS, UMNO, PPBM benar benar berusaha kearah menyatupadukan bangsa Melayu serta umat Islam , Pas, Umno dan Ppbm perlu seiya sekata dalam mentadbir negara. Perlu dalam satu arah dan satu ideologi. Yang berkuasa serta yg memegang jawatan dalam parti dari bawah hingga peringkat atasan perlu jujur, ikhlas serta amanah dalam menjalankan tugas. Kita perlu benar² mengorbankan diri untuk membina bangsa dan perlu mempunyai jiwa yang bersih dalam membela Islam.

Kesemua yg dipertanggung jawabkan menjalankan tugas perlu membina diri terlebih dahulu mengikut lunas lunas Islam, perlu menjauhkan diri dari melakukan segala jenis kemungkaran, seperti maksiat, rasuah, pemabuk serta penjudi dan lain lain .

Semua orang faham tiada manusia yg sempurna kecuali Para Nabi, olih itu yg pernah terjerumus didalam melakukan kemungkaran perlu bertaubat terlebih dahulu demi memperjuangkan bangsa dan agama kerana Allah bukan kerana kepentingan diri.

Yg mana telah menjadi kaya raya dari hasil rasuah dan menipu, menyelewengkan hak negara dan rakyat perlu dikembalikan kpd negara dan rakyat. Para pemimpin perlu sedar bahawa amalan buruk yg dilakukan akan terbongkar juga akhirnya kerana perkara yg bathil tidak akan dapat mengatasi yg haq.

Para pemimpin juga perlu sedar bahawa akibat perebutan kuasa dan akibat mementingkan dirilah timbulnya fitnah memfitnah , tuduh menuduh , hina menghina sehingga melibatkan pengikut dan rakyat.

Sedarlah bahawa rakyat dan negara akan aman damai jika mempunyai pemimpin yg benar² jujur, ikhlas serta bertanggung jawab dalam menjalankan tugas. Semoga Allah memberi pertunjuk dan kesedaran kpd kita semua.
Sila Senior




Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


2 ulasan:

  1. Jika PAS, UMNO, PPBM ikhlas dan jujur berkerjasama memperkukuhkan dan memperkuatkan perpaduan umat Islam terutamanya kaum Melayu Islam, maka puak sesat syiah, puak munafik liberal dan puak kafir harbi akan merintih dan meraung menangis berguling-guling dan menyalak histeria memukul dada sendiri kerana rancangan jahat mereka untuk berkuasa telah gagal.

    BalasPadam
  2. terbaik 11.53 PG. Insyallah, umno,pas dan ppbm akan menjadi payung kpd umat islam di negara kita. Umno adalah benteng kekuatan org Melayu pada hakikatnya, pas dan ppbm pulak,,sebenarnya berasal drpd umno juga. Malangnya, cara politik org melayu dibayangi oleh org2 cina. Cina lah yg menjadi dinding atau tembok yg menghalang perpaduan org2 Melayu, selain faktor ego kepartian. Sebenarnya, jika pas dan umno bekerjasama dgn umno sejak dahulu, dan tidak bergaduh,,sudah lama org2 melayu hidup makmur, kuasa politik menjadi ampuh dan tiada ruang bagi org2 cina mengadu domba. Sblm pas dan umno memetrai MN,,berbagai diayah dan provokasi dicipta dap,mca gerakan beserta talibarut mereka pan dan pkr, bertujuan menghalang agar kerjasama pas dan umno daripada menjadi kenyataan. kerana mereka sedar,,jika pas dan umno bekerjasama,,pru15,,kemenangan berada di tangan pas dan umno. Sebagai bukti,,setelah termetrai piagam MN, belum pun sempat pru15, putraja berjaya dirampas dari org2 cina. Bayangkan jika pas dan umno tidak bergaduh dari dahulu....Dan alhamdulillah, berkat doa umat islam Malaysia, ppbm pun turut menyertai gabungan pas dan umno. Maka bertambah la kekuatan org2 melayu. BERPAKAT lah umno,pas dan ppbm,,insyallah membawa berkat. Buang yg keruh, ambil yg jernih.

    BalasPadam