Header Ads

ads header

Flash News

Salahuddin Ayub Buka Pekong Pakatan Harapan



Selama ini Pakatan Harapan, khususnya DAP, sangat kuat mengutuk tindakan mencuri Ahli-Ahli Parlimen parti-parti lain dan tindakan Ahli-Ahli Parlimen melompat parti ke parti-parti lain sehingga ke tahap mahu akta anti lompat parti digubal bagi menghalangnya.

Menariknya, malam tadi, Timbalan Presiden AMANAH merangkap Naib Presiden Pakatan Harapan, Datuk Seri Salahuddin Ayub, tiga kali mengakui secara terbuka mengenai keaktifan Pakatan Harapan berusaha mencuri Ahli-Ahli Parlimen parti-parti lain.

Kali pertama disebut adalah mengenai “usaha yang dibuat oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk mendapatkan daripada sebelah sana beberapa kerusi lagi” yang didedah merupakan “keputusan yang kita telah capai dalam mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Harapan”.

Kali kedua disebut adalah mengenai “as a leader di dalam Pakatan Harapan kita mesti menggamit mereka” walaupun dikatakan bahawa “hari ini mungkin tak suka, hari ini mungkin mereka tidak berapa gembira, hari ini mungkin mereka ada masalah dengan kita”.

Paling menarik ialah pengakuan “untuk belah sana datang kepada kita, walaupun telah diusahakan, tak dapat lagi, sehingga ke akhir Hari Selasa tak boleh lagi, nak mintak mereka tak datang ke Parlimen pun tak boleh lagi, maknanya usaha dah dibuat tapi tak berjaya lagi.”

Jelas di sini Pakatan Harapan telah berusaha mencuri Ahli-Ahli Parlimen parti-parti kerajaan dan telah berusaha meminta Ahli-Ahli Parlimen parti-parti kerajaan tidak hadir ke Parlimen untuk menjatuhkan kerajaan, cuma ia “tak dapat lagi” dan “tak berjaya lagi”.

Perlu diingat, ungkapan “tak dapat lagi” dan “tak berjaya lagi” menggambarkan bahawa usaha mencuri Ahli-Ahli Parlimen parti-parti kerajaan dan usaha meminta Ahli-Ahli Parlimen parti-parti kerajaan tidak hadir ke Parlimen adalah sesuatu yang berterusan.

Tidak menghairankan jika usaha Pakatan Harapan mencuri Ahli-Ahli Parlimen parti-parti kerajaan dan usaha Pakatan Harapan meminta Ahli-Ahli Parlimen parti-parti kerajaan tidak hadir ke Parlimen akan dilipatgandakan lagi hingga “dapat” dan “berjaya”.

Shame on you, Pakatan Harapan, kerana mengecam tindakan Ahli-Ahli Parlimen BERSATU dan PKR berpindah menubuhkan kerajaan baru sedangkan ia dibuat secara sukarela tetapi kamu pada masa yang sama aktif mencuri Ahli-Ahli Parlimen parti-parti kerajaan!

Kamarul Yusoff




Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


6 ulasan:

  1. Pakatan
    Haram
    Jadah.

    BalasPadam
  2. Salahuddin Ayub jangan hanya setakat Buka Pekong Pakatan Harapan, bukalah juga pekong penubuhan parti amanah

    BalasPadam
  3. Jangan bagi dia ni masuk balik PAS.

    BalasPadam
  4. Musang lidah biawak berbulu ayam hanya layak menjadi kuli kepala bapak kafir harbi roket yang memusuhi Islam dan umat Islam.

    Puak musang ini hanyalah boneka yang bercakap dan bertindak mengikut tali-tali boneka yang dipegang dan ditarik oleh kepala bapak kafir harbi roket.

    Mereka lebih berbahaya dari kafir harbi sendiri kerana mereka cuba memusnahkan Islam dan umat Islam dari dalam.

    Hanya orang bodoh berlapis-lapis suka dikencing hancing selama 22 bulan.

    BalasPadam
  5. SYUKUR kami tidak terlibat dgn Tabung haram pan…fitnah berjela duit hanya ada rm 450juta semasa mentadbir kononnya sudah disonglap..tergila2 nak HAPUSkan PENCEN PA..mansuhkan DAN kecilkan PA segala subsidi BRIM nelayan ibu tunggal pelajar dn siswa .MUNAFIK dalam manifesto TIADA lagi Hutang peneroka FELDA..ptptn..mansuh tol pendidikan percuma ..petrol Petronas boleh MURAH dan TURUN semua hebat dari RAFIZI..dan KEMARUK jadi PM dari anwar GILAAA

    bait2 dari mantan KETUA PEMUDA PAS JOHOR/MSIA …spt kacang lupakan kulit …habis madu sepah di buang,,hanya berjaya ketika diangkat jadi mp kubang kerian dulu..

    P unaH H araPAN telah berusaha mencuri ahli-Ahli Parlimen parti-parti kerajaan dan telah berusaha meminta ahli-ahli Parlimen parti-parti kerajaan tidak hadir ke Parlimen untuk menjatuhkan PN...inilah spesies KOKOK berderai2 tapi ekor bergelumang TAHI dan KENCING

    BalasPadam