Header Ads

ads header

Flash News

Strategist Pas Tumpul?


1) PAS diserang keliling oleh penganalisis-penganalisis politik yang bertaraf professor dalam isu kuil di Kedah dan ketegasan MB Kedah mempertahankan perobohan kuil yang dibina secara haram.

2) PAS masih tidak keluarkan kenyataan menjawab bidasan para penganalisis tersebut yabg mengatakan PAS extreme, sudah menjadi gila kuasa dan wang, bakal mengimplantasi amalan teokrasi dalam pentadbiran dan sebagainya.

3) Setakat ini MB Kedah masih "bersendirian" dan hanya disokong secara moral oleh pemimpin dan penyokong PAS. Belum ada tulisan atau kenyataan untuk menjawab kritikan keras penganalisis yang disiarkam dalam TMI.

4) Bahagian strategik PAS atau kumpulan strategist PAS perlu pantas bertindak dan tidak membiarkan MB keseorangan menerima persepsi buruk yang sedang dimainkan. Jika lambat, pembohongan yang mereka mainkan akan menjadi keperchayaan dan dianggap benar oleh penyokong mereka.

5) Strategist PAS yang dilantik mestilah fokus, kerana zaman ini adalah zaman perang persepsi, perang maya, perang fakta, dan sebagainya. Ia berlaku dengan pantas dan mesti ditangani dengan pantas. Sebaiknya para strategist ini buat kerja full time atau fokus menganalisa dan dan merangka strategi parti mendepani isu semasa secara fokus.

6) Para strategist ini tidak perlu memegang GLC atau apa-apa jawatan tinggi dalam kerajaan. Memegang jawatan tinggi dalam GLC dan jabatan kerajaan akan menghilangkan fokus kerja sebagai para strategist PAS. Jangan pulak kata menerima jawatan di GLC itu adalah strategi PAS.

7) Harakahdaily pun taktau nak tulis apa dah. Duk main isu viral dan isu yang orang duk sembang lama dah. Sepatutnya Strategist PAS dan Harakahdaily saling menggembeling tenaga dan idea untuk menjadi pencetus kepada viral, membawa wacana segar yang boleh diperbincang oleh umat... bukan menjadi follower viral.




Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


2 ulasan:

  1. Dr. T, Selain cuba utk menyedarkan parti PAS, tak payahlah diselitkan dgn Komen sambilan utk mengutuk PAS lebih2 sangat. Macam menyelam minum air je. Ada strategi ke? Dr T pun boleh bantu utk melawan balik propaganda mrk. Kalau tunggu, nti lambàt lah pulak.

    BalasPadam
  2. Dr T pun sama...sekadar sembang kari ...isu kerajaan kedah,berlaku di kedah.. itu isu undang undang bukannya isu politik.Biarlah kedah yang selesaikan.Rakyat pun bukan bodoh dan telan bulat bulat segala isu.

    BalasPadam