Header Ads

ads header

Flash News

Sukarelewaan Jabatan Amal Malaysia bukan orang biasa


Singgah menziarahi jenazah almarhum Dr. Abdul Wahab, bekas pensyarah UKM dan juga Imam Masjid al-Hasanah, Bandar Baru Bangi, Selangor.

Saya disapa anak muda bernama Arif. Beliau kawan kepada anakanda saya. Arif kini pelajar Tahun 2 di Universiti al-Azhar, Mesir. Alhamdulillah, beliau mengisi masa lapang dengan aktiviti kesukarelawanan melalui Jabatan Amal Malaysia.

Betapa singkatnya masa berlalu. Zaman kami telah beransur pergi. Kini harapan dan masa depan Malaysia bergantung kepada anak muda hari ini. Semoga mereka terus mempersiapkan diri untuk menghadapi cabaran-cabaran yang mendatang.

Datuk Dr. Zulkifli Mohamad al-Bakri
Usia hanya angka,
Jiwa sentiasa muda.




Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


4 ulasan:

  1. Umat Islam yang beriman, beramal soleh dan bertaqwa apabila mereka meninggal dunia disambut dan dilayan mesra penuh kasih sayang dan penghormatan dan mendapat rahmat dan rezeki di alam barzah dan menikmati kehidupan penuh kebahagiaan, kesejahteraan dan kenikmatan yang kekal abadi di syurga. Maka sesungguhnya mereka beruntunglan mereka dalam erti kata yang sebenar !

    Umat 'Islam' yang bersekongkol dengan puak kafir harbi menentang dan menghina ajaran Islam dan menyesatkan dan menafikan hak umat Islam dan menipu rakyat akan disiksa dengan siksaan yang tidak mampu ditanggung oleh manusia
    yang bermula sebaik sahaja mereka berada di fasa sakaratul maut kerana mereka bodoh sombong enggan bertaubat kepada Allah.

    Maka mereka kekal dalam neraka kerana mereka sama ada munafik atau murtad.

    BalasPadam
    Balasan
    1. SETUJU DAN AMAT Benarlah kata Allah;

      وَمَن یَتَوَلَّ ٱللَّهَ وَرَسُولَهُۥ وَٱلَّذِینَ ءَامَنُوا۟ فَإِنَّ حِزۡبَ ٱللَّهِ هُمُ ٱلۡغَـٰلِبُونَ
      “Dan sesiapa yang menjadikan Allah dan Rasul-Nya serta orang-orang yang beriman itu penolongnya (maka berjayalah dia), kerana sesungguhnya golongan (yang berpegang kepada ugama) Allah, itulah yang tetap menang.”
      [al-Ma’idah: 56]

      Padam
  2. Masjid Hasanah...yg sentiasa maamur dengan jemaah yg sentiasa raaammmai x kira masa...dan azan yg merdu...Allah hu Akhbar!!!

    BalasPadam
  3. Di Indonesia ada Front Pembela Islam(FPI) pimpinan Habib Rizieq Shihab. Baru-baru ini 6 laskar mereka(pemuda-pemuda yang berusia 20-awal 30an) ditembak oleh polis Indonesia dan disiksa secara kejam sebelum dibunuh. saya mengikuti perkembangan berita ini setelah mengetahuinya melalui salah satu ceramah terkini Ustaz Abdul Somad. Sangat sadis peristiwa pembunuhan ini. Insya Allah syahid buat mereka. Umat Islam di mana sahaja mereka bersaudara. Apa yang dirasai oleh umat Islam yang beriman di Indonesia turut dirasai oleh umat Islam di tempat lain.

    BalasPadam