Header Ads

ads header

Flash News

Susah nak kempen PRU15, ada rakyat tak mahu mengundi lagi - Mat sabu


Presiden Amanah Mohamad Sabu menyifatkan pilihan raya umum (PRU) akan datang bakal menjadi satu cabaran yang sukar buat parti-parti yang bertanding.

Katanya, disebabkan pengkhinatan terhadap mandat rakyat yang diberikan kepada PH pada PRU lalu, ada di kalangan rakyat serik untuk mengundi lagi.

“Pilihan raya akan datang bukan senang kita nak berkempen. Ada di kalangan rakyat dah tak mahu mengundi lagi.

“(Mereka kata) Buat apa kami pilih wakil rakyat? Bukannya parti yang menang akan memerintah, nanti parti yang kalah boleh memerintah dengan cara perubahan wakil rakyat ini,” katanya ketika merasmikan Konvensyen Amanah Wilayah Persekutuan ke-5 di Wisma Amanah, Kuala Lumpur hari ini.

Mohamad merujuk tumbangnya kerajaan PH pada hujung Februari lalu ekoran Langkah Sheraton yang menyaksikan bekas sekutu mereka, Bersatu serta 10 ahli parlimen PKR keluar daripada gabungan itu untuk menjalin kerjasama bersama BN, PAS, GPS, PBS dan Star di bawah Perikatan Nasional (PN).

Untuk rekod, PN kini secara rasminya dianggotai oleh PAS, Bersatu, Star dan SAPP, dan turut disokong oleh BN yang tidak menyertainya.

Bulan lepas, Muhyiddin berkata dia juga mahu mengadakan PRU secepat mungkin namun niat itu tergendala akibat wabak Covid-19.

Namun, kata Muhyiddin, jika keadaan mengizinkan, PRU akan diadakan selepas Covid-19 berakhir untuk mengembalikan mandat kepada rakyat untuk memilih kerajaan yang mereka mahukan.

'PM muka tak malu'

Menurut Mohamad, keengganan Muhyiddin untuk meletakkan jawatan menunjukkan dirinya sebagai pemimpin yang tidak berwibawa dan 'tidak tahu malu'.

“Dia seorang perdana menteri yang tak berwibawa. Kalau di Jepun atau Korea, orang macam ni dah lama letak jawatan, tapi di Malaysia ni jenis muka tak malu.

“Dia takkan letak (jawatan), walaupun dia undi sampai seri pun (di Parlimen), saya yakin dia tak letak.

“Sebab dia ambil cara pintu belakang, maka dia akan pertahankan selagi dia boleh,” katanya.

Dia dipercayai merujuk bacaan ketiga Belanjawan 2021 minggu lepas, yang diluluskan hanya dengan kelebihan tiga undi - 111 menyokong berbanding 108 menolak, dengan seorang berkecuali. 

Sementara itu, Mohamad membayangkan PRU-15 akan diadakan tidak lama lagi berikutan Muhyiddin hanya mempunyai kelebihan tiga kerusi parlimen.

“Khabar angin macam-macam, ada yang kata bulan Mac, ada yang kata bulan Jun. Tapi ia (PRU) dekat, sebab kita tahu perdana menteri kita under siege (dalam tahanan). Dia tak bebas,” katanya.





Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


14 ulasan:

  1. Pi rahhh bgmat..rakyat lg ramai x suka bgmat dgn PH..MUKA X MALU BG MAT LA.GAMAK KATA NABI MUHAMMADTS.A.W sbgai pelarian..say no to mat sabu and ph

    BalasPadam
  2. Tak lama lagi habislah dia ni.

    BalasPadam
  3. SEJAK mat sabun ini terpilih jadi Timb Presiden Pas ….kami sudah meragui Prinsip perjuangannya… muktamar selepas itu dia kecundang bersama geng 13 keluar JEMAAH Dan menubuhkan panKHIANAT yg dipelopori DAPIGS selepas Majlis Syura membatalkan kjsama dgn dap kerana mula perlekehkan Syariah ISLAM hgga keluar kenyataan Langkah mayatku…Karpal singh mati juga.termasuklah FITNAH RM90juta...tunggulah dMahkamah Masyar

    BalasPadam
  4. Kebenaran itu pahit yang terpaksa dihadam oleh puak kafir harbi roket dan khadam munafik liberal dan syiahnya:

    Susah nak kempen PRU15, majoriti rakyat tidak mahu mengundi Pakatan Hancing pimpinan sifu roket kerana rakyat telah sedar mereka telah dikencing hingga hancing dengan pelbagai janji palsu oleh sifu roket gonna end dan khadam-khadamnya.

    Selepas kalah dalam PRU yg akan datang, puak kafir harbi roket dan khadam mereka bolehlah membuka ladang musang king haram di Pahang dll kerana puak musang king haram kebal.

    Sesungguhnya kebenaran itu pahit untuk ditelan.

    BalasPadam
  5. Lain kali jgn khianat perjuangan islam dan sanggup bersama kafir. Sbb lari dr perjhanganlah diri itu dihina dan jgnlah menyalahkan org lain. In syaa allah pan dah tiada masa depan

    BalasPadam
  6. SPESIS MANUSIA YANG TIADA NUR INSAN UNTUK MEMIMPIN BANGSA MELAYU BERAGAMA ISLAM...MINTA DIJAUHKAN DARI JADI PEMIMPIN BANGSA AKU DAN AGAMA ISLAM PEGANGAN AKU !!!

    BalasPadam
  7. Mesti Ada sebab kerajaan PH tumbang...antara sebab yg besar ialah ramai dibarisi kaum India Dan kaum cina yg merupakan kaum minoriti menjadi kerajaan...manakala kaum melayu yg telah terundi mereka berasa menyesal Bila melihat gelagat mereka yg sudah spt kaduk Naik junjung...mereka Mula berani menyentuh soal Agama Islam, soal hak keistinewaan org melayu . Kerana itu umàt melayu mesti bersatu kembali...Maka itulah lahirnya PN...merupakan kerajaan yg terbaik buat umàt melayu dibumi tanah melayu ini...

    BalasPadam
  8. MR haprak kaki petik siaran berita mkini, lidah dap

    BalasPadam
  9. Elak caci maki.Berhujahlah dengan ilmu dan tawadukk kepada Allah.Tunjuk perbezaan antar orang yang dipimping oleh ulamak dengan dipimpin oleh DAP.Mat Sabu menang dengan majoriti lebih 50,000 undi.Disokong kuat oleh bukan Islam.Waktu Islam dihina selama 22 bualan PH merintah, Mat Sabu tiada suara seperti bosnya Ahmad Awang.Kepimpinan yang baik akan menjadi teladan yang baik.namun anak mat sabu kena ganja di disko.Tkyah lebih2 memperlekeh PAS

    BalasPadam
  10. Sial ko sabu....
    Bongok mcm berok....
    Ko kn dh gle.......
    Ade jgk yg ikot ko eark....
    Bodoh tahap babi....,
    Siall la

    BalasPadam
  11. Kenapa muka mat sabu ni? Kelam semalam je

    BalasPadam
  12. Ye la rakyat tertipu muslihat yb² skrang boleh lompat sana sini

    BalasPadam
  13. Jadi Menteri pun xleh buat kerja, banyak buat lawak...buang duit rakyat saja...TSMY bagus jaga rakyat...

    BalasPadam
  14. Betullah Tu apa Abg Mat cakap, memang susah PH nk cari isu, janji pilihan raya pun PH tk tunai, dibangkul sampahkan manifesto PH, pengundi ternganga. Abg Mat dh tk yakin utk hadapi pilihan raya. Nk siko rakyat pulak. Rakyat akn keluar beramai2 utk Tilak PH.

    BalasPadam