Header Ads

ads header

Flash News

Dulu kutuk PAS Kelantan beli Mercedes, Syed Saddiq selar kerajaan P Pinang


PETALING JAYA:
Ahli Parlimen Muar, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman menyelar tindakan kerajaan Pulau Pinang membeli Mercedes-Benz baru untuk dijadikan kereta rasmi Ketua Menterinya, Chow Kon Yeow.

Walaupun kerajaan negeri pimpinan DAP itu mendakwa penjimatan hampir RM128,000 atas pembelian berkenaan, katanya, ia tidak sepatutnya dilakukan ketika ratusan ribu rakyat kehilangan pekerjaan akibat Covid-19 dan ramai yang terjejas akibat banjir di beberapa negeri.

“Dulu kutuk pimpinan PAS Kelantan dapat Mercedes baru dan naik gaji ‘backdated’ musim Covid-19, kini sama ja.

“Tolonglah, ini bukan masa nak bermewah. Ini masa untuk berikan tumpuan penuh kepada rakyat,” tulis bekas menteri belia dan sukan itu di Facebook.

Terdahulu, Pejabat Setiausaha Kerajaan Pulau Pinang dilaporkan berkata, pembelian Mercedes S560e itu mendapat kelulusan Majlis Mesyuarat Kerajaan Pulau Pinang pada 29 Nov 2019.

Katanya, Mercedes S560e itu yang dibeli pada 31 Dis 2020 berharga RM458,122.78, iaitu penjimatan sebanyak RM127,765.22 daripada harga asal.

MR : Pelik juga hanya Muda bekas PH serang kerajaan PP tapi UMNO diam membisu perbuatan DAP



Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


8 ulasan:

  1. Mmg dapigs xprihatin kesusahan rakyat dikala dihimpit kesusahan akibat covidap-20..tahu nk bermewah mewah saja..kerajaan mna pun aku tak sokong jika membazir termasuk pas kelantan..
    Plet tu sepatutnya PIG..tersalah eja PGI..hahahaha mengalahkan yang dipertua p.pinang sidapigs nih!

    BalasPadam
  2. helo rba .... apa khabar. pohon pencerahan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nah..hadam pencerahan ni. Pastu ko blh gi terjun gaung.

      Kalau negeri kaya seperti Penang tu xheran la nak berbelanja beli Merz sebab Penang menyumbang KDNK yang tinggi manakala negeri miskin yang xmampu nak bayar gaji pejawat awam DAN meminta wang dari kerajaan persekutuan tu nampak sangat melampau... bagus lagi beli lori pengangkut sampah sebab negeri Kelantan kotor, penuh sampah aka SAKA...
      Lihat di bawah ni...
      Perbezaan Mercedes Penang vs Mercedes Kelantan
      Penang = Hanya KM pakai Mercedes
      Kelantan = MB pakai, semua exco pun pakai
      Penang = RM460K sahaja
      Kelantan = RM700K (semua sekali RM3.5 juta)
      Penang = Negeri kaya
      Kelantan = Negeri miskin, papa kedana
      Penang = Tiada hutang
      Kelantan = Sarat hutang (1.3 bilion)
      KOH KOH KOH... jilaker!!

      Padam
    2. RBA bodoh berlapis-lapis nak kencing rakyat pun agak-agaklah. Sembang lebat babi gonna end pun boleh terbang !

      Bukankah kerajaan Pulau Pinang telah berhutang RM655 juta tetapi kerajaan persekutuan telah menukarkan hutang itu kepada bayaran pajakan sebanyak RM14.56 juta setahun untuk 45 tahun ?

      Jika Pulau Pinang kaya, mengapa kerajaan BN telah memberi RM1.2 bilion geran percuma kepada kerajaan Pulau Pinang untuk membina empangan Mengkuang pada tahun 2011 ??? Bukankah ini menunjukkan kerajaan Pulau Pinang 'meminta sedekah' dari kerajaan persekutuan ??

      Mengapa secara diam-diam kerajaan Pakatan Harapan jamin pinjaman RM2 bilion kepada Pulau Pinang untuk bina LRT ?

      Jika Pulau Pinang kaya dan maju, mengapa kerajaan Pulau Pinang sanggup berhutang atau 'mengemis' pada kerajaan persekutuan ?

      Padam
  3. Cara terbaik mengembalikan kedibiliti negara...umàt melayu /Islam perlu bersatu utk menjadi kaum utama utk menerajui negara Malaysia Hari ini..

    BalasPadam
  4. Ada yang kata, pak lebai beli mercedes bising.. Cina DAP beli disokong.. Ape pak lebai ni x bole pakai mercedes ke??

    Isunya bukan pak lebai tak boleh pakai mercedes atau pertahan Cina DAP.. Isu sekarang ni, cuba bandingkan dulu berapa buah mercedes yang Penang beli & berapa buah mercedes yang Kelantan beli??

    Bandingkan harganya pulak.. Bandingkan juga ekonomi kedua-dua negeri.. Tengok semula kedua-dua negeri meluluskan pembelian mercedes tu pada tahun bila??

    Tu belum lagi sentuh isu naik gaji & backdated exco lagi..
    Tolong la jangan jadi penghasut sangat kalau tak tau hujung pangkal cerita.. Guna otak tu sikit, jangan asyik meratib 'khadam DAP..khadam DAP..'

    Paling bangang walaun ni bila tak sedar kemajuan negeri dia dengan Penang yang memang jauh bagai langit dengan bumi.Jangan dok pertikai la walaun…sah sah…Penang sana nu…KM dah lama la pakai Mercedes sejak 70an…tak pakai lagi jenama lain ..awat ya jakun sangat?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yang kamu dengki lebai pakai merc pasaipee...guna duit atuk kau ke?dorang punya pasal laa nak naik gaji ke,pakai merc ke...yang penting lebai tiada kes rasuah terowong atau beli banglo below market kah kah kah

      Padam
  5. Puak RBA adalah kepala bapak hipokrit lidah biawak sibuk menfitnah dan memburuk-burukkan parti Islam kerana parti Islam berusaha menyatu-padukan umat Islam untuk menghalang puak kafir harbi roket dan khadam liberal yang memusuhi Islam dari berkuasa.

    Mengapa puak RBA menjadi bisu, buta dan dungu setiap kali puak kafir harbi roket menghina Islam, menafikan hak umat Isjam dan kencing rakyat dengan pelbagai janji palsu, fitnah, pembohongan dan u-turn ???

    Sikap hipokrit @ munafik @ double standard puak RBA sangat jelas kerana mereka mengutuk kerajaan pas membeli mercedes tetapi berdiam diri seperti syaitan bisu @ pasu bunga apabila pemimpin-pemimpin roket dan barua liberal menggunakan pelbagai jenis kereta mewah seperti mercedes benz, volvo, jaguar dll.

    Apa yang tak boleh pada parti Islam , semua boleh untuk puak roket dan puak liberal mereka pada pandangan hipokrit puak RBA.

    Puak RBA sembang lebat babi ternakan sifu roket pun boleh terbang tetapi habuk pun tarak.

    Hoi RBA tolol cermin diri dahulu sebelum mengutuk parti Islam dll

    BalasPadam