Header Ads

ads header

Flash News

Plan Zahid + Najib + Anwar Vs Plan Muhyddin + Hadi


UNTUK BACAAN AHLI UMNO SAHAJA

Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Tuan Guru Hj. Hadi Awang bersama dua Setiausaha Agung, Hamzah Zainuddin dan Takiyuddin Hassan telah tahu gerakan dilakukan oleh pemimpin Umno proksi Najib Razak.

Kepala bagi menjatuhkan perpaduan Melayu Islam ini adalah Najib Razak melalui Jazlan, Ahli Parlimen Machang. Malah kronologi ini telah diketahui awal oleh Tan Sri Muhyiddin Yassin.

8 Oktober - MP Machang, Rompin dan Najib bertemu di Pavilion. Najib cerita kenapa nak bekerjasama dengan Anwar Ibrahim. Turut bersama ketika itu MP Tanjong Karang, Arau dan Padang Rengas.

9 Oktober - MP Machang, Rompin, Arau dan Padang Rengas buat keputusan dan memilih Anwar Ibrahim.

11 Oktober - MP Machang bertemu DS Zahid Hamidi meminta jaminan jika perancangan Najib berjaya DS Zahid Hamidi perlu melantik Najib sebagai Pengerusi BN.

14 Oktober - MP machang, Rompin dan Arau bertemu Najib Razak.

17 Oktober - Tengku Muda berjumpa Najib Razak, Anwar Ibrahim, Tajuddin Rahman dan Anthony Loke.

Tengku Muda mengatakan YDPA tidak mahu tengok Najib Razak masuk ke dalam kerana Najib Razak adalah Orang Kaya 8.

Anwar bersumpah - kluster mahkamah akan dilepaskan sekiranya beliau menjadi PM.

18 Oktober - MP Machang berjumpa Najib Razak dan meminta supaya perancangan ini ditangguhkan sebab seluruh bahagian Umno di Kelantan tolak Anwar Ibrahim.

Pada sebelah malam, MP Jerantut, Kimanis dan Padang Besar bersetuju agar rancangan ini ditangguhkan.

19 Oktober - Mesyuarat MKT Umno, Tanjong Karang dan Machang diherdik oleh majoriti MKT dalam mesyuarat MKT Umno susulan perancangan untuk menjatuhkan kerajaan.

Najib Razak - 4 bulan selepas mengambil alih kerajaan, menjelaskan beliau tidak kutuk kerajaan supaya rakyat sokong TS Muhyiddin Yassin.

Najib Razak kecewa kerana Hamzah tidak menunaikan janji berkaitan kes mahkamah melibatkan dirinya, Rosmah Mansor serta anak-anaknya.

Manakala Zahid Hamidi mendakwa Hamzah ugut akan mengambil tindakan ke atas Nurul Hidayah iaitu anaknya.

20 Oktober: Jawatankuasa Noah berjumpa MP dan menyerahkan RM20 juta kemudian Najib serah 12 Akuan Bersumpah kepada Anwar Ibrahim.

1. Pekan
2. Pontian
3. Bagan datuk
4. Rompin
5. Pasir Salak
6. Padang Rengas
7. Kinabatangan
8. Baling
9. Machang
10. Arau
11. Besut
12. Jerantut

Malah Presiden Umno, Zahid Hamidi dua kali melanggar janji yang mereka telah persetujui bersama.

Ramai orang Umno tidak tahu krisis Menteri Besar Perak adalah permulaan Umno dengan DAP.
Malah PM Tan Sri Muhyiddin Yassin 'fuck off' Zahid Hamidi manakala TG Hadi Awang kata Presiden Umno manusia 'munafik'.

Orang Umno fikir Pas tidak dapat menerima Amanah. Namun, anda semua tersilap sebab Pas telah berunding dengan Mat Sabu.

Namun, Presiden Amanah berpendirian tidak akan menyertai Perikatan Nasional sekiranya Najib dan Zahid bersama dalam kerajaan.

Bagaimanapun, Mat Sabu bersedia bersama Perikatan Nasional sekiranya dua individu ini tidak bersama dalam kerajaan pimpinan Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Tan Sri Muhyiddin Yassin, Tuan Guru Hj. Hadi Awang bersedia dengan "exit plan" jika Umno menarik sokongan mereka kepada Kerajaan Perikatan Nasional pimpinan majoriti Melayu Islam.

Bersatu: 50
Warisan: 11
Pas: 18
GPS: 18
Amanah: 11
Pejuang:4
Bebas: 1 (Maszlee)
Jumlah: 113

Biarkan parti Umno dengan lagak abang besar dan Najib serta Zahid meringkuk dalam penjara!!




Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


21 ulasan:

  1. Terbaik perikatan nasional

    BalasPadam
  2. Inilah perancangan berjiwa hebat utk menyelamatkan agama, bangsa dan negara. Semoga Allah merestui perancangan ini.

    BalasPadam
  3. Nampak gaya macam melepas jugak UMNO nanti.

    BalasPadam
  4. Pilihan raya jalan terbaik... muak melihat orang politik bercekau demi kuasa.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak cerdik. Aku Tak rasa YDPA Akan setuju utk adakan pilihan Raya sebab YDPA prihatin dgn covid-19 yg Akan menyerang rakyat

      Padam
  5. La..jilat PAN jgk rupanya!
    Sapa dlm PAN yg x kena maki dgn lebai dan walaun2 Pas?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bodoh PAS bukan menjilat PAN tapi nak menyelamatkan Malaysia drp diperintah oleh DAP lagi. PAS boleh bersama dgn mana2 parti pun jika parti tu bukan bersama dgn DAP. Bukan macam UMNO "NO DAP NO ANWAR" tapi dalam Masa yg sama berpakat dgn DAP Dan Anwar untuk meruntuhkan kerajaan Melayu Islam (PN). Otak ada gunala brader

      Padam
    2. Bodoh PAS bukan menjilat PAN tapi nak menyelamatkan Malaysia drp diperintah oleh DAP lagi. PAS boleh bersama dgn mana2 parti pun jika parti tu bukan bersama dgn DAP. Bukan macam UMNO "NO DAP NO ANWAR" tapi dalam Masa yg sama berpakat dgn DAP Dan Anwar untuk meruntuhkan kerajaan Melayu Islam (PN). Otak ada gunala brader

      Padam
    3. JIKA P E R I K A T A N N A S I O N A L BERGABUNG DENGAN PARTI SERPIHAN PAKATAN HARAPAN...UNDI MAJORITI MELAYU ISLAM BERPECAH DUA...LIHAT AJE KEPUTUSAN PRU 15 NANTI...XKAN ADA MAJORITI 2/3 BAGI MANA2 PARTI YANG MEMERINTAH MALAYSIA..KITA TUNGGU DAN LIHAT AJE..😁

      Padam
  6. Teringat..mcm2 lebai bahlol sm walaun mangkuk maki hamun PAN.
    hamba Dap la
    Jual aset org melayu la
    Syiah la
    Pandap la
    Alih2 skrg nak melutut kat Pan semula..alasan apa td..melayu islam..keh355x!
    Yaa..kami puas hati..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sama la nga PANDAP mat Sabun yg maki tun m macam2. Tapi dgn sekelip mata je boleh berpelukkan dgn tun m siap masak utk tun m lagi.
      Bila Masa PAS melutut pula, jgn sembang gajah terbang Kat sini. Geng2 PANDAP dah nampak dah Masa depan mereka sebab DAP dah Tak pedulikan PANDAP lagi. Skrg DAP nampak UMNO yg boleh bawa org Melayu sokong mereka bukan PANDAP lagi. Jadi kalau PANDAP Tak grab offer drp Haji Hadi melopong la mereka next PRU.

      Padam
    2. اللَّهُ الَّذِي خَلَقَ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ وَمِنَ الْأَرْضِ مِثْلَهُنَّ يَتَنَزَّلُ الْأَمْرُ بَيْنَهُنَّ لِتَعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ وَأَنَّ اللَّهَ قَدْ أَحَاطَ بِكُلِّ شَيْءٍ عِلْمًا

      Allah yang menciptakan tujuh petala langit dan (Ia menciptakan) bumi seperti itu; perintah Allah berlaku terus menerus di antara alam langit dan bumi. (Berlakunya yang demikian) supaya kamu mengetahui bahawa sesungguhnya Allah Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu, dan bahawa sesungguhnya Allah tetap meliputi ilmuNya akan tiap-tiap sesuatu. (Surah Talaq 12)

      Masing masing perlu sedar dengan konflik politik hari ini. Apabila manusia berebut rebut untuk berkuasa, lantas Allah SWT menurunkan hujan dan banjir agar kita berfikir siapa yang lebih berkuasa.

      Tiada kerajaan yang mampu untuk menahan hujan. Tiada kerajaan yang mampu menghalang banjir. Tiada kerajaan yang mampu ‘bermuafakat’ dengan Tuhan untuk memperbaiki cuaca.

      Padam
    3. itulah akibat sambil cakap sambil minum ketum, tik tok tik tok last2 hingga tak perasaan apa yang dicakap semua betul(sendiri buka pekong):
      1)hamba Dap la ...............sendiri buka pekong
      2)Jual aset org melayu la.....sendiri buka pekong
      3)Syiah la....................sendiri buka pekong
      4)Pandap la...................sendiri buka pekong
      5)Yaa..kami puas hati.........sendiri buka pekong, ya puas hati setelah melingkupkan negara, islam, kahakiman, raja2,...banyak lagi
      6)Alih2 skrg nak melutut kat Pan semula......sebenarnya malu sendiri buka pekong, apa tidaknya melayu ala dapig, islam ala dapig, mentang2lah penubuhan pan inspirasi dan sokongan dapig, habis semua lebai dijadikan mangsa dapig,
      nasiblah ko ph dapat ahli macam ko ni, ni baru sebahagian pekong yang
      londenya

      Padam
  7. Puak RBA roket dan barua keris sedang panik dan menyalak histeria berusaha menfitnah dan memburuk-burukkan parti Islam dan melaga-lagakan kaum Melayu Islam kerana parti Islam sedang berusaha menyatu-padukan kaum Melayu Islam melalui kerjasama parti-parti politik Melayu Islam.

    Sifu roket telah menjadi ibu ayam @ bapa ayam dan sebilangan pemimpin keris telah menjadi pelacur politik murahan kerana mereka sanggup mengkhianati bangsa dan agama kerana mereka memperjuwangkan agenda peribadi mereka untuk berkuasa dan melepaskan diri dari hukuman mahkamah walaupun mereka terpaksa menjadi boneka sifu roket.

    Maka tidak hairanlah puak-puak ini berkasih sayang dalam gelap dan sekarang baharu mereka mengaku. Sebab itulah mereka tidak mengutuk antara satu sama lain.

    Cukuplah 22 bulan !!!!

    BalasPadam
  8. Tulisan dari mimpi agaknya. Mana datang Bersatu -50

    BalasPadam
    Balasan
    1. Angka nk kagumkan walaun. Admin tau dah walaun pas bodoh2 belaka. Bg angka ghaib pun ditelan bulat2 oleh walaun.

      Takdirr!!

      Padam
  9. Punya la nk pgg kuasa, nk jilat balik atok dan Amanah. Sblm ni bkn main di maki dihina. Parti nyamuk la, org tua patut duk kat tikar sejadah la..

    Skrg dh pgg kuasa. Hudud sm ruu355 apa citer?

    BalasPadam
  10. Setelah membaca komen RBA yang bodoh berlapis-lapis , kita teringat bagaimana janji-janji palsu @ air kencing Pee H pimpinan sifu roket ditelan bulat-bulat oleh puak RBA roket dan barua Pee H dan penyokong mereka untuk kencing rakyat. Bukankah ini kerja bodoh berlapis-lapis kerana memvodohkan diri sendiri?

    Bila sudah biasa menelan air kencing, kencing hancing pun dirasakan seperti todi sebab otak mereka telah di'brainwashed' oleh tuang guru roket dan tuang guru liberal dan muka pun sudah menjadi setebal tembok.

    Cukuplah 22 bulan rakyat dikencing hancing !

    BalasPadam
  11. Kita masih ingat bagaimana puak roket, RBA dan khadam liberal mereka termasuklah mike syiah memaki hamun dan menghina atuk kerala dll dengan gelaran penyamun , perompak dll tetapi akhirnya puak tolol ini menjilat muntah dan ludah mereka sendiri dan menjilat kaki atuk kerala sebagai boss mereka.

    Bayangkan mereka melantik perompak @ penyamun sebagai boss mereka. Bukankah ini menunjukkam mereka juga adalah puak penyamun @ perompak ?

    BalasPadam
  12. Sepatutnya PAN bersyukur kerana masih diterima oleh PAS setelah mula dipinggirkan oleh DAP.. demi penyatuan ummah.

    BalasPadam