Header Ads

ads header

Flash News

Setakat ini kelihatannya sudah ada tiga pandangan dlm UMNO


Pertama: UMNO menerima PAS dan BERSATU.
Kedua: UMNO hanya terima PAS dan tolak BERSATU.
Ketiga: UMNO tolak PAS dan BERSATU dlm masa yg sama bekerjasama dengan DAP dan Anwar membentuk kerajaan baru.

Alhamdulillah..dlm PAS hanya ada satu mazhab. Iaitu menerima UMNO dan BERSATU atas dasar dan cita2 menyatukan Melayu Muslim. Membentuk kekuatan politik Melayu Muslim. Menghalang DAP dan mana2 parti yg bersekongkol dengan DAP daripada merebut kuasa politik negara.

PAS terima BERSATU kerana bersatu Muslim dan Melayu yg sanggup putuskan hubungannya dgn DAP dan PH. PAS terima UMNO kerana UMNO Melayu dan Muslim serta menolak PH dan DAP.
Kenapa PAS tak terima PAN dan PKR sedangkan mereka jugak Melayu dan Muslim?. Jawabnya ialah kerana mereka bersekongkol dgn DAP.

Kalau begitu jika UMNO juga bekerjasama dengan DAP? atau BERSATU kembali kepada PH dan DAP, apakah PAS akan putuskan hubungan dengan UMNO dan BERSATU?. jawapan Ye..!.

Tidak rugikah PAS kalau bersendirian?. Jawapannya mudah.. tanpa Islam itulah kerugian dan kehinaan. Selagi PAS bersama dengan Islam maka selagi itulah PAS tidak akan pernah rugi. Sya yakin..jika ada sekelopok UMNO berselera dengan DAP namun sekelopok besar lagi tetap bersama PAS dan enggan bersama DAP. Begitu juga jika sekelompok BERSATU tergiur dengan DAP namun masih ramai dikalangan BERSATU akan terus bersama PAS. Manakala PAS tidak berubah apa2. Bahkan dengan kebersamaan sekelompok besar UMNO dan BERSATU sudah cukup membentuk satu gabungan besar bagi menghadapi DAP,PAN,PKR,sekelompok kecil UMNO dan skelompok kecil BERSATU yg kembali kpd PH dan DAP.

Namun perlu di ingat bahawa PKR dan PAN sedang menghadapi kemerosotan kepercayaan rakyat yg sangat parah.

Rakyat sudah menyaksikan gaya pemerintahan kerajaan yg menggabungkan BERSATU+PAS +UMNO. mereka juga sudah menyaksikan gaya pemerintahan PH. Sudah tentu rakyat mampu membuat satu penilaian yg tepat demi agama,bangsa dan negara ini.

Insyallah..PRU 15 bakal menyaksikan kerusi pembangkang semakin susut dan Kerusi PAN akan terhapus samasekali.

UMS
Pemerhati politik pinggiran.
GOMBAK




Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


4 ulasan:

  1. Ya tepat sekali..inshaAllah kita bg mandat kepada PAS dan BERSATU..

    BalasPadam
  2. Saya setuju.Pandangan yang logik.Sejarah membuktikan PAS konsisten dalam kalah dan menang. PAS paling damai ketika ini.Tiada kecoh.Selagi PAS istiqamah dengan Islam dan ikut ajaran Islam, PAS tidak akan kecewa kalah atau menang.UMNO bakal masuk muzium.Banyak hikmah akan kejadian di hadapan mata sekarang ini.Proses pembersihan UMNO sebelum mereput akan berlaku.

    BalasPadam
  3. ... pas paling damai... inilah rahmah Allah yg dicari2.. kedamaian, ketenangan, kesejahteraann... salaaammm alaikum ooo ummah!!

    BalasPadam