Header Ads

ads header

Flash News

Sembang pagi macam petir, putus hubungan dengan PN - umpama meludah kahak!



Petangnya keluar pulak sembang, perwakilan pulangkan kpd Zahid dan MKT tentukan waktu bila nak letak jawatan menteri bagai. Back to square one rupanya - kahak pekat jatuh kembali setepek kepada hameno!

Pokoknya, sembang gegar menggertak Ketua Pemuda Pas, TGHH dan TITM. Ketua Pemuda Pas steady tak berganjak, lemparkan senyum kepada ketua pemuda umno yang tidak beradab lagi tidak matang.

Lebih awal, sebelum TGHH melangkah masuk dewan tidak berapa keramat, TGHH telahpun menyebut umno boleh sahaja memilih bersendirian. Dan PAU yang hambar diikuti secara online tidak sampai suku ahli umno sekadar medan sarkas menggertak PAS dan PN, walhasil rakyat sedang meluat melihat agenda Kluster mahkamah lebih diutamakan.

Pun begitu, diulang² seolah² PAS yang menyembelih MN, sedangkan PAS telah lama sebutkan Perkasakan MN dan Pertahankan PN. Yang beriya-iya berkira di pintu belakang dengan Pkr dan Dap ialah Umno KM, yang mengutus surat kepada YDPA menyatakan sokongan kepada Anwar juga diam Siapa pengkhianat sebenarnya ni...dasar telunjuk lurus kelingking berkait!

Hendak juga tengok *betul ke hendak ditinggalkan kerajaan PN yang diludah KM, sedangkan kompenan PN termasuk 8 menteri Umno,11 timbalan menteri Umno dan sejumlah lembaga pengarah di GLC's.*. Tuan² fikir mahukah mereka melepaskan jawatan tersebut? KM memanglah tiada sebarang jawatan, bolehlah sembang sebab orang lain yang melepas nanti.

Saat Umno KM memutuskan hubungan dengan PN dan MN, ianya adalah saat bermula Umno berpecah lagi.(Sudah diulas pada penulisan lepas, 10 sebab Umno tidak akan melepaskan MN dan kekal dalam kerajaan PN)

Terlalu banyak mahu ditulis, tetapi cukuplah buat renungan ahli² umno bawahan melihat siapa yang bakal menjadi pengkhianat kepada Kerajaan Bangsa Melayu, siapa yang bersungguh-sungguh mahukan perpaduan ummah dan sebaliknya dan siapa yang berkhianat di pintu belakang.

Umno KM jangan fikir parti itu milik peribadi mereka yang bermasalah, malah bukan Umno sahaja parti orang Melayu.

Sekian.

Tn Ismet GS


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


4 ulasan:

  1. Nak bunuh UMNO silakanlah.
    Tiada siapa akan memilih kamu.

    BalasPadam
  2. UMNO secara tidak langsung hilang maruah dan kekuatan serta harga diri lantaran masih lagi Pemimpin bermasalah seperti TIKUS MEMBAIKI LABU mentadbir UMNO dalam mencari kesepakatan bangsa MELAYU dalam urusan NEGARA...

    BalasPadam
  3. Ameno dan para pemimpinnya memang kluster bodoh sombong dan poyo kehkehkeh

    BalasPadam
  4. UMNO kene belajar lagi erti kekalahan smpai tinggal 5 kerusi utk peremajaan menyeluruh...

    BalasPadam