Header Ads

ads header

Flash News

Kedudukan Zahid makin goyah kerana rakaman audio itu kata KJ


Timbalan Ketua Umno Bahagian Rembau Khairy Jamaludin yang mengulangi gesaan supaya pemilihan UMNO perlu diadakan berkata, kedudukan Presiden UMNO Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi dalam parti tersebut semakin tidak kukuh.

Khairy berkata, ini berikutan kebocoran satu klip audio yang didakwa sebagai perbualan antara Ahmad Zahid dan Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim baru-baru ini.

Berikutan itu, beliau mengesa agar Majlis Tertinggi parti itu untuk bertemu segera dan membenarkan untuk pemilihan parti itu diadakan secepat mungkin.

“Saya rasa, ramai ahli dalam parti kurang selesa dengan perbualan telefon yang didakwa antara presiden parti kita dengan Anwar. Kedudukan Ahmad Zahid pada saya, kini tidak lagi kukuh dan cara terbaik untuk bergerak kehadapan adakan pemilihan parti,” katanya.

Beliau berkata kepada pemberita selepas pelancaran Kempen Kesedaran Autisme CHAMPS-NASOM 2021 di Subang Jaya, hari ini.

Baru-baru ini, satu rakaman audio perbualan antara dua individu dengan suara menyamai Ahmad Zahid dan Anwar, yang didakwa berlangsung selepas Perhimpunan Agung Umno, bocor di sosial media.

Sementara itu, Naib Presiden UMNO Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata, isu rakaman audio perbualan tersebut perlu diserahkan kepada pihak polis untuk disiasat, bagi memastikan perkara berkenaan dapat diketahui kebenarannya.

“Berhubung isu ini kena tanya empunya badan sendiri, katanya (Ahmad Zahid) mahu buat laporan polis, kalau ya, biarkan polis untuk menyiasat.

“Mereka (parti) hanya mahu tahu kebenaran, dalam politik ini orang cari peluang sahaja kadang-kadang perkara kecil jadi besar, jadi macam-macam perkara berlaku. Soalnya, kalau ada report polis biar isu itu disiasat,” katanya kepada pemberita selepas Majlis Penyerahan Insentif Agenda Johor Berkebajikan E-Kasih 2021, di Johor Bahru hari ini.

Ditanya sama ada sudah mendengar rakaman audio perbualan itu, Mohamed Khaled berkata, beliau ada mendengar audio berkenaan, namun enggan mengulas lanjut berhubung perkara itu.

“Saya ada dengar, tapi saya bukan polis. Saya antara pimpinan tertinggi, saya ada saluran sendiri, jadi saya tidak boleh beri apa-apa reaksi atau komen,” katanya.

- Bernama





Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


2 ulasan:

  1. Rakaman audio tu baru sedikit blm habis tu sbb nk tgok reaksi dan pgakuan pelakon2 utamanya. Slps itu baru tnjukkan yg sepenuhnya kpd polis. Jika polis pun tk nk dgr sampai habis, apa2 pun salinan asal ada dgn pemiliknya tu.

    BalasPadam
  2. IBARAT ANJING TAKUT DENGAN BAYANG2...BALING BATU SEMBUNYI TANGAN...MENEPUK AIR DIDULANG KENA MUKA SENDIRI...dan lagi teruk seperti MELEPASKAN ANJING TERSEPIT

    BalasPadam