Header Ads

ads header

Flash News

Ku Li dakwa beliau pilihan terbaik untuk jawatan PM


KUALA LUMPUR :
Tanpa berselindung, Ahli Parlimen Gua Musang, Tan Sri Tengku Razaleigh Hamzah menyuarakan mahu menjadi Perdana Menteri.

Meskipun hasrat itu mungkin tidak mendapat sokongan partinya namun bekas Menteri Kewangan berusia 84 tahun itu berpendapat dirinya memiliki semua yang diperlukan untuk memegang jawatan tersebut.

Memetik laporan The Vibes, Tengku Razaleigh yang mesra disapa Ku Li itu juga mendakwa Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin tidak layak untuk menjawat jawatan berkenaan.

Mengulas tiga nama yang disebut-sebut sebagai Perdana Menteri, Ku Li melabelkan Muhyiddin sebagai “malas” dan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI), Datuk Seri Mohamed Azmin Ali pula “tidak berkelayakan”.

Manakala untuk Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim, Ku Li mendakwa Anwar akan membuatkan “negara muflis dalam tiga hari”.

“(Siapa harus menjadi Perdana Menteri?) Saya lah.

“Tetapi saya tidak fikir saya akan menjadi (perdana menteri). Saya tidak tahu, saya sepertinya tidak mendapat sokongan parti.

“Saya mungkin mendapat sokongan ahli pembangkang, tetapi bukan UMNO,” katanya memetik laporan tersebut.

Pada masa sama, beliau turut mengkritik kerajaan sekarang dan mengatakan bahawa mereka tidak mempunyai kualiti untuk memimpin negara.

Kritikan paling keras darinya adalah kepada Mohamed Azmin yang beliau labelkan sebagai "tidak memenuhi syarat dan tidak layak" untuk diberi jawatan menteri.

“Saya terkejut Tun Dr Mahathir Mohamad menamakannya sebagai Menteri Hal Ehwal Ekonomi ketika Pakatan Harapan (PH) memenangi Kerajaan Persekutuan pada tahun 2018.

“Lihat dia, dia belum menangani apa-apa, bahkan di MITI hari ini. Saya tidak fikir dia mempunyai kemampuan menjalankan tugasan kementerian.

PAU2020 | Bukan bicara siapa PM, TPM, tapi apa tawaran UMNO kepada rakyat - Pemuda UMNO
“Dia hanya diberi pekerjaan MITI kerana penglibatannya dalam menjatuhkan PH. Tidak adil memberikannya tanggungjawab sebegitu kerana kita berbicara tentang negara.

“Anda tidak boleh membiarkan Azmin mengendalikan perdagangan dengan mengetahui sepenuhnya bahawa dia tidak berkemampuan untuk melakukannya. Bolehkah dia menangani krisis jika ia berlaku?” tegasnya.

MR : Patut serang PAS sebagai Pelacur, patutlah minta UMNO tinggalkan BERSATU, rupa ada perancangan nak jadi PM



Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


5 ulasan:

  1. Wah besarnya nafsu Ku Li!

    BalasPadam
  2. Layak jadi bapa ayam jee...kehkehkeh

    BalasPadam
  3. sudah la ku li,,hang dah expired..lagipun, dsnajib yg terbukti berjaya memacu ekonomi negara sehingga diakui dunia pun org melayu buang dan fitnah beliau mcm2, apatah lagi org mcm hang tu,,org melayu ni,bangsa lain senyum ja melihat "kecerdikan" melayu bercakaran sesama sendiri. pas dan umno bersatu dlm MN,,cukup cantik dah,,,tp, cina hantar ppbm masuk ,,dah bergaduh hari ini pas dan umno,,,melayu oh melayu..

    BalasPadam
  4. era ku li sudah berlalu....umat melayu usah jadi bodoh...ada ramai pemimpim muda yg jauh lebih berkemampuan...ku li bukan Tun yg ada pengalam sebagai PM....

    BalasPadam