Header Ads

ads header

Flash News

Papagomo gesa MT Umno mesyuarat dengar jawapan Zahid berkenaan audio tersebar




Exco Pemuda Umno, Wan Muhammad Azri Wan Deris menggesa Majlis Kerja Tertinggi (MT) Umno segera bermesyuarat berhubung audio yang didakwa perbualan antara Ahmad Zahid Hamidi dan Presiden PKR, Anwar Ibrahim.

Wan Muhammad atau lebih dikenali sebagai Papagomo berkata, Presiden Umno itu perlu memberi penjelasan berhubung perkara itu kepada MT.

"Majlis Kerja Tertinggi Umno perlu segera bermesyuarat bagi mendengar jawapan Datuk Seri presiden berkenaan surat sokongan dan perbualan telefon Anwar Ibrahim," katanya di Facebook.

Selain itu Papagomo juga mencabar Ahmad Zahid agar segera membuat laporan polis berkenaan perkara itu.

"Dah jam 8 malam, Datuk Seri Zahid Hamidi dah buat laporan polis atau belum berkenaan surat sokongan kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai perdana menteri dan laporan polis berkenaan klip suara perbualan beliau dan Anwar Ibrahim?

"Berani kerana benar, di PAU 2020 tempoh hari Datuk Seri Zahid cabar semua menteri dan timbalan menteri Umno letak jawatan.

"Sekarang saya cabar Datuk Seri Zahid buat laporan polis bagi mengesahkan sama ada dua yang disebutkan di atas itu sahih atau palsu," katanya.

Terdahulu, Ahmad Zahid menafikan rakaman audio berkenaan dan mengarahkan agar laporan polis dibuat oleh pegawainya.



Ini selepas tersebar rakaman yang didakwa perbualan antara dirinya dan Anwar berlegar di dalam talian.

"Saya telah mengarahkan pegawai saya untuk segera membuat laporan polis bagi membolehkan siasatan dilakukan untuk mengenal pasti dalang scheme of thing ini,” katanya.

Dalam perbualan kira-kira empat minit itu, kedua-dua suara berkenaan kedengaran berpuas hati dengan keputusan Perhimpunan Agung Umno (PAU) hujung bulan lalu.

PAU antara lain memuktamadkan keputusan untuk tidak lagi bekerjasama dengan Bersatu serta memberi mandat kepada presiden dan MT Umno untuk menentukan masa menarik diri daripada kerajaan Perikatan Nasional (PN).

Bagaimanapun Malaysiakini tidak dapat memastikan ketulenan rakaman audio berkenaan.

Sementara itu, Papagomo menerusi Facebooknya turut menyiarkan warkah yang ditulis Anwar kepada Yang di-Pertuan Agong di mana anggota parlimen Port Dickson itu mendakwa memperoleh sokongan majoriti anggota Dewan Rakyat.

Selain itu dia juga menyiarkan surat yang didakwa ditulis oleh Ahmad Zahid terhadap Seri Paduka Baginda bagi menyatakan sokongan terhadap Anwar sebagai perdana menteri kesembilan.

Untuk rekod, jurucakap Zahid sebelum ini menafikan kewujudan surat berkenaan.

"Pihak Majlis Kerja Tertinggi Umno perlu bertindak.

"Sokongan kepada Anwar Ibrahim ini telah membelakangkan MKT dan ahli Umno seluruh negara.

"Umno perlu diselamatkan dari hancur dek kerakusan kuasa tembolok individu tertentu. Jika tak benar mohon Presiden Umno Datuk Seri Zahid buat laporan polis agar polis menyiasat kebenarannya," kata Papagomo.



Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


Tiada ulasan