Header Ads

ads header

Flash News

UMNO sibuk nak letak jawatan, Pemimpin PAS sibuk buat kerja bantu rakyat


Di Akhir Ucapan MB setelah dia sebut Kedah Sejahtera Nikmat Untuk Semua semasa majlis Open Road Asia pagi ni, saya perasan MB sebak dan hampir menangis, saya mengerti perasaan tersebut, macam mana tak sebak, berduyun-duyun pelabur masuk ke Kedah dalam masa singkat apatah lagi dalam suasana pendamik.Covid-19,


Kelmarin sign agreement 40billion Widad dan Ben Zayed untuk projek di Langkawi, harini sign pula 1.3 Billion untuk projek Litar Kereta bertaraf dunia di Bukit Malut.Masih banyak lagi yang menunggu giliran perlaksanaan projek berimpak tinggi di Kedah.MB juga sempat sebut projek Litar Lumba Rakyat di SP.

Apakah rahsianya para pelabur begitu teruja untuk masuk ke Kedah? Apakah indikator dipakai oleh para pelabur sehingga meyakinkan mereka masuk melabur di Kedah?

Bagi saya , jawapanya yang pertama ialah ketelusan dan keikhlasan pihak kerajaan, yang ni real bukan buat2.Terus terang MB sebut kepada semua pelabur yang datang, jika mahu majukan negeri Kedah, mahu bantu rakyat melalui pembangunan,dipersilakan.Buat sampai jadi.Tidak ada tol, tidak ada 'bawah meja' , tidak ada orang yang perlu dibeli dan dibayar, tak perlu jaga sapa2 yang berkepentingan.Tidak perlu habis modal banyak sedangkan projek belum mula dan berjalan.Ini menjadi bualan hangat dikalangan pelabur.Mereka gembira dengan sikap mesra,telus dan ikhlas kerajaan.

Yang Kedua ialah kepantasan.Yang ni pun rahsia besar kenapa pelabur begitu teruja.Dulu2 sebarang projek mega memerlukan masa yang sangat lama untuk dilaksanakan, tapi tidak semasa kerajaan hari ini.Sebagai contoh projek Widad Langkasuka yang diumumkan oleh MB pada Januari 2021, dalam masa 3 bulan sahaja sudah direalisasikan melalui perjanjian usahama yang dibuat dihadapan Perdana Menteri Malaysia !

MB milik rakyat Kedah ini tidak kenal erti keletihan, dia tidak kisah berulang alik Kedah ke KL dalam masa 1-2 hari jika ia adalah untuk kepentingan rakyat Kedah, sebagai contoh kelmarin, sebelah pagi MB mengadap Tuanku Sultan, kemudian terus ke KL

Mohamad Danail





Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


3 ulasan:

  1. semoga kedah lebih maju bila diurus oleh pemimpin yg jujur, tdk korup spt najib, zahid/ umno....

    BalasPadam
  2. pas,,memang terlebih sudu dari kuah....aku teringat lagi kes perak....org2 pas sanggup menghalang kenderaan istana protes kes bn rampas dun perak...sebenarnya dap yg provok,,akhirnya org2 pas yg melayu ni la menderhaka kpd raja2..cina tepuk tangan. situasi sekarang sama ja,,umno dah boleh nampak bahawa ppbm itu adalah ph sebenarnya,,pas tak nampak sebab ligat bekerja...hi hi..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul.. Rakyat lihat PAS sibuk bekerja hingga lebai tiada masa untuk kencing rakyat atau gila jawatan PM atau cakap pasal nombor atau kondem dan masuk campur rumahtangga parti rakan rakan PN, tidak sibuk minta pilihanraya. Harga komoditi sawit naik mengunung paling tinggi dalam sejarah kerana menteri lebai yang ligat bekerja.Kerana itu ramai yang dengki pada lebai kehkehkeh

      Padam