Header Ads

ads header

Flash News

Banjir kilat, kesesakan trafik di KL selepas hujan lebat


Ibu negara dilanda banjir kilat selepas hujan lebat petang ini yang menyebabkan kesesakan trafik teruk untuk warga kota yang dalam perjalanan pulang dari tempat kerja.

Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) menerusi Twitter memaklumkan beberapa jalan ditenggelami air, termasuk Jalan Pudu, Jalan Kuching dan Jalan Ampang.

Radio Trafik Astro turut berkongsi gambar di Twitter menunjukkan aliran trafik terjejas di Jalan Segambut akibat banjir kilat.

Jabatan Bomba dan Penyelamat mengesahkan laporan banjir di Hartamas, Taman Tun Dr Ismail dan Sentul.



Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


2 ulasan:

  1. Welcome back’ PH 2.0, kata Bossku

    Kesediaan Bersatu pimpinan Muhyiddin Yassin untuk bekerjasama dengan mana-mana parti bagi menghadapi BN pada PRU15 disifatkan ke arah pembentukkan Pakatan Harapan (PH) 2.0.

    Bekas perdana menteri Najib Razak berkata, jika menjadi kenyataan PH dan Perikatan Nasional (PN) mungkin akan mengeluarkan cerita baru untuk menipu rakyat tak lama lagi.

    BalasPadam
  2. WAWASAN 2020 & DASAR PENGSWASTAAN NEGARA : PELAJAR TAHUN 80 - 90an JADI MANGSA SCAMER SIJIL PALSU

    Bila kita renung semula sesiapa jadi pelajar di sekitar 1982 hingga 1995 mereka sangat terkesan dengan dasar dasar kerajaan. Dasar Pandang Ke Timur, Dasar Pengswastaan, Dasar Industri Berat dan Dasar Wawasan 2020.

    Tanya saja pelajar STPM masa tahun 80-90an aliran Sastera dan Sains itu. Soalan Kertas Am STPM Kertas Ekonomi bagi jurusan ekonomi mesti ditekankan dasar dasar itu.

    Cikgu dan murid pun naik 'sheikh' dengan menekankan soalan ini akan masuk periksa. Ke hulu hilir tengok TV RTM (TV 3 suku baru ujud) baca suratkhabar, langgan majalah pelajar , majalah diskusi dll utk tambah info...puiiii..!!

    Tentu saja jawapan dasar dasar berikut akan bonyi hebat hebat belako. Ke main pecah palo nak ingat Dasar Pengswastaan, Dasar Pensyarikatan, Wawasan 2020 dengan impak dan kesan suma nak kena ingat dan hafal bagai..!

    Begitu jugak dng Novel Salina yang jadi rujukan subjek STPM aliran sastera. Novel yg mengangkat perjuangan bangsa dan agama konon. Tapi akhirnya diri penulis Novel Salina A. Samat Sait melutut jadi babi barua DAP@Lee Kwan Yew. Tak ke babi namer nyer tuu..!!

    Begitu juga Impak dasar dasar tadi pada ekonomi dan kesan pada masyarakat dan individu.Jawapan Dasar Pengswastaan yang kunun nya akan memakmurkan negara maysarakat yg efisien pada masa itu sebenarnya goreng bodoh belaka.

    Suma kertas jawapan hanyalah gula gula penyedap hati cikgu dan pemeriksa kertas soalan blake. Suma hampehh..!!

    Demer ni sebenornya dapat sijil palsu. Jawapan perperiksaan wawasan 2020 itu menipu belake reality nyer sekarang indah khabor dari rupe..!

    Dasar pengswastaan jawapan sebenor nya ialah membailout kroni dan mengayakan anak cucu kroni yang paling tepat. Dasar yang mengayakan anak cucu dng 'pink form' dan kroni bukan utk rakyat.

    Kalau ada utk rakyat pun seciput pink form dari majikan. Bailout kroni pink form dan anakcucu kaya raya ialah point jawapan sebenar

    Istilah Bailout, pink form, kroni , nepotisme saham blue chip dan bukan blue chip , lot lot milikan saham pada kroni anak cucu dan 'short selling' tiada dalam kertas jawaban perperiksan kami dolu.

    Sekarang terbukti dasar Pandang Ke Timur Dasar Pengswastaan jawapan yang tepat ialah bailout anakcucu dan kroni.

    Pemimpin yang mengilhamkan dasar ini diakhir hayatnya bertukar melutut jadi babi barua DAP@ Lee Kwan Yew..!!

    Agak agaknya kali ini sekiranya pelajar diberi peluang menjawab sekali lagi soalan soalan berkenaan impak dari Dasar Wawasan 2020 dan kertas Am aliran sastera berkenaan Novel Salina itu agak agak mengkomer lah kan camner pulak rupa jawapan nya ya kali ini..!!

    Tentu jawapan nya 'sah kaw kaw kena maki..!!'

    Haahh tepokk..!!

    BalasPadam