Header Ads

ads header

Flash News

'Bubarlah PAS, biar Umno punahkan Islam' Ini tajuk yang betul untuk Ahmad Maslan


Setiausaha Agung Umno Ahmad Maslan mencadangkan PAS dibubarkan kerana menurutnya Umno sudah cukup membawa wadah perjuangan Islam.

Saya rasa Ahmad Maslan sepatutnya bercakap begini, bubarkan PAS agar kami UMNO lebih mudah menyeleweng dan memusnahkan Islam di Malaysia.

Ahmad Maslan juga berkata kononnya, Umno telah meminda perlembagaan parti pada 2019 dengan meletakkan agenda mempertahan dan mendukung cita-cita agama Islam sebagai asas dan tujuan utama berbanding mendukung perjuangan kebangsaan Melayu.

"Fasal 3.1 Perlembagaan Umno, sebelum ini diletakkan dalam Fasal 3.3, tapi sekarang sudah dinaikkan ke Fasal 3.1, iaitu menegak dan mempertahan Islam sebagai agama persekutuan serta menghormati prinsip kebebasan beragama seperti termaktub dalam Perlembagaan.

Ramai berpendapat UMNO cuba mempergunakan PAS dengan sanggup mengubah perlembangaan agar PAS menyokong mereka (UMNO) untuk memulihkan moral yang rata-rata masyarakat sangat membenci UMNO.

Dulu sebelum tukar perlembagaan UMNO pernah berkata mereka parti Islam ketiga terbesar di dunia. Tapi kini mereka mengaku mereka menukar perlembgaaan untuk menjadi parti Islam.

UMNO kalau keluar kenyataan 10, 11 tak boleh percaya.

"Dengar betul-betul, asas dan tujuan Umno sudah dipinda. Umno adalah sebuah parti politik yang mendukung cita-cita agama Islam. Sebelum ini tidak diletak dalam asas dan tujuannya (dalam perlembagaan), sekarang sudah ada kata Maslan.

Habis sebelum ini kata parti Islam ketiga terbesar di dunia?? Itu makna pernah kencing rakyat Malaysia?

"Sebelum ini Umno, sebuah parti politik yang mendukung perjuangan kebangsaan Melayu, itu yang pertama.

"Sekarang yang pertama, Umno adalah sebuah parti politik yang mendukung cita-cita agama Islam, kebangsaan Melayu, Bumiputera, anak negeri Sabah dan Orang Asli serta perpaduan Melayu dan kemakmuran serta kestabilan negara. Itu asas perjuangan Umno yang kita sudah pinda 2019," katanya dipetik sebagai berkata.

Kalau dengar kenyataan UMNO, babi pun boleh terbang





Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


Tiada ulasan