Header Ads

ads header

Flash News

PKR lebih berani daripada UMNO adakan pemilihan parti


JOHOR BAHRU -
Parti Keadilan Rakyat (PKR) lebih yakin dan berani berbanding UMNO kerana mengadakan Pemilihan PKR 2022 sebelum Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15).

Ahli Parlimen Pasir Gudang, Hassan Abdul Karim berkata, keberanian itu tidak ada dalam UMNO yang mengemukakan pelbagai alasan dan tindakan untuk mengelak daripada mengadakan pemilihan UMNO sebelum PRU15.

"Di kala Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berhempas pulas untuk mengatur strategi supaya pemilihan UMNO diadakan selepas PRU15, tetapi Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak bimbang akan kedudukannya dicabar.

"Beliau juga tidak bimbang akan perpecahan parti sekalipun pemilihan parti dilakukan sebelum PRU15. Dalam hal ini, Anwar muncul bukan sahaja sebagai seorang demokrat yang percaya pada mandat anggota, tetapi mencerminkan idealisme reformasi yang diperjuangkannya selama ini," katanya dalam satu kenyataan pada Rabu.

Beliau yang juga bekas Pengerusi PKR Johor berkata, selepas proses pemilihan itu diyakini kepimpinan PKR akan lebih kompak dan bersatu.

Menurutnya, ini termasuk pertandingan antara dua calon Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Saifuddin Nasution Ismail dan Rafizi Ramli yang dilihat tidak akan memecahbelahkan parti.

Tambahnya, pertandingan itu tidak melibatkan pertentangan ideologi dan hanya perbezaan strategi PKR dalam menghadapi PRU15.

"Siapapun yang menang jawatan Timbalan Presiden akan membantu Anwar sebagai Presiden dan menguatkan PKR itu sendiri. Anwar sebagai seorang Presiden dan seorang demokrat akan menerima siapa jua yang dipilih anggota parti untuk menjadi Timbalan Presiden.



Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


Tiada ulasan