Header Ads

ads header

Flash News

Sama-sama teruk, tapi BN lebih cenderung Islam berbanding PH


Satu ketika saya pernah menyebut BN lebih dekat dengan Islam berbanding PH.  Lalu ramai jugak penyokong2 PH yg mengatakan saya dh cenderung kpd UMNO. Statment saya dikatakan menongkat UMNO. Tak kurang jugak yg sarankan saya masuk UMNO.

Apa yg saya kata adalah berdasarkan pengamatan saya. Walaupun dlm BN ada MCA dan MIC namun keduanya dilihat agak berkecuali dlm isu2 Islam. Mereka juga dilihat tidak cuba mempengaruhi UMNO dlm hal2 agama Islam dan Melayu. Tetapi DAP dilihat sebaliknya. Sejak PH menguasai kerajaan pusat, DAP dilihat semakin lantang menzahirkan campurtangannya terhadap isu2 agama. Disamping itu cuba mempengaruhi kerajaan agar mengikut kehendak mereka.

Saya tidak yakin ahli2 parlimen Muslim yg minoriti dlm kerjaan PH itu mampu mempertahankan hak2 Islam. Lebih2 lagi apabila didapati beberapa org ahli2 parlimen muslim itu sememangnya telah memiliki fikrah yg selari dgn DAP. Sebelum ini saya memuji UMNO berkaitan penjagaan terhadap hak2 Islam berbanding PH, bukan bermakna saya cenderung BN atau UMNO. Saya tetap PAS, kerana Pas lebih Islamic berbanding keduanya. Namun atas sifat sygkan Islam sya cuba sedarkan ummat ini akan bahayanya kedudukan Islam apabila PH yg didominasi DAP itu berjaya memerintah negara.

Sebelum 100 hari PH memerintah kita sudah lihat cadangan demi cadangan yg dilontarkan yg bersifat menekan Islam dan meminggirkannya dari pentadbiran negara. Saya tak kesah jika kamu tak mampu menunaikan janji manifesto kamu itu ( kerana saya tahu kamu janji dulu baru kaji), tapi saya sgt kesah tentang hasrat kamu meminggirkan Islam dari negara ini.

UMS
Felda Purun Phg

......
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
Whatsapp MR
Telegram MR
Facebook MR

# Boleh pilih (klik) nak komen guna facebook atau blogger

3 ulasan:

  1. Tidak dapat dinafikan islam memang terjaga dibawah bn dan umno sekarang nasi sudah jadi bubur ulamak tersohor zaki naik dipinggirkan dengan berbagai kata dua siti kassim diutamakan dijaga dan dibenarkan mengkritik islam sesuka hati.Tahniah pada pemimpin islam dalam PH kerana anda telah terlibat menghancurkan islam di Tanah Melayu.Anda dan pengundi PH akan menjawap di akhirat nanti.

    BalasPadam
  2. Pakatan terdiri dari parti sekular liberal dan parti kafir harbi roket di mana parti roket berlagak sebagai sebagai pemimpin pakatan yang dominan. Parti kafir harbi roket telah terkenal kerana lantang menentang, memburuk-burukkan dan menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam melalui media massa dan ceramah parti roket.

    Parti kafir habri roket juga mempunyai pengaruh politik yang dominan dalam pakatan terbukti dari kecenderungan parti-parti sekular liberal yang berfungsi sebagai pasu bunga mengikut telunjuk DAP.

    Maka kita tidak merasa hairan melihat parti-parti sekular liberal sama ada berdiam diri menjadi pasu bunga (berdiam diri bererti merestui tindakan DAP) atau bersekongkol dengan DAP menentang dan menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam.

    Bahkan DAP juga seolah-olah telah memperalatkan parti sekular liberal untuk melemahkan atau menghapuskan parti Islam PAS dan perjuangan Islam yang berlandaskan Al-Qur'an dan Sunnah yang diperjuangkan oleh PAS.

    Maka kita tidak merasa terkejut melihat cybertrooper barua ternakan pakatan dan pemimpin pakatan sendiri mencipta dan menyebarkan pelbagai fitnah untuk menghasut rakyat membenci PAS dan menabur pelabagi janji pakatan (yang akan dimungkiri oleh rejim pakatan) untuk memperdayakan rakyat supaya mereka menyokong pakatan. Maka kita tidak terkejut melihat pemimpin-pemimpin pakatan menentang RUU anti-berita palsu kerana pakatan tidak boleh menang tanpa berita palsu @ fitnah.

    Malangnya PAS tidak mempunyai cybertrooper untuk menentang semua fitnah yang dicipta oleh pakatan maka akhirnya rakyat di pantai barat menolak PAS kerana mereka telah diperdayakan oleh pelbagai fitnah dan janji palsu yang dicipta oleh pakatan. Akhirnya pengundi-pengundi pakatan hanya mampu menelan kahak sendiri sahaja setelah semua janji telah dimungkiri oleh rejim pakatan.

    Dengan sokongan sebilangan orang Melayu yang bodoh sombong dan jahil murakkab, maka terbentuklah rejim pakatan yang terdiri dari ramai MP kafir dan sedikit MP Melayu. Maka MP kafir sudah pasti akan menentukan dasar rejim pakatan kerana MP Melayu termasuk PM sendiri terpaksa mengikut telunjuk MP kafir.

    Akibatnya ialah rejim pakatan bersikap prejudis terhadap agama Islam, ulama Islam, institusi Islam dan umat Islam. Ramai kakitangan awam yang terdiri dari kaum Melayu Islam telah, sedang atau akan dipecat oleh rejim pakatan maka jelaslah rejim pakatan bersikap anti-Islam dan anti-umat Islam.

    Dan puak munafik sekular liberal dan puak kafir harbi semakin berani menghina dan melakukan provokasi terhadap agama Islam, ulama Islam, Agong, institusi Islam dan umat Islam semenjak rejim pakatan berkuasa. Ingatlah pengundi-pengundi pakatan akan menanggung dosa besar setiap kali rejim pakatan melakukan kezaliman.

    Wahai umat Islam, marilah kita semua kembali kepada ajara Islam dan menyokong dan mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam dalam PRK, PRN dan PRU15 supaya PAS boleh membela dan melindungi agama Islam dan hak umat Islam termasuk kaum Melayu Islam dan rakyat amnya.

    Jika semua umat Islam bersatu padu, pakatan akan kalah dalam PRU 15 kerana 65% dari rakyat negara kita terdiri dari umat Islam.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pembetulan komen 18 Jun 2018 2:09 PTG:

      Parti kafir habri roket juga mempunyai pengaruh politik yang dominan dalam pakatan terbukti dari kecenderungan parti-parti sekular liberal yang berfungsi sebagai pasu bunga mengikut telunjuk parti kafir harbi roket .

      Maka kita tidak merasa hairan melihat parti-parti sekular liberal sama ada berdiam diri menjadi pasu bunga (berdiam diri bererti merestui tindakan parti kafir harbi roket ) atau bersekongkol dengan parti kafir harbi roket menentang dan menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam.

      Bahkan parti kafir harbi roket juga seolah-olah telah memperalatkan parti sekular liberal untuk melemahkan atau menghapuskan parti Islam PAS dan perjuangan Islam yang berlandaskan Al-Qur'an dan Sunnah yang diperjuangkan oleh PAS.

      Padam