Header Ads

ads header

Flash News

Hebat Malaysia kita - Derita tiga buruh warga India berakhir


LIPIS: Dirantai, dipukul, didera dan dibiarkan kebulur. Itu penderitaan tiga lelaki warga India yang disyaki menjadi mangsa pemerdagangan manusia di Kampung Jeram Bungor, Kerambit, di sini.

Penderitaan mereka berakhir apabila diselamatkan polis petang semalam selepas seorang daripada mereka melarikan diri dan memaklumkan kepada polis.

Ketua Polis Daerah Lipis, Superintendan Azli Mohd Noor, berkata ketiga-tiga mangsa berusia antara 33 hingga 48 tahun itu dipercayai memasuki Malaysia untuk bekerja sebagai buruh di ladang kepala sawit.

“Berdasarkan laporan yang dibuat seorang mangsa, dia masuk ke negara ini pada Disember lalu menggunakan khidmat ejen di India untuk bekerja menggunakan pas lawatan sosial dalam sektor perladangan.

“Bagaimanapun bermula 15 Disember sehingga hari ini mangsa hanya menerima gaji RM600 sahaja,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Beliau berkata, mangsa juga mendakwa dia dipukul dan didera untuk bekerja selama 12 jam sehari tanpa rehat dan tidak pernah diberi cuti rehat.

“Pasport dan telefon bimbit juga disimpan oleh anak majikan. Seorang mangsa berusia 48 tahun juga dirantai dan dipukul serta didera lebih kurang sebulan sehingga cedera di tangan kiri,” katanya.

Susulan itu, polis menahan seorang lelaki tempatan berusia 36 tahun yang juga majikan mangsa di sebuah restoran di kampung berkenaan petang semalam bagi membantu siasatan.

“Suspek direman bermula hari ini selama empat hari bagi siasatan lanjut.

“Kes ini disiasat mengikut Seksyen 13 Akta Antipemerdangan Orang dan Antipenyeludupan Migran 2007,” katanya.

MR :  Manusia hamba manusia, manusia kencing pengikut macam-macam Malaysia kini


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 Anda Peminat Kopi? Dapatkan Kopi Ginseng Tongkat Ali Disini >>KLIK SINI<< Sedap Pekat Melekat KAW KAW. PENGHANTARAN PERCUMA.
 Sakit BerTAHUN-TAHUN, Akhirnya SEMBUH apabila dia terjumpa SESUATU yang ...... >>KLIK SINI<< untuk info lanjut.
 Kelas Kek, Roti, Bun, Puff, Danish Dgn Video Chef. Belajar dari rumah. Klik Sini >>>






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

5 ulasan:

  1. selama ni kalau bercakap soal pendatang haram.
    terbayanglah bangladesh, indonesia, Myanmar,laos, Vietnam, dll

    tak pulak keluar muka cina atau india .

    padahal, ada ramai pendatang haram dari china dan india di Negara kita.
    kenapa tak perasan..?
    sebab korang anggap mereka seperti org Malaysia.

    bila disoal .. tak reti berbahasa.
    bila diselidik..rupanya ada IC beralamat sabah.
    sedangkan duduk di pulau pinang jual nasi kandar.

    jgn harap la kerajaan nak amik kisah...
    diorang tgh sibbuk dgn semburit, pondan, gay, kunyit dan fitnah.

    cina tak buat anak ramai pun.. tapi tetiba makin ramai di KL, penang, Ipoh, johor.

    BalasPadam
  2. Adakah anda dalam krisis kewangan, mencari wang untuk memulakan perniagaan anda sendiri atau membayar bil anda?
    Saya mendapat saya dari Mike Fisher. Kad ATM kosong saya boleh mengeluarkan $ 2,000 setiap hari. Saya mendapatnya dari minggu lalu dan sekarang saya mempunyai $ 14,000 percuma. ATM kosong mengeluarkan wang dari setiap mesin ATM dan tidak ada nama keluarga, ia tidak dapat dikesan dan sekarang saya mempunyai wang untuk bekerja dan wang yang cukup untuk saya dan keluarga saya untuk hidup.

    PERCAYA KAD KREDIT KESELAMATAN DI HARGA PRIBADI
    * Mereka menjual kad ini kepada semua pelanggan dan pembeli yang berminat di seluruh dunia, kad ini mempunyai had pengeluaran harian sebanyak $ 2000 hingga $ 5000 dan sehingga $ 50,000 di kedai dan POS tanpa had. *

    * e-mel: blankatm156@gmail.com
    * Anda juga boleh menghubungi atau membantu Hubungi kami hari ini untuk lebih banyak pencerahan
    +1 (301) 329-5298

    BalasPadam
  3. http://kualaketildhomestay.blogspot.com/2021/07/senarai-rumah-anak-yatim-dan-tahfiz-di.html

    BalasPadam
  4. Testimoni saya tentang bagaimana saya menjadi ahli Illuminati. Saya ingin tahu orang yang ingin menyertai Illuminati hebat sebagai ahli hebat Illuminati yang mahukan saya sebagai ahli hebat. Namanya ialah Lord Felix Morgan. Bantu saya memulihkan hidup saya dari peringkat kematian. Dilepaskan selepas kira-kira 5 tahun dan enam bulan. Selepas dikhianati oleh begitu ramai ahli Illuminati. Selama bertahun-tahun saya putus asa dan kewangan di lapangan. Tetapi pada suatu hari ketika melayari internet, saya terjumpa posting Ahli Besar Illuminati Lord Felix Morgan dan mengatakan bahawa jika anda adalah salah seorang ahli Illuminati yang hebat, anda boleh menjadi terkenal, kaya dan berjaya dalam hidup. Saya menghubunginya dan saya menerangkan segala-galanya kepadanya dan dia mengesyorkan pendaftaran yang digunakan dan saya membayar ahli besar untuk memulakan saya dan saya telah dimulakan ke dalam World Order of the Illuminati. Selepas itu, mereka memberi saya semua garis panduan dan memberitahu saya bahawa selepas permulaan ahli baharu akan diberi ganjaran wang tunai $1,000,000. Dengan bantuan Lord Felix Morgan. Saya telah dimulakan sepenuhnya sebagai ahli penuh Illuminati. Jika nasihat anda ialah anda pernah mencuba penipu sebelum ini atau sedang, terpulang kepada saya untuk membantu anda menyertai jadi cuba Lord Morgan. Ini adalah peluang terbaik anda untuk menjadi apa yang anda inginkan dalam kehidupan masa depan anda. Hubungi beliau melalui WhatsApp +2348055459757 atau e-mel: Illuminatiofficial565@gmail.com

    BalasPadam
  5. Ini adalah testimoni saya tentang bagaimana saya akhirnya menyertai orde dunia baru, Illuminati setelah saya cuba untuk menyertai selama lebih 2 tahun sekarang tetapi penipu mengambil wang daripada saya beberapa kali. Saya telah mencari untuk menyertai Illuminati sekian lama, tetapi penipu terus mengambil wang saya sehingga awal tahun ini apabila saya bertemu dengan Lord Felix Morgan dalam talian, saya menghubunginya dan saya menerangkan segala-galanya kepadanya dan dia mengesyorkan pendaftaran yang digunakan dan saya membayar untuk ahli besar untuk membantu saya bermula dan saya telah dimulakan ke dalam World Order dan saya menerima jumlah $1,000,000 dolar AS selepas permulaan saya dilakukan. Saya sangat gembira! Dan berjanji untuk menyebarkan kerja baik Lord Felix Morgan. Jika anda berminat untuk menyertai Illuminati perintah dunia baharu hari ini, hubungi Lord Felix Morgan hari ini dia adalah peluang terbaik anda untuk mendapatkan keahlian kepada illuminati yang sentiasa anda inginkan. Hubungi Lord Felix Morgan E-mel: Illuminatiofficial565@gmail.com atau WhatsApp +2348055459757

    BalasPadam