Header Ads

ads header

Flash News

Dua lelaki didenda RM1,000 kerana bercium


DUNGUN: Dua lelaki dijatuhi hukuman denda RM1,000 di Mahkamah Rendah Syariah di sini hari ini kerana melakukan perbuatan tidak sopan di tempat awam dengan bercium di dalam sebuah kereta, April lalu.

Kedua-dua tertuduh yang masing-masing berusia 25 dan 20 tahun turut berdepan hukuman penjara enam bulan sekiranya gagal membayar denda berkenaan.

Bagaimanapun, kedua-dua tertuduh yang masih bujang dibebaskan selepas menjelaskan denda berkenaan.

Keputusan itu dibuat Hakim Syarie Mohamad Hamidi Shafie selepas mereka mengaku bersalah terhadap pertuduhan mengikut Seksyen 34 Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah (Takzir) (Terengganu) 2001 kerana melakukan perbuatan tidak sopan di tempat awam.

Mengikut pertuduhan, kedua-dua tertuduh didakwa melakukan perbuatan tidak sopan bertentangan dengan hukum syarak di tempat awam di dalam sebuah kereta Proton Wira yang diletakkan di tepi Pantai Sura Tengah, di sini, jam 10.55 malam, 15 April lalu.

Pendakwaan dikendalikan Pendakwa Syarie Jabatan Pendakwaan Syariah Negeri Terengganu, Mohd Khasmizan Abdullah manakala tertuduh tidak diwakili peguam.

Berdasarkan fakta kes, sepasukan pegawai dan anggota penguat kuasa syariah daerah yang melakukan rondaan ternampak sebuah kereta mencurigakan di tepi pantai berkenaan.

Anggota kemudian menghampiri kenderaan berkenaan bagi tujuan pemeriksaan sebelum mendapati dua lelaki sedang berciuman di dalam kenderaan.

Pemeriksaan lanjut mendapati seorang daripada mereka berada di tempat duduk pemandu dalam keadaan zip serta seluar terbuka sehingga menampakkan kemaluan manakala seorang lagi berada di tempat duduk penumpang hadapan.

Susulan itu, dua lelaki terbabit ditahan dan dibawa ke Pejabat Agama Daerah Dungun untuk tindakan lanjut.



Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

6 ulasan:

  1. GILA BABI betul hukuman SYARIAH yg. amat RINGAN terhdp. si PENJENAYAH2 biantang HOMO ni - yg. BUKAN shj. BERCIUM tetapi melakukan SEKS sbb. KEMALUAN si jantan HOMO BABI tu dah TERDEDAH!!! PENIPU betul - mempermainkan ISLAM/umatnya habis2an!!!

    Inilah akibatnya bila JAKIM bawah si JANTAN KEPALA BUTOH, mujahid HOMO si BARUA BANGKAI Anjing Melayu-si PENJILAT DUB*Q2 berLENDIR HANYIR anwar PARIA HOMO/PKR/kit siang/guan eng-si BANGKAI2 BABI DAP ANJING homo JIJIK Zionis ISrael tu - telah meMANDULkan MAHKAMAH2 dan UNDG2 SYARIAH kita!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Inilah juga sbb. KEDUA2 bangkai Anjing BARUA2 anwar PARIA HOMO/DAPbangkai ANJING homo JIJIK Zionis ISrael tu, iaitu si BETINA siti PELACUR PN PARIA dan mujahid HOMO tu - nak MENGALIH PERHATIAN dgn. isu ARAK, dari isu yg. lebih amat PENTING ini dan yg. diSEMBUNYIKan oleh media2 ANJING ZIONIS depa - iaitu PENIPUAN, SABOTAJ dan PENDERHAKAAN oleh rejim PH-DAP ANJING Zionis KEPARAT terhdp. HAK dan KUASA EKSEKUTIF Agung dan MAJLIS RAJA2, serta RAJA2 NEGERI kita dlm. PENTADBIRAN dan PERLINDUNGAN ke atas UNDG2 serta MAHKAMAH SYARIAH, serta MAJLIS2 AGAMA ISLAM, mengikut UNDG2 PERLEMBAGAAN 3(5) dan 38(4), melalui gubalan RUU Profesion Guaman Syarie (Wilayah-Wilayah Persekutuan) 2019!!!!

      Mana PEGUAM2 ISLAM/MELAYU tulen kita?!! hang TIDOQkah oi!!! Buat lapuran POLIS cepat sblm. TERLAM-BAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lihat artikel amat BERNAS oleh Dr Shamrahayu A. Aziz yg. cuba diTUTUP mulut tak lama dulu dlm. isu ANJING2 PKR/DAP nak perjuangkan ‘hak KESAMAAN‘ Zionis PENIPU melalui UNDG2 ICERD Zionis PBB di -

      1. https://malaysiagazette.com/blog/2019/07/15/usulakta-profesion-guaman-syarie-ketepikan-peranan-agong/

      Usul Akta Profesion Guaman Syarie ketepikan peranan Agong?

      Oleh Dr Shamrahayu A. Aziz: Pensyarah undang-undang di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM)

      Malaysia Gazette com
      15 Julai 2019; dan di

      2. https://mykmu.net/2019/07/16/gugur-kuasa-yang-di-pertuan-agong-pindaan-ruu-profesion-guaman-syarie-dipertikai/

      Gugur Kuasa Yang Di-Pertuan Agong? Pindaan RUU Profesion Guaman Syarie Dipertikai

      Oleh RHG

      Sumber: Media UMNO

      MYKMU net
      July 16, 2019

      Padam
    2. Maka, demi ALLAH SWT, ISLAM/umatnya, seluruh bangsa BUMIPUTERA kita dan TANAH MELAYU/NEGARA ISLAM, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita ni –pemimpin2 ORANG ASAL Islam/Melayu yg. TULEN kita dr. UMNO-PAS-PPBM-KEM AZMIN mesti BERSATU segera - utk. MENUBUHkan KERAJAAN baru SEKARANG juga, dan mengHALANG habis2an anwar PARIA HOMO jadi PM HOMO amat JIJIK dan KEJI yg. PERTAMA kat NEGARA ISLAM/TANAH MELAYU, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita ni, dan TPM dia dr. TUAN guan eng bangkai ANJING dia, si bangkai SAMPAH DAP ANJING kurap HOMO jijik ZIONIS ISrael , dibawah hak asasi 'KESAMAAN' SAMPAH dan PENIPU Zionis depa - kerana PRU 15 dan masa hadapan, disyaki akan diSABOTAJ oleh PENGGANAS2 SPR-Bersih DAPpembunuh tu, mcm. PRU14 (apalagi pengganas MOSSAD/CIA-SOROS dan KULI2 DAPpembunuh/PariaKR-anwar PARIA HOMO depa, yg. berPUSAT di SWITZERLAND, iaitu BERSIH - dah kuasai SPR baru haram jadah tu HABIS2an)!!

      Padam
  2. Guna bahasa yang sopan...x perlu emosi...

    BalasPadam
  3. Beginilah akhlak penyokong ummah umno-pas. Alhamdulillah

    BalasPadam
  4. kenderaan berkenaan bagi tujuan pemeriksaan

    BalasPadam