Header Ads

Header ADS

Penyamun panik, cubaan merompak gagal


Batu Gajah:
Juruteknik sebuah syarikat kawalan keselamatan berdepan detik cemas diacu senjata dipercayai pistol oleh seorang lelaki dalam cubaan samun di kaki lima sebuah bank di pekan Batu Gajah, di sini, hari ini.

Ketua Polis Daerah Batu Gajah, Asisten Komisioner Ahmad Adnan Basri berkata, pihaknya menerima panggilan berhubung kejadian itu pada jam 3.40 petang.

Menurutnya, ketika kejadian juruteknik berusia 27 tahun bersama rakan setugasnya iaitu pengawal keselamatan yang membawa senjata jenis 'pump gun' baru selesai melakukan kerja di mesin pengeluaran wang automatik (ATM) dan mesin deposit tunai (CDM).

Katanya, terdapat seorang pemandu yang sedang menunggu dalam van syarikat.

"Apabila mangsa mahu masukkan duit yang dikeluarkan dari mesin CDM ke dalam van yang menunggu di luar premis dengan diiring rakannya, tiba-tiba seorang lelaki tidak dikenali menjerit 'hoi' dari arah belakang van mereka.

"Mangsa menoleh ke belakang dan mendapati rakan sekerjanya sudah dipegang oleh suspek sambil mengacukan objek menyerupai pistol berwarna hitam ke arah dada rakannya itu," katanya dalam kenyataan, hari ini.

Ahmad Adnan berkata, suspek kemudian mengacu objek menyerupai pistol ke arah mangsa dan berkata dia mahukan wang namun mangsa mengatakan tidak boleh.

Katanya, mangsa kemudian melarikan diri dan menyelamatkan wang itu dengan memasuki van ketika suspek sedang menolak rakannya ke arah pintu bank.

"Mangsa berlari masuk ke dalam van dengan membawa beg mengandungi semua wang yang diambil daripada mesin CDM. Suspek kemudian panik dan melarikan diri ke arah belakang bangunan bank itu," katanya.

Ahmad Adnan berkata, ketika kejadian mangsa memasukkan wang ke dalam mesin ATM sebanyak RM60,000 dan mengutip wang dari mesin CDM kira-kira RM200,000.

Bagaimanapun katanya, jumlah keseluruhan wang dalam van berkenaan tidak dapat dipastikan kerana sebelum sampai ke lokasi terakhir itu, mereka sudah pergi ke enam tempat lain di sekitar Ipoh.

"Mangsa tidak dapat mengecam suspek yang ketika itu memakai pelitup muka berwarna biru. Suspek berambut pendek, berkulit cerah, kurus, memakai jaket warna hitam di dalamnya t-shirt leher bulat berwarna hitam dan berseluar panjang warna hitam.

"Tiada kerugian dan kecederaan dialami oleh mangsa dalam kejadian ini. Rakaman kamera litar tertutup (CCTV) di sekitar tempat kejadian sedang diteliti dan usaha mengesan suspek sedang giat dijalankan," katanya.

Katanya, kes disiasat mengikut Seksyen 393/397 Kanun Keseksaan.

Terdahulu rakaman video kejadian cubaan samun itu tular di media sosial.

#Sumber :  HMetro  

 


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


1 ulasan:

  1. Halo semuanya, Nama saya Siska wibowo saya tinggal di Surabaya di Indonesia, saya seorang mahasiswa, saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman untuk sangat berhati-hati karena ada banyak perusahaan pinjaman penipuan dan kejahatan di sini di internet , Sampai saya melihat posting Bapak Suryanto tentang Nyonya Esther Patrick dan saya menghubunginya melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Beberapa bulan yang lalu, saya putus asa untuk membantu biaya sekolah dan proyek saya tetapi tidak ada yang membantu dan ayah saya hanya dapat memperbaiki beberapa hal yang bahkan tidak cukup, jadi saya mencari pinjaman online tetapi scammed.

    Saya hampir tidak menyerah sampai saya mencari saran dari teman saya Pak Suryanto memanggil saya pemberi pinjaman yang sangat andal yang meminjamkan dengan pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp200.000.000 dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan dengan tingkat bunga rendah 2 %. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa nomor saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, segera saya menghubungi ibu melalui (estherpatrick83@gmail.com)

    Dan juga saya diberi pilihan apakah saya ingin cek kertas dikirim kepada saya melalui jasa kurir, tetapi saya mengatakan kepada mereka untuk mentransfer uang ke rekening bank saya, karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres atau penundaan.

    Yakin dan yakin bahwa ini asli karena saya memiliki semua bukti pemrosesan pinjaman ini termasuk kartu ID, dokumen perjanjian pinjaman, dan semua dokumen. Saya sangat mempercayai Madam ESTHER PATRICK dengan penghargaan dan kepercayaan perusahaan yang sepenuh hati karena dia benar-benar telah membantu hidup saya membayar proyek saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi Madam melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (siskawibowo71@gmail.com) jika Anda merasa kesulitan atau menginginkan prosedur untuk mendapatkan pinjaman

    Sekarang, yang saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman bulanan yang saya kirim langsung ke rekening bulanan Nyonya seperti yang diarahkan. Tuhan akan memberkati Nyonya ESTHER PATRICK untuk Segalanya. Saya bersyukur

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.