Header Ads

Header ADS

Adun DAP Rentas daerah sambut harijadi.. Mana komen Lim Kit Siang? (bersama video)


Antara prosedur operasi standard (SOP) Perintah Kawalan Bergerakan Bersyarat (PKPB) yang dilaksanakan di Lembah Kelang sejak lebih tiga minggu lalu ialah tidak dibenarkan merentas daerah.

Pengecualian hanya dibenarkan untuk pergi balik kerja bagi mereka yang tetap perlu ke pejabat dan juga urusan perkhidmatan penting seperti yang melibatkan rantaian bekalan makanan.

Namun, apabila seorang wakil rakyat DAP, Young Syefura Othman memuat naik gambarnya di sebuah resort terkenal di Sepang sedang berpiknik meraikan hari lahir, ia pantas mengundang persoalan dalam kalangan netizen.

Pertama, mereka mempersoalkan di mana lokasi kediaman Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Ketari itu kerana kawasannya adalah di Bentong, Pahang.

Kedua, jika di tinggal di daerah yang sama sekali pun dengan resort berkenaan, gambarnya bersama-sama rakan berkumpul bagi meraikan hari jadi didakwa mereka jelas melanggar SOP.

Apatah lagi gambar di Instagram wakil rakyat DAP itu memaparkan tidak ada penjarakan fizikal dan tidak memaki pelitup muka.

Sebagai contoh, kata mereka, untuk makan di restoran sekali pun hanya dua orang semeja dibenarkan.



Bagaimanapun, itu belum cukup memuaskan hati netizen yang terus mempersoalkan aspek pematuhan SOP kerana PKPB di Selangor bukan sekadar larangan merentas negeri bahkan tidak boleh merentas daerah untuk aktiviti sosial.

Tak terkecuali, komen-komen netizen yang membangkitkan sikap orang politik yang pandai mengecam pihak lain, tetapi diri sendiri turut melakukan hal sama.


 “Kutuk Takiri (Datuk Dr Khairuddin Aman Razali) kemain lagi, rupa-rupanya wakil Ketari pun tak semenggah,” kata pengguna Twiter Irfanasyraf.

“Karma sis. Lain kali jangan duk kutuk orang ye,” kata seorang lagi pengguna Twitter akaun Razuan 77.

Ini sikap DAP

---
At-Takiri diserang Lim Kit Siang (林吉祥) setiap hari sehingga 8 posting/sehari kerana ditubuh langgar SOP sewaktu berkhidmat untuk Rakyat dalam Program Ziarah walaupun sebenarnya At-Takiri mematuhi SOP KKM, namun persepsi terua dimainkan oleh DAP untuk membunuh karektor At-Takiri yang berprestasi cemerlang menerajui Kementeriannya.

Berbeza dengan ADUN Ketari dari DAP ini yg merupakan antara yang disayangi Lim Kit Siang ini. Beliau berpoya-poya di pantai tanpa langsung rasa bersalah. Itulah sikap double standard DAP.


# Sebehagian sumber drp http://www.pnbbcportal.com



Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


19 ulasan:

  1. adakah benar perkara ini ? Jika benar maka, ambil tindakan seperti report polis, sebarkan di media massa kerajaan secara meluas, bangkitkan di parlimen, bangkit di ceramah dan sebarkan di youtube secara meluas agar rakyat kenal siapakah sebenarnya mereka yang melanggar SOP ini? Pelanggaran jika benar berlaku ialah : Rentas daerah tanpa permit khas utk sambut hari jadi, berada di tempat awam utk buat acara yang dilarang, tiada pakai mask, tiada penjakkan sosial, YB tiada contoh teladan dll. Sila ambil tindakan segara ,adu ke KKM jika benar2 terjadi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang benar berlaku. Dia dah minta maaf Malaysiakini letak muka hadapan laman daripada semalama lagi nak cover lah tu. Malaysiakini kan suara DAP

      Padam
  2. P AKATAN H ANCING P UNAH H ARAPAN lakukan Jalan RAHMATAN....tapi kalau LEBAI buat jalan NERAKA...betul ke ARIFF MMULUK SEKUTUNYA yg selalu kutuk LEBAI PENUNGGANG AGAMA>>????

    BalasPadam
  3. Mulut Puaka kutuk Takiri giler babai akhirnya setempet kat muka sendiri

    BalasPadam
  4. dr khairudin LEBAI yg SAH NEGATIF dn swab beberpa kali minta maaf...bayar denda RM1000 dan pulang gaji 3 bulan DNN dilepaskan drp pertuduhan MASIH dTELANJANGI isu oleh DAPIGS PanKHIANAT SADIQ dan sekutunya...jari telunjuk kpd org lain tapi 4 jari ke arah sendiri.. MANA TERESA mangkok dan TOKONG2 LGE LKS serta pemuja2 orang meLAYU YG MENYALAK PADA lebai ini.

    BalasPadam
  5. dah lah tak mohon maaf, tak mahu mengaku salah pulak macam perangai iblis walaupun sudah diperentah sujut kepada adam, dah tu pulak pesta tayang bodi, dari segi makanan dan minuman tengok2lah sendiri, begini lah bila sudah bersetongkol dengan dapig, soal agama belakang kira itu gua punya pasal mahu masuk neraka gua punya sukalah, bukan salah ibu mengandung tapi salah diri sendiri dengan siapa dia berkawan dan berdamping

    BalasPadam
  6. Mengapa pemimpin-pemimpin kafir harbi dan RBA dan khadam munafik liberal mereka berdiam diri seperti syaitan bisu tidak menyalak histeria apabila pemimpin roket dan barua mereka sengaja melanggar prosedur operasi standard (SOP) Perintah Kawalan Bergerakan Bersyarat (PKPB) yang melarang merentas daerah dan negeri ???

    Sebaliknya puak musuh Islam ini sibuk meroyan dan menyalak histeria siang dan malam mengutuk, menfitnah dan memburuk-burukkan menteri parti Islam yang telah disaman RM1000 kerana SOP covid-19 dan beliau telah disahkan negatif covid-19.

    Ini jelas membuktikan musuh Islam adalah kepala bapak hipokrit lidah biawak berhati hitam berkarat yang suka menyebarkan pembohongan dan fitnah untuk menghasut rakyat membenci kerajaan dan memburuk-burukkan menteri parti Islam, parti Islam dan perjuangan Islam yang berjuang menegakkan Islam.

    Sedarlah umat Islam bahawa musuh Islam sentiasa menyerang Islam dan minda umat Islam dari pelbagai sudut. Cukuplah 22 bulan !

    BalasPadam
  7. Puak puak dapig dan liberal adalah jelas kluster liberalisme, toghutisme,idolisme dan munafiqisme,kerana itu mereka marah sangat kepada lebai yang dimomokkan menunggang agama . Mereka ingin orang lain turut sesat dari jalan yang lurus dengan menunggang syaitan seperti yang dikehendaki oleh arif muluk RBA hancing

    BalasPadam
  8. Babi punye parti dap
    Org ko buat boleh
    Kepala babi ko
    Sial punye dap
    Bodoh x thu sop
    Sial
    X pergi sek ke babiiiiiiii

    BalasPadam
  9. Puak roket hipokrit lidah biawak bodoh berlapis-lapis sanggup melanggar SOP covid-19 untuk merayakan hari jadi tanpa memikirkan keselamatan orang ramai seolah-olah hukumnya wajib untuk meraikan hari jadi mengikut ajaran sesat roket.

    BalasPadam
  10. Rara mintak maap menunjukan kerendahan hati sm mcm lebai q7 langgar Sop kuarantin

    BalasPadam
  11. Mengapa RBA dan puak kafir harbi roket dan khadam liberal mereka berterusan menghina, menfitnah dan memburuk-burukkan menteri parti Islam walaupun beliau tidak positif covid-19 dan beliau telah memohon maaf secara terbuka dan memotong gaji beliau sendiri untuk rakyat ?

    Sebaliknya , apabila puak roket yang sengaja melanggar SOP covid-19, mengapa puak roket tidak menyalak histeria bersahut-sahutan siang dan malam mengutuk puak roket mereka sendiri ?

    BalasPadam
  12. Biasalah mana kit siang nak komen sebab orang dia tapi kalau orang UMNO yang buat sebulan tak habis dia punya komplen

    BalasPadam
  13. Tulah rupanya ADUN KETARI yang telah datang AGAMA padanya dengan SENANG MENJADI MUNAFIK..hanya PANDAI MENCARI KESALAHAN ORANG LAIN...kesudahan HIJAB dibuka untuk TATAPAN MAJORITI RAKYAT MALAYSIA..

    BalasPadam
  14. Terok btl si rara ni. Berani dia ikut teladan lobai q7 langgar Sop..ni suma salah Dap..keh355x!
    So skrg ni dia kena bayar kompaun 1k. Sure tutup kes punya!

    BalasPadam
  15. Selak skirt...tayang peha yang melepak...addoooi nak dara ni!!!!meleleh liur uncle lim

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kena bgtau motar snake sm tontonwi ni..depa suka benda2 gini.kah kah kah!

      Padam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.