Header Ads

ads header

Flash News

Bukan niat nak masuk campur dalaman UMNO tetapi sekadar berkongsi fakta


Bukan niat nak masuk campur dalaman UMNO tetapi sekadar berkongsi apa yang dilihat, fikir dan nilai secara fakta dan rasional, mereka yang menyerang TSAM.

1) Lokman Adam .. Bekas MKT UMNO yang dipecat oleh kepimpinan UMNO kini.

2) Puad Zakarshi :- Tidak dipilih menjadi calon di Kawasan Parlimen Batu Pahat pada PRU ke-14 lalu, walaupun berjawatan sebagai Ketua Bahagian UMNO Batu Pahat. Pernah diberitakan nak bertanding sebagai calon bebas sebagai tanda bantah tidak terpilih sebagai calon UMNO/BN, tetapi menarik diri disaat-saat akhir. Berakhir dengan calon PKR menang, yang kini berjawatan Timbalan Speaker Parlimen.

3) Nur Jazlan Mohamed :- kalah di parlimen Pulai dengan majoriti melebih 20,000 ditangan Timbalan Presiden PAN walhal kawasan itu dikira kawasan putih sebelum PRU ke-14. Kawasan parlimen yang cukup sinonim dengan arwah ayah beliau Tok Mat Rahmat bekas SUA UMNO.

4) Khaled Noordin :- Bekas MB Johor .. kalah diparlimen Pasir Gudang kepada calon PKR dengan majoriti 24,726 undi dan DUN Permas kalah ditangan calon PPBM dengan majoriti 8,746 undi.

5) Shahrir Samad :- Kalah ditangan calon anak muda iaitu Ketua AMK Pusat diparlimen Johor Bahru yang diwakilinya sejak tahun 1978 dengan majoriti 19,782 undi.

6) Shabery Cheek :- Kalah ditangan calon PAS di parlimen Kemaman yang diwakilinya sejak tahun 2004 dengan majoriti 2,163 undi.

Omak meramalkan pada PRU ke-15 nanti besar kemungkinan mereka berenam ini tidak akan dipilih sebagai calon mewakili UMNO/BN. Maka untuk dilihat masih relevan, maka perlu ada sedikit melakukan stunt untuk dilihat masih relevan dan berbisa.

Amat berbeza dengan Najib Razak
.. beliau hanya bercanggah dan berbeza pendapat cara mana dana KWSP patut diuruskan dan maukan moratorium 6 bulan dilanjutkan secara automatik tanpa ada menyerang secara peribadi mana-mana pemimpin UMNO.

Omak kini sudah jelas melihat seolah-olah ada pihak cuba ambil kesempatan menangguk diair yang keruh, diatas perbezaan pandangan dan pendekatan Najib dalam isu KWSP dan Moratorium, untuk kepentingan peribadi sehingga mencetuskan senario dan iklim kurang harmoni sesama UMNO, dan tempiasnya dirasai oleh PAS.

No D4P No Anwar No PKR ... Perkukuh MN Pertahan PN




Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


4 ulasan:

  1. Yg menjerit kuat x bo mengundi di Parlimen pung,,,KuLi yg bo mrngundi pung menjerit kat luar Parlimen n ajak ahli Parlimen lain ikut die berat66 org tua nie minta dipujuk dibelai,dipuji n dijulang mentang2 berdarah raja

    BalasPadam
  2. Mangkuk tua nak ajak kepada perbalahan.Tamak kuasa dan kemaruk jawatan.Perasan bagus dan disukai ramai.Kalah PRU14, boleh tutup mulut kecuali memang angkuh tak sedar diri.Parasit dan sampah!

    BalasPadam