Header Ads

Header ADS

Kelebihan Anwar Ibrahim ialah mempersembahkan penipuan sebagai kebenaran


Hari ini Anwar Ibrahim bahas belanjawan di Parlimen. Seperti biasa fakta betul dan salah dicampur dengan sengaja secara tidak bertanggung jawab bagi mengelirukan masyarakat. Kelebihan mempersembahkan fakta salah sebagai benar memang kemahiran utama Anwar.

Dia sebut kononya ada peruntukan dibawah KPKT RM3.8juta untuk NGO Penggerak

FAKTANYA Anwar gagal memahami beza antara PKN dan PeKT. Ia PEMBOHONGAN !

PKN = NGO berdaftar dengan 'ROS' Aktivis tidak bergaji dan menjalankan kerja amal dalam komuniti.

PeKT = Lantikan Kementerian bagi menjalankan tugas memantau keberkesanan, melaporkan dan menjalankan aktiviti berkaitan di kawasan-kawasan PBT dan berasaskan Dasar Komuniti Negara yang dibawah Jabatan dalam Kementerian. Dilancar pada 17 Feb 2019

Lantikan termasuk ramai yang bukan merupakan aktivis PKN termasuk bukan orang politik juga.

Mengenai JASA, ya betul Kerajaan berhutang penjelasan kepada rakyat namun perlu dijelaskan ketika Kerajaan PH memansuhkan JASA mereka menubuhkan Komuniti Harapan Malaysia dibawah Menteri Komunikasi DAP. KHM ini telah diambil kesempatan oleh kumpulan siber DAP termasuk yg digelar 'Red Bean Army'. 1463 kumpulan ditubuhkan seluruh negara. Memang tidak ada peruntukan elaun tetap tapi melalui KHM ini disedut perbagai peruntukan atas perbagai kementeroan termasuk kerajaan negeri atas nama program itu dan ini disedut untuk tanggung gerakan mereka.

Bayangkan 1463 kumpulan.. KATAKANLAH ambil CONTOH minima 30 orang satu kumpulan katakanlah keperluan secara purata mereka bergerak RM1500 sebulan (asas keperluan line telefon, internet dan sebagainya) maka itu sahaja sudah membawa jumlah hampir RM66 juta. Itu belum lagi budget program dan lain lain. Itu baru CONTOH tapi realitinya mungkin lebih tinggi.

Sudah tentu yang dalam Amanah mahupun PKR terkejut dengan fakta ini kerana anda ditinggalkan sebab penumpuan KHM ialah DAP. Bayangkan ketika negara diperintah oleh Menteri Kewangan DAP yang memotong perbagai budget kebajikan rakyat namun secara tidak sedar menyedut sebegitu besar peruntukan untuk tanggung gerakan sulit mereka.

Anwar juga pun tak perlu sombong sangat dalam bab seumpama ini. Lebih baik punya barisan aktivis yang gerakan mereka mempunyai belanjawan jelas yang boleh diaudit dari meletakkan orang - orang politik dibawah "payroll" syarikat - syarikat tertentu. Kesannya Anwar akan menekan kerajaan termasuk kerajaan negeri memberikan kontrak dan perbagai projek kepada syarikat syarikat tersebut. Ini berlaku di NS dan Selangor secara giat.

Che'GuBard Original

MR : Lama dah orang, engkau aje dulu bodoh kena kencing dengan DSAI



Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


24 ulasan:

  1. laaa... che gu bard rupanya..

    hahahahahancing gak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Chegu Bard tunggu offer drp Yideng atau Abam

      Padam
  2. Menyorot apa yg Abam lontarjan di DP semakam seolah okah Abam kehilangan arah dan Karisma, aoayg diucapkan sekadar mensasarkan kelompok pengikut n peminat tegarnya agar terus bersama bermimpi dgn angan2 untuk menawan Putrajaya

    BalasPadam
  3. ada dengar satu wawancara atau komentar, anuar lihat secara 3 dimensi, secara umumnya bole membaca atau menengok bukan setakat luaran lebih dari itu, secara dalaman, ini satu pandang bukan setakat gila tapi tahap gila babi, kalu nak memuji pun berpada2lah, takut jadi macam puak2 sebelah tu

    BalasPadam
  4. Cik Gu bat perlu tinjau kawan Rembau,masuk kampung2tolong tinjaukan tiang2pagar tepi rumah ibu2tunggal yg sudah reput dan tolong gantikan....Lihat juga kot2ada kelemahan Khairi Jamaludin demi persediaan PRU 15 nanti,jika ingin bertanding lagi sekali mwnentang ketokohan Khairi tu.Tak payahlah duk merepek sangat pasal Anuar tu,sbb rakyat tau siapa Anuar jika dibandingkan dgn Cik Bat tu.....Anuar campak dimana pun cahaynya tetap menyinar.Tapi Cik Gu Bat oho oho oho!

    BalasPadam
  5. La..MR petik info chegu bard upanya..mmg kena dah..si lahabau kencing si lembu..apa salahnya..keh355x

    BalasPadam
  6. Sudahx2 lah kata mengata sesama muslim apakata pru15 yg benci dgn pembangkang masuk bertanding parti bebas boleh jadi king maker .pas hebat jadi king maker.lepas ini beri peluang wanita jadi Pm macam YB azlina@yb Nurul Izzah Anwar.apa macam???.☺️😎😁🤗😊😙

    BalasPadam
  7. xpayah la anwar nak bahas...belanjawan zqman PH lg hancur lebur..xdak pulak ko bising

    BalasPadam
  8. Penjelasan yg d ikuti perkataan MUNGKIN itu yg selalu berbohong dan menipu.

    BalasPadam
  9. Dah dah lah Che gu...
    Nanti masuklah ke parlimen bersama-sama pengkhianat azmin.
    Nak tngk siapa yg berbohong siapa yg jujur dalam memperjuangkan hak rakyat.
    Berbanggalah Che gu berkerjasama dgn para pengkhianat.
    Neraka lah tempatnya bersama kaum fasik....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Puak liwat msk Syurga ker?

      Padam
    2. Khadam liberal dan puak RBA akan mengikut tuan kafir harbi roket mereka memasuki neraka setelah mereka menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam sebagaimana pengikut Firaun mengikut Firaun memasuki neraka.

      Padam
  10. Wah Chegu Bard datang kembali menyengat!. Tahniah kerana sudah menyedari siapa Anwar Ibrahim sebenarnya!

    BalasPadam
  11. Lihat dulu fakta yang dihuraikan tentang KHN oleh DAP, jika ia benar, maka sebarkan kpd.umum dalam media massa, ceramah dll? Jika benarlah. Soal siapa Cgu Bad itu no.2, yang penting apa yang dia kata betul atau tidak sb manfaat diambil daripada apa hujah sama ada fakta atau tidak

    BalasPadam
  12. Yang penting nya dsai MMG terbaik ..berjiwa rakyat yg menolong rakyat kembalikan mandat rakyat. ...bukan macam munafik bertopengkan syaitan pentingkan kocek dan fikirkan klu bole kocek penuh sampai dpt mengalir pada ke cucu cicit ..ni lah yg dipuja puja dari sebahagian kroni kroni yg still bergantung harap..kesian dunia sementara lah oi.taubatlah kesian rakyat yg betul betul memerlukan ...salurkan lah pada org yg betul ...org yg betul betul memerlukan pertolongan..klulah ustd ebit Lew ni bole juga naik jadi PM ...hidup lah Islam yg ori di muka bumi Malaysia ni.....amin...mudah mudahan Allah hujani Hidayat pada Dunia dan juga Malysia ni...amin.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hari ini kita menang esok harga minyak turun!!! Saya ulaaang!!!!

      Ternyata dirinya sendiri MUNAFIK. Samalah dengan mereka yang menyokong ya.

      Padam
    2. Ya....sokong!
      So hudud sm ruu355 apa citer?
      Dlu jd pembangang blh la bg alasan..ni dah jadi kera jaang pun sm bangang jgk ke???

      Padam
    3. Ko ni kepala masuk air ke brader,nak komen biar rasional dan faham kontek undang undang supaya tidak jadi pencacai bangang.Untuk RUU 355 memerlukan 2/3 sokongan MP dan Senator sebelum pelbagai proses untuk dijadikan undang undang. Adapun turun harga bahanapi hanya perlu persetujuan kementerian. Jika nak turun harga pun PH dan bang non gagal,bagaimana nak diharap bang non buat keputusan yang lebih besar.Setakat ini bang non pegang rekod membazir masa,tenaga dan wang rakyat nombor satu, bila PRK PD,Kajang dan Permatang Pauh kerana kemaruk nak jadi PM

      Padam
  13. malang buat rakyat malaysia jika anuar ibrahim PMnya...gamat, kecuh, gelap, macam pasar gelap dewan parlimen oleh wakil spt julutung, p patto, ram dan lainnya...

    BalasPadam
  14. Hanya yang bodoh sahaja sokong Anuwar Ibrahim.Sudah berapa langkah perabih duit kerajaan..Langkah Permatang pauh,Langkah kajang,langkah Port Dikson. Semua tu kerana nuar sorang.Cukup sudah sokong bodoh dan tolol.

    BalasPadam
  15. TAHNIAH KEPADA PH...melantik BEKAS BANDUAN ROSAK MORAL JADI KETUA PEMBANGKANG...hanya FAKTA SEMBURIT diCANAIkan untuk lebih BERGEMERLAPAN dengan HUJAH MUNAFIK...HAHA HUKHUK..

    BalasPadam

Imej tema oleh A330Pilot. Dikuasakan oleh Blogger.