Header Ads

ads header

Flash News

Pas sedia jadi orang tengah selesai kemelut UMNO-Bersatu


PASIR PUTEH -
Pas bersedia untuk menjadi orang tengah bagi menyelesaikan pertelingkahan antara UMNO dan Bersatu demi kelangsungan pemerintahan negara menjelang Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15).

Ketua Dewan Ulama Pas Pusat, Datuk Dr Nik Muhammad Zawawi Salleh berkata, pihaknya boleh mengatur perjumpaan bagi mencari titik pertemuan yang boleh menyelesaikan kemelut yang dihadapi oleh kedua-dua pihak terbabit.

“Tanpa mencari penyelesaian ke arah penyatuan itu kita bimbang akan menjejaskan kedudukan orang Melayu Islam di negara ini,” katanya kepada pemberita ketika ditemui di pejabatnya di sini pada Rabu.

Beliau diminta mengulas mengenai kebimbangan banyak pihak tentang kedudukan kuasa orang Melayu di negara ini akan terjejas pada PRU15 berikutan kemelut yang timbul dalam kalangan parti-parti Melayu yang seakan tiada penghujungnya.

Nik Muhammad Zawawi berkata, perselisihan antara UMNO dan Bersatu dapat diselesaikan jika kedua-dua pihak kembali ke meja rundingan tanpa berasaskan kepentingan parti dan kepentingan diri.

“Pas akan terus berusaha untuk menyatupadukan umat Islam kerana ia menjadi agenda kedua agama Islam,” katanya. - Bernama


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


21 ulasan:

  1. Parti Islam sedia jadi orang tengah selesai kemelut UMNO-Bersatu maka puak kafir harbi dan khadam liberal mereka meroyan histeria menyerang parti Islam kerana musuh Islam takut pada pertandingan dua penjuru dalam PRU 15.

    BalasPadam
    Balasan
    1. SOKONG TANPA BERBELAH BAHAGI !!!👍👍👍

      Padam
  2. Presiden umno baru je tolak cadangan pas, dah lupa pas yang hulur tangan keluar dari selut. Guna alasan akar umbi konon, akar umbi ni jugak la yang boikot umno undi parti lain masa pru14. Tolak membuta tuli, sokong pun membuta tuli. Ingat semua orang Melayu akar umbi umno amatlah cetek. Rakyat nakkan pemimpin yang bersih, ada peluang pilih yang bersih, yang kotor busuk jugak dirindunya

    BalasPadam
  3. Bairkan UMNO membusuk

    BalasPadam
    Balasan
    1. UMNO TERBAIK...HANYA PEMIMPINNYA TERBUSUK LAGI MEMBUSUK DENGAN PELBAGAI SKANDAL PEMAKAN BANGKAI KEDUNIAAN..!!!

      Padam
  4. Pemimpin-pemimpin Melayu yang sanggup mengkhianati kaum Melayu, umat Islam dan agama Islam semata-mata kerana mereka yang bergelumang dalam pelbagai skandal (yang merugikan negara dan rakyat) mahu menyelamatkan diri mereka sendiri dari hukuman mahkamah adalah pengkhianat bangsa dan negara.

    Pemimpin-pemimpin ini adalah sampah masyarakat.

    BalasPadam
  5. Ppbm dikatakan parti proksi legasi kerala dlm pn.
    Petai pula parti yg ditubuhkan utk bersahabat dgn ph.

    Kedua2nya demi menguntungkan langkah legasi tamak haloba kerala melangkah dgn aman dan damai dlm menjarah harta negara?!

    Kena bijak utk legasi?
    Yg diperbodohkan adalah parti asal MN dan PH....hmmmmm?!

    BalasPadam
  6. Dahulu aku sokong kerajaan PN kerana aku berpendapat kerajaan PN lebih baik dari kerajaan PH.

    Persoalan: Sekarang penjual burger disaman RM50,000 tetapi towkay pusat hiburan haram pula disaman RM5,000 sahaja ! Adilkah ? Bolehkah kerajaan PN memenangi PRU15 jika rakyat merasa sangat marah pada kerajaan PN ???

    Jika rakyat bawahan ditindas dengan saman yang tidak masuk akal, kerajaan PN mungkin akan menjadi pembangkang selepas PRU15.

    BalasPadam
  7. Jika rakyat terus ditindas dengan saman yang sangat melampau, kita tidak terkejut jika kerajaan PN kalah dalam PRU15. Sepatutnya kerajaan menjaga kebajikan golongan B40 bukan menindas mereka dengan saman tak masuk akal !

    Berita:

    Peniaga colek pula dikompaun RM50,000

    https://www.sinarharian.com.my/article/135754/BERITA/Semasa/Peniaga-colek-pula-dikompaun-RM50000

    BalasPadam
  8. 20 tahun lagi ke mana arah tuju Singapura dan kemana hendak pergi dengan wang yang banyak tetapi tanah yang sedikit

    Tentu sekali Singapura memandang ke negara jiran yang terhampir yang memilki tanah. Betul tak?

    Kemudian lihat lebih jauh dinegara yang mempunyai masalah yang serupa ia itu negara Israel.

    Sambil di kelilingi oleh negara Islam ia terlalu ego dan angkuh untuk menerima hakikat diri itu kecil. Maka sah kita sudah dapat kawan yang boleh berkongsi isu dan problem yang sama.

    Jika Israel boleh menawan semua jiran nya bukan sahaja melalui ketenteraan , malah juga melalui perang saraf dan pemasangan proksi maka Singapura nampak nya tidak ada opsyen lain melainkan meniru jejak langkah serupa.

    Apakah yang dilakukan Singapura sebaik sahaja ia di sepak keluar dari Malaysia?

    He turned to the Jewish state, through the Israeli ambassador in Thailand, for help. Israel sent a military mission led by Maj. Gen. Rehavam Ze'evi, then deputy head of the military's operations branch. (Ze'evi was assassinated in Jerusalem by Palestinian gunmen in October 2001.) Lee insisted on secrecy because he didn't want to antagonize his Muslim neighbors, Malaysia and Indonesia.

    Itu lah yang di lakukan oleh pemerintah Singapura sekarang dari parti PAP , abang kepada DAP berbaruakan melayu PKR/PAN

    Singapura adalah pusat penyebaran media pelapor fitnah jijik negara Malaysia melalui NST MediaCorp alat penyambung fitnah media dunia Yahudi seperti WSJ, CNN, CNBC Ruters dan South China Post dll.

    Jika kita berfikiran waras sambil melihat peta Singapura kita akan tahu 20 tahun lagi srvival Singapura ada lah dengan pergantungan kepada jiran nya iaitu Malaysia.

    Bertindak seperti negara Israel dan Singapura pula belajar dari nya , kita kena lah juga tahu bahawa rencana sulit masa depan Singapura mesti membabitkan Malaysia.

    Kuasai negara kita di Malaysia melalui proksi , jika tidak Singapura tidak boleh survive. 22 tahun 22 bulan melalui kroni dan proksi mereka menguasai ekonomi Malaysia kerana berlebihan lebihan memberi muka pada kaum ini.

    Sambil akan menguna kan cara saraf dan pemasangan kaki dan talibarut untuk menyusah kan Malaysia melalui PKR/PAN yang dicucuk hidung mereka, Singapura membina satu sistem keselamatan untuk diri nya.

    Kini ketahui lah bahawa sememang nya parti politik DAP di Malaysia diguna kan untuk mencapai hasrat Singapura.

    Berhentilah berbuat baik dan beri muka berlebihan lebihan selama 22 tahun 22 bulan dengan pasang kroni mata sepet di Malaysia kerana kebanyakkan mereka bertuankan Singapura@PAP

    Memakmurkan Malaysia UMNO/PAS/Bersatu dibawah pimpinan Islam-Melayu ada lah kesengsaraan untuk mereka di Singapura. Sebaliknya Kesusahan Malaysia pula adalah kesejahteraan bagi mereka di Singapura.

    Bagi yang tiada mata hati untuk membaca dan pengetahuan tentang rencana jiran kita ini melain kan hanya tahu dan mahu menghukum orang, maka PKR/PAN yang bertuankan DAP@PAP elok sangat lah usah cuba memegang tampuk pemerintahan.

    Melalui politik matang saja Malaysia boleh menghalang cita cita Singapura dan proksinya di negara kita. Buang semua ahli politik picisan adu domba fitnah jijik acah-acah power asyik u turn beratus kali.

    Elok lah saja dibuang semua pemimpin yang sudah berkarat ini jauh jauh. Hapuskan talibarut Melayi dan barua barua DAP@PAP bererti kesengsaraan buat Singapura.

    #jahanamsingapura

    BalasPadam
  9. Tun Mahathir kena saman off course Zety kena panggil jadi saksi, Tipah Koyak jadi saksi... round 2 kita tengok citer dari molot Zety dan Tipah Koyak dan Amit Badut skali..

    Dolu depa comolot sesama depa.. kita lihat sapa yang kenaaaa...

    Atok jangan buat buat sakit masuk spital... sekurang kurang buat lah sumpah laknat dolu...

    10 jota jumlah saman celah gigi atok jer bayor nyer tuuhh...!! Yang penting bukan jumlah saman... citer depa masa comolot dolu...

    hahhhh tepokkkkk...!!


    #kasigrillsamadepa

    BalasPadam
  10. Hamid Bador bercakap bagi pihak Tun Mahathir. Biarkan luncai terjun dengan labh labunya.

    Menteri Dalam Negeri, Hamzah sepatutnya menekankan integriti dalam PDRM, tetapi tindakan beliau jelas menunjukkan beliau telah membakul sampahkan integriti dan kredibiliti PDRM!!!

    Integriti dan kredibiliti Hamid yang membuat pendedahan juga diragui.

    2 tahun mengemudi PDRM, baru sekarang beliau sedar adanya campurtangan dalam PDRM? Rakyat tidak tahu apa yang Hamid lakukan selama 2 tahun sebagai Ketua Polis Negara.

    Mengapa sampai sekarang masih tiada khabar berita mengenai penangkapan Jho Lo dan Nik Faisal?

    Mengapa Hamid keluarkan kenyataan yang pelik dan jelik untuk menutup 'kegagalan' beliau untuk membawa pulang Jho Lo, sedangkan beliau sendiri telah memberi jaminan untuk membawa pulang Jho Lo?

    Link kat bawah ni haahh..

    https://www.astroawani.com/berita-malaysia/jho-low-didakwa-bedah-wajah-menyerupai-beruang-berjalan-macam-seladang-221747

    Jho Lo dan Nik Faisal memang tidak dapat dikesan atau ada kuasa politik yang menghalang dari mereka di bawa balik ke Malaysia untuk dibicarakan?

    Lagi link kat bawah ni haah..

    https://www.buletinasia.com/malaysia-akan-rugi-jika-berkeras-mahu-bawa-pulang-jho-low-tun-m/

    Hamid lansung tidak bersuara ketika mantan Peguam Negara, Tommy Thomas, secara tiba-tiba menggugurkan kes LTTE, kes rasuah banglo Lim Guan Eng?

    Hamid juga mengecam 'katak politik' yang melompat dari parti ke parti demi untuk menjaga kepentingan politik peribadi.

    Hamid mudah lupa, era 'katak politik' ini bermula dari zaman Pakatan Harapan menjadi kerajaan masa Tun jadi PM kali ke-2

    Hamzah sendiri adalah 'katak politik' yang melompat dari UMNO ke PPBM.

    Awas Sikap jinak-jinak merpati Dr Mahathir terhadap Perikatan Nasional mempunyai agenda tersembunyi.

    Tun Mahathir masa kau sudah tamat untung nasib anak cucu atas karma yang kau lakukan selama ini. Adu domba batu api fitnah jijik akhirnya makan diri semula.

    #rakyatsudahmeluatTun

    ps: Pada Orang Melayu fahami isu sebaiknya jangan termakan adu domba dan hasutan barua dari DAP@LeeKwanYew yang suka ambil kesempatan. Biar Melayu sesama Melayu yang selsaikan isu ini. Kita jaga kita

    BalasPadam
  11. KIT SIANG MENGGESA 6 BEKAS KETUA POLIS NEGARA BERSUARA SETELAH HAMID BADUR MEMULAKAN BERSUARA TERHADAP MENTERI DALAM NEGERI.

    TURUT DIGESA IALAH BEKAS-BEKAS MENTERI DALAM NEGERI SUPAYA IKUT MEMBERIKAN KOMEN ?

    Komen aku mudah ajer... sesiapa yg naik jadi kerajaan akan buat benda yang sama atsu hampir sama... Kit Siang tu cakap jer hebat dia klon Lee Kwan Yew

    Bila Cina dapat kuasa perangai lagi teruk... 22 bulan jer berkuasa waklu bole fikir lah sindri.

    Itu goreng DAP jangan terpedaya waklu sekelian ...!!

    Orang Melayu kena faham isu betul betul kena faham siapa musuh siapa kawan.. tak kan kena goreng babi masak kicap dari DAP@LeeKwanYew dah mengelupo tak boleh fikir...

    #melayujagamelayufahamkanyer

    BalasPadam
  12. Hebat Tun buat baik dng Kuli sbb nak hasut pemimmpin UMNO jatuhkan PN. Otai PKR dah tendang Tun awal lagi.

    Tun Dr Mahathir Mohamad mendedahkan beliau menjalinkan kerjasama dengan Tengku Razaleigh Hamzah kerana mahu mengajak beberapa pemimpin Umno menarik sokongan terhadap kerajaan Perikatan Nasional (PN).

    Bekas Perdana Menteri itu berkata jika ia dapat direalisasikan, kerajaan PN akan jatuh dan usaha melantik Perdana Menteri baharu dapat dilaksanakan.

    Selagi nyawa dikandung badan hasut, fitnah, batu api dan adu domba tetap jadi pilihan Tun Mahathir. Umo dah lanjut kubo dah seru cukup cukup lah jadi batu api nihh...


    #fitnahjijiktetapjadipujaan

    BalasPadam
  13. Pembentangan bajet nnti elok umor persaraan di kaji balik, kjaan yg menyarankan supaya semua kena berkorban.

    Umur persaraan wajib perlu dikaji semula. Umur 60 sudah tidak efficient
    lagi. Dengan mengkaji semula umur persaraan wajib mrmberi peluang pada anak anak muda mengisi kekosongan jawatan. Negara perlu inovasi baru, imformatif baru selaras dng perkembangan kemajuan IT.

    Skg ada yg baru berumur 40 ada gaout, masalah buah pinggang, obesiti, darah tinggi stress dan masalah jantung.

    Semua pihak perlu berkorban. Pengangguran semakin bertambah kaji semula umur persaraan maka yang muda boleh mengisi kekosongan jawatan yang ditinggalkan oleh pesara pesara wajib.

    Wahai kerajaan Buat lah sesuatu jgn duduk tunggu dan lihat saja... buat lah sesuatu...!!

    BalasPadam
  14. Kes 1MDB sudah di penghujung jalan. Jangan buat buat lupa kes DIEG.

    Ketika isu 1MDB menjadi viral, rakyat Malaysia kesemua nya mahu menjadi hakim dan berlagak pandai dengan soalan soalan yang konon nya memerangkap orang lain sehingga tidak mampu menjawap , dan bangau mereka pun berhujah berlagak hebat2 mereka lah yang pandai belaka.

    Ia tidak sama dengan kes meliwat , walau pun petunjuk menuju kearah itu dan video cctv semua menunjukan kecenderongan kepada itu, mereka masih mencari jalan lain untuk menafikan nya. Ada yang menafikan sampai mati dengan jawapan klise 'Bukan Salah Saya' sinonim dengan lagu rakyat 'Bangau oh Bangau'.

    Namun , pada isu 1MDB , walau pun sudah hampir 2 tahun , ia masih di peringkat soalan dan andaian yang masih tidak kelihatan bukti nya mereka sudah pun mempercayai dan menjatuh kan hukum.

    Masihkan bangau bangau dan walaun ingat isu rompakan di siang hari di depan mata orang ramai . Isu bekas MB Selangor merangkap Menteri Kanan Azmin Ali dan kes DEIG nya.

    Dalam jumlah 30 billion yang jauh lebih besar dari 2.6 billion isu dana dan juga 7.6 billion yang entah ke mana pergi nya, mereka yang berlagak hebat yang kuat mengejek ejek dan memperli Datuk Seri Najib sudah hilang tanpa dapat di kesan.

    Wang yang konon difitnah mencuri sudah dipulangkan dan buat sumpah laknat lagi. Baik hati si pencuri itu yer.. dah curi dipulang semula.. Alahaii...!!

    Pakar kewangan dan pakar menyoal isu 1MDB sudah bertukar menjadi dunggu dan bebal.

    Pakar FB dan whatsapp yang acap kali menghina 1MDB dan Ds Najib sudah tidak terkata dan menjadi bodoh tahap gaban.

    Atas nama tranperensi dan tanggung jawap tiba tiba syarikat RM2 boleh ambil alih harta bernilai 30 billion di bawah bekas Menteri Besar Selangor Incorporation” dan sekarang Menteri Kanan PN.

    Masih kah walaun dan bangau2 ingat..!? Sekurang kurang ingat kembali harga kes cat pintu gerbang zaman ex- MB itu mencecah 10 juta.!!

    Bila bangau mengata orang lain sepatut nya perhati kan diri sendiri dulu sekurang kurang nya nyanyi kan dulu lagu " Bangau oh Bangau” . Prinsip universal ini harus di amal kan oleh semua.

    Dalam isu DIEG ini sekurang kurang buat lah sumpah laknat atau paling cikai pun nafikan 'Bukan Salah Saya' salahkan sesiapa saja.

    Wahai walaun sekelian jom kita nyanyi lagu 'Bangau oh Bangau'

    #bangaudahpulangsuarasumbang

    BalasPadam
  15. Pelanggan yang dihormati,
    Expert Funding Inc. Adalah penyelesaian pembiayaan pasti yang menawarkan semua jenis pinjaman perniagaan besar / kecil dan pinjaman peribadi untuk penyatuan hutang dari $ 5,000 hingga $ 250,000 atau lebih. dengan kadar faedah yang berpatutan 2% / Tanpa denda pembayaran awal atau lewat, kelulusan 24 hingga 48 jam. Sila hubungi kami sekiranya anda berminat melalui E-mel: expertfundinginfo@gmail.com

    BalasPadam
  16. KERJA AMAL VS KERJA SI BATU API

    Kerja amal EBIT LEW sepatutnya disokong, bukan di bubuh racun

    Jangan layan sangat budak budak baru nak up..!!

    Sebarang kata berkaitan isu yang muncul kebelakangan ini melibatkan pendakwah budiman, Ustaz Ebit Lew.

    Bagi saya, sama ada apa yang dibangkitkan oleh Caprice atau Nadir Al Nuri tentang misi bantuan Ebit Lew ke Gaza, ia tidak lebih “gelagat budak-budak baru nak up” cuba menumpang publisiti daripada populariti pendakwah tersebut.

    Isu-isu yang mereka bangkitkan terlalu remeh berbanding pengorbanan masa, tenaga dan wang ringgit yang sanggup Ebit Lew lakukan selama ini.

    BATU API SUDAH MARI

    Batu api sudah mari. Bukan mudah nak masuk Gaza, saya pun tak lepas – Mahathir

    Bukan mudah nak masuk Gaza, saya pun tak lepas. Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mengakui bahawa tidak mudah bagi rakyat Malaysia untuk memasuki Gaza, Palestin dalam pelbagai misi bantuan terutama dari kalangan Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO).

    Menurutnya, ini termasuklah dirinya yang masih belum berkesempatan untuk menjejakkan kaki ke Gaza atas pelbagai sebab terutamanya berkaitan soal keselamatan meskipun ketika tempoh beliau memegang jawatan sebagai Perdana Menteri Malaysia sebanyak dua kali. Di sebalik misi bantuan ostat mesti ada sang batu api. Awas sang fitnah jijik sedang membatu api.

    BalasPadam
  17. Emergency Cash Loans Hello Everybody, My name is Mrs. Phyllis Sue South. I live in UK London and i am a happy woman today? and i told my self that any lender that rescue my family from our poor situation, i will refer any person that is looking for loan to him, he gave me happiness to me and my family, i was in need of a loan of $350,000.00 to start my life all over as i am a single mother with 2 kids I met this honest and GOD fearing man loan lender that help me with a loan of $350,000.00 U.S. Dollar, he is a GOD fearing man, if you are in need of loan and you will pay back the loan please contact him tell him that is Mrs. Phyllis Sue South that refer you to him. contact Dr. James Eric via email: financialserviceoffer876@gmail.com Whats-App +918929509036

    BalasPadam