Header Ads

ads header

Flash News

Pas sedia jadi orang tengah selesai kemelut UMNO-Bersatu


PASIR PUTEH -
Pas bersedia untuk menjadi orang tengah bagi menyelesaikan pertelingkahan antara UMNO dan Bersatu demi kelangsungan pemerintahan negara menjelang Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15).

Ketua Dewan Ulama Pas Pusat, Datuk Dr Nik Muhammad Zawawi Salleh berkata, pihaknya boleh mengatur perjumpaan bagi mencari titik pertemuan yang boleh menyelesaikan kemelut yang dihadapi oleh kedua-dua pihak terbabit.

“Tanpa mencari penyelesaian ke arah penyatuan itu kita bimbang akan menjejaskan kedudukan orang Melayu Islam di negara ini,” katanya kepada pemberita ketika ditemui di pejabatnya di sini pada Rabu.

Beliau diminta mengulas mengenai kebimbangan banyak pihak tentang kedudukan kuasa orang Melayu di negara ini akan terjejas pada PRU15 berikutan kemelut yang timbul dalam kalangan parti-parti Melayu yang seakan tiada penghujungnya.

Nik Muhammad Zawawi berkata, perselisihan antara UMNO dan Bersatu dapat diselesaikan jika kedua-dua pihak kembali ke meja rundingan tanpa berasaskan kepentingan parti dan kepentingan diri.

“Pas akan terus berusaha untuk menyatupadukan umat Islam kerana ia menjadi agenda kedua agama Islam,” katanya. - Bernama


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

MindaRakyat Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


17 ulasan:

  1. Parti Islam sedia jadi orang tengah selesai kemelut UMNO-Bersatu maka puak kafir harbi dan khadam liberal mereka meroyan histeria menyerang parti Islam kerana musuh Islam takut pada pertandingan dua penjuru dalam PRU 15.

    BalasPadam
    Balasan
    1. SOKONG TANPA BERBELAH BAHAGI !!!👍👍👍

      Padam
  2. Presiden umno baru je tolak cadangan pas, dah lupa pas yang hulur tangan keluar dari selut. Guna alasan akar umbi konon, akar umbi ni jugak la yang boikot umno undi parti lain masa pru14. Tolak membuta tuli, sokong pun membuta tuli. Ingat semua orang Melayu akar umbi umno amatlah cetek. Rakyat nakkan pemimpin yang bersih, ada peluang pilih yang bersih, yang kotor busuk jugak dirindunya

    BalasPadam
  3. Bairkan UMNO membusuk

    BalasPadam
    Balasan
    1. UMNO TERBAIK...HANYA PEMIMPINNYA TERBUSUK LAGI MEMBUSUK DENGAN PELBAGAI SKANDAL PEMAKAN BANGKAI KEDUNIAAN..!!!

      Padam
  4. Pemimpin-pemimpin Melayu yang sanggup mengkhianati kaum Melayu, umat Islam dan agama Islam semata-mata kerana mereka yang bergelumang dalam pelbagai skandal (yang merugikan negara dan rakyat) mahu menyelamatkan diri mereka sendiri dari hukuman mahkamah adalah pengkhianat bangsa dan negara.

    Pemimpin-pemimpin ini adalah sampah masyarakat.

    BalasPadam
  5. Ppbm dikatakan parti proksi legasi kerala dlm pn.
    Petai pula parti yg ditubuhkan utk bersahabat dgn ph.

    Kedua2nya demi menguntungkan langkah legasi tamak haloba kerala melangkah dgn aman dan damai dlm menjarah harta negara?!

    Kena bijak utk legasi?
    Yg diperbodohkan adalah parti asal MN dan PH....hmmmmm?!

    BalasPadam
  6. Dahulu aku sokong kerajaan PN kerana aku berpendapat kerajaan PN lebih baik dari kerajaan PH.

    Persoalan: Sekarang penjual burger disaman RM50,000 tetapi towkay pusat hiburan haram pula disaman RM5,000 sahaja ! Adilkah ? Bolehkah kerajaan PN memenangi PRU15 jika rakyat merasa sangat marah pada kerajaan PN ???

    Jika rakyat bawahan ditindas dengan saman yang tidak masuk akal, kerajaan PN mungkin akan menjadi pembangkang selepas PRU15.

    BalasPadam
  7. Jika rakyat terus ditindas dengan saman yang sangat melampau, kita tidak terkejut jika kerajaan PN kalah dalam PRU15. Sepatutnya kerajaan menjaga kebajikan golongan B40 bukan menindas mereka dengan saman tak masuk akal !

    Berita:

    Peniaga colek pula dikompaun RM50,000

    https://www.sinarharian.com.my/article/135754/BERITA/Semasa/Peniaga-colek-pula-dikompaun-RM50000

    BalasPadam
  8. 20 tahun lagi ke mana arah tuju Singapura dan kemana hendak pergi dengan wang yang banyak tetapi tanah yang sedikit

    Tentu sekali Singapura memandang ke negara jiran yang terhampir yang memilki tanah. Betul tak?

    Kemudian lihat lebih jauh dinegara yang mempunyai masalah yang serupa ia itu negara Israel.

    Sambil di kelilingi oleh negara Islam ia terlalu ego dan angkuh untuk menerima hakikat diri itu kecil. Maka sah kita sudah dapat kawan yang boleh berkongsi isu dan problem yang sama.

    Jika Israel boleh menawan semua jiran nya bukan sahaja melalui ketenteraan , malah juga melalui perang saraf dan pemasangan proksi maka Singapura nampak nya tidak ada opsyen lain melainkan meniru jejak langkah serupa.

    Apakah yang dilakukan Singapura sebaik sahaja ia di sepak keluar dari Malaysia?

    He turned to the Jewish state, through the Israeli ambassador in Thailand, for help. Israel sent a military mission led by Maj. Gen. Rehavam Ze'evi, then deputy head of the military's operations branch. (Ze'evi was assassinated in Jerusalem by Palestinian gunmen in October 2001.) Lee insisted on secrecy because he didn't want to antagonize his Muslim neighbors, Malaysia and Indonesia.

    Itu lah yang di lakukan oleh pemerintah Singapura sekarang dari parti PAP , abang kepada DAP berbaruakan melayu PKR/PAN

    Singapura adalah pusat penyebaran media pelapor fitnah jijik negara Malaysia melalui NST MediaCorp alat penyambung fitnah media dunia Yahudi seperti WSJ, CNN, CNBC Ruters dan South China Post dll.

    Jika kita berfikiran waras sambil melihat peta Singapura kita akan tahu 20 tahun lagi srvival Singapura ada lah dengan pergantungan kepada jiran nya iaitu Malaysia.

    Bertindak seperti negara Israel dan Singapura pula belajar dari nya , kita kena lah juga tahu bahawa rencana sulit masa depan Singapura mesti membabitkan Malaysia.

    Kuasai negara kita di Malaysia melalui proksi , jika tidak Singapura tidak boleh survive. 22 tahun 22 bulan melalui kroni dan proksi mereka menguasai ekonomi Malaysia kerana berlebihan lebihan memberi muka pada kaum ini.

    Sambil akan menguna kan cara saraf dan pemasangan kaki dan talibarut untuk menyusah kan Malaysia melalui PKR/PAN yang dicucuk hidung mereka, Singapura membina satu sistem keselamatan untuk diri nya.

    Kini ketahui lah bahawa sememang nya parti politik DAP di Malaysia diguna kan untuk mencapai hasrat Singapura.

    Berhentilah berbuat baik dan beri muka berlebihan lebihan selama 22 tahun 22 bulan dengan pasang kroni mata sepet di Malaysia kerana kebanyakkan mereka bertuankan Singapura@PAP

    Memakmurkan Malaysia UMNO/PAS/Bersatu dibawah pimpinan Islam-Melayu ada lah kesengsaraan untuk mereka di Singapura. Sebaliknya Kesusahan Malaysia pula adalah kesejahteraan bagi mereka di Singapura.

    Bagi yang tiada mata hati untuk membaca dan pengetahuan tentang rencana jiran kita ini melain kan hanya tahu dan mahu menghukum orang, maka PKR/PAN yang bertuankan DAP@PAP elok sangat lah usah cuba memegang tampuk pemerintahan.

    Melalui politik matang saja Malaysia boleh menghalang cita cita Singapura dan proksinya di negara kita. Buang semua ahli politik picisan adu domba fitnah jijik acah-acah power asyik u turn beratus kali.

    Elok lah saja dibuang semua pemimpin yang sudah berkarat ini jauh jauh. Hapuskan talibarut Melayi dan barua barua DAP@PAP bererti kesengsaraan buat Singapura.

    #jahanamsingapura

    BalasPadam
  9. Tun Mahathir kena saman off course Zety kena panggil jadi saksi, Tipah Koyak jadi saksi... round 2 kita tengok citer dari molot Zety dan Tipah Koyak dan Amit Badut skali..

    Dolu depa comolot sesama depa.. kita lihat sapa yang kenaaaa...

    Atok jangan buat buat sakit masuk spital... sekurang kurang buat lah sumpah laknat dolu...

    10 jota jumlah saman celah gigi atok jer bayor nyer tuuhh...!! Yang penting bukan jumlah saman... citer depa masa comolot dolu...

    hahhhh tepokkkkk...!!


    #kasigrillsamadepa

    BalasPadam
  10. Hamid Bador bercakap bagi pihak Tun Mahathir. Biarkan luncai terjun dengan labh labunya.

    Menteri Dalam Negeri, Hamzah sepatutnya menekankan integriti dalam PDRM, tetapi tindakan beliau jelas menunjukkan beliau telah membakul sampahkan integriti dan kredibiliti PDRM!!!

    Integriti dan kredibiliti Hamid yang membuat pendedahan juga diragui.

    2 tahun mengemudi PDRM, baru sekarang beliau sedar adanya campurtangan dalam PDRM? Rakyat tidak tahu apa yang Hamid lakukan selama 2 tahun sebagai Ketua Polis Negara.

    Mengapa sampai sekarang masih tiada khabar berita mengenai penangkapan Jho Lo dan Nik Faisal?

    Mengapa Hamid keluarkan kenyataan yang pelik dan jelik untuk menutup 'kegagalan' beliau untuk membawa pulang Jho Lo, sedangkan beliau sendiri telah memberi jaminan untuk membawa pulang Jho Lo?

    Link kat bawah ni haahh..

    https://www.astroawani.com/berita-malaysia/jho-low-didakwa-bedah-wajah-menyerupai-beruang-berjalan-macam-seladang-221747

    Jho Lo dan Nik Faisal memang tidak dapat dikesan atau ada kuasa politik yang menghalang dari mereka di bawa balik ke Malaysia untuk dibicarakan?

    Lagi link kat bawah ni haah..

    https://www.buletinasia.com/malaysia-akan-rugi-jika-berkeras-mahu-bawa-pulang-jho-low-tun-m/

    Hamid lansung tidak bersuara ketika mantan Peguam Negara, Tommy Thomas, secara tiba-tiba menggugurkan kes LTTE, kes rasuah banglo Lim Guan Eng?

    Hamid juga mengecam 'katak politik' yang melompat dari parti ke parti demi untuk menjaga kepentingan politik peribadi.

    Hamid mudah lupa, era 'katak politik' ini bermula dari zaman Pakatan Harapan menjadi kerajaan masa Tun jadi PM kali ke-2

    Hamzah sendiri adalah 'katak politik' yang melompat dari UMNO ke PPBM.

    Awas Sikap jinak-jinak merpati Dr Mahathir terhadap Perikatan Nasional mempunyai agenda tersembunyi.

    Tun Mahathir masa kau sudah tamat untung nasib anak cucu atas karma yang kau lakukan selama ini. Adu domba batu api fitnah jijik akhirnya makan diri semula.

    #rakyatsudahmeluatTun

    ps: Pada Orang Melayu fahami isu sebaiknya jangan termakan adu domba dan hasutan barua dari DAP@LeeKwanYew yang suka ambil kesempatan. Biar Melayu sesama Melayu yang selsaikan isu ini. Kita jaga kita

    BalasPadam
  11. KIT SIANG MENGGESA 6 BEKAS KETUA POLIS NEGARA BERSUARA SETELAH HAMID BADUR MEMULAKAN BERSUARA TERHADAP MENTERI DALAM NEGERI.

    TURUT DIGESA IALAH BEKAS-BEKAS MENTERI DALAM NEGERI SUPAYA IKUT MEMBERIKAN KOMEN ?

    Komen aku mudah ajer... sesiapa yg naik jadi kerajaan akan buat benda yang sama atsu hampir sama... Kit Siang tu cakap jer hebat dia klon Lee Kwan Yew

    Bila Cina dapat kuasa perangai lagi teruk... 22 bulan jer berkuasa waklu bole fikir lah sindri.

    Itu goreng DAP jangan terpedaya waklu sekelian ...!!

    Orang Melayu kena faham isu betul betul kena faham siapa musuh siapa kawan.. tak kan kena goreng babi masak kicap dari DAP@LeeKwanYew dah mengelupo tak boleh fikir...

    #melayujagamelayufahamkanyer

    BalasPadam
  12. Hebat Tun buat baik dng Kuli sbb nak hasut pemimmpin UMNO jatuhkan PN. Otai PKR dah tendang Tun awal lagi.

    Tun Dr Mahathir Mohamad mendedahkan beliau menjalinkan kerjasama dengan Tengku Razaleigh Hamzah kerana mahu mengajak beberapa pemimpin Umno menarik sokongan terhadap kerajaan Perikatan Nasional (PN).

    Bekas Perdana Menteri itu berkata jika ia dapat direalisasikan, kerajaan PN akan jatuh dan usaha melantik Perdana Menteri baharu dapat dilaksanakan.

    Selagi nyawa dikandung badan hasut, fitnah, batu api dan adu domba tetap jadi pilihan Tun Mahathir. Umo dah lanjut kubo dah seru cukup cukup lah jadi batu api nihh...


    #fitnahjijiktetapjadipujaan

    BalasPadam
  13. Cukup dengan satu ID saja bisa bermain di banyak permainan. Banyak bonus dan hoki yang akan di dapatkan.
    Kini hadir situs Game Online Paling Aman dan Terpercaya.
    GIATBET . INFO
    Satu satunya situs yang paling banyak memberikan kemenangan di dalam permainan. Jangan ragu lagi.
    Daftar sekarang dan raih kesempatan untuk menang bermain GIATBET . INFO

    Untuk info lebih lengkap silahkan hubungi kami di
    WA : +855 96 827 2071

    BalasPadam