Header Ads

ads header

Flash News

Tak Wajib Bayar Hibah


1) Saya boleh bersetuju kalau hujah hibah rendah itu disebabkan penstrukturan semula pengurusan dan pelaburan TH dan mengambil masa untuk kembali pulih untuk mencatat keuntungan.

2) Tetapi kalau sampai kata tak wajib ni, ia boleh dimanipulasi oleh pengurusan TH untuk tidak membayar hibah pada masa akan datang. Seperti yang saya katakan, hibah memang bukan agenda utama TH, tetapi hibah perlu untuk memotivasikan para pendeposit untuk terus menyimpan dalam TH.

3) Kalau duk main wajib tak wajib ni nampak macam menunggang agama untuk tidak bayar hibah. Pendeposit pun boleh kata, TH tak wajib pun melabur guna duit diorang. Diorang nak simpan saja untuk pergi haji, yang TH guna melabur tu sapa suruh? Melabur guna duit orang, pastu bila untung makan sorang?

4) Ustaz kena sebut juga TH tak wajib melabur, baru seiring dengan tak wajib hibah.

Sekian

Dr Tanaka Mustafa
07.04.2019


MR :  Bila dah jadi pengampu, semua kebaikan sebelum ini hilang, timbul benci dan meluat... Itu manusia yang cuba tegakkan kesilapan 'jamaah'nya


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!
 Anda Menghadapi Kolesterol TINGGI!!?? Dapatkan PENCAIR KOLESTEROL DISINI>>>>KLIK SINI<<<<
 Kelas Kek, Roti, Bun, Puff, Danish Dgn Video Chef. Belajar dari rumah. Klik Sini >>>






............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

8 ulasan:

  1. Salah saorang ustaz yang memainkan peranan jatohkan kerajaan BN hanya berbeza pendapat dari ustaz BN dan PAS sunguuh kecewa . Kalau ia pon pendapat ini tak harus dwar warkan di media sosial cukup sakadardalam kuliah biasa . Boleh juga dinama kan penunggang agama sabagai mana ust pas dilabelkan . Ustaz mungkin terlepas pandang tujuan TH ditubuhkan .

    BalasPadam
  2. Apakah yang kita boleh harapkan dari ularma ternakan Pakatan Hancing selain dari membela janji palsu, fitnah dan penipuan Pakatan Hancing pimpinan abang besar parti rasis kafir harbiDA-Pig ???

    Bahkan ularma-ularma inilah yang berdiam diri setiap kali pemimpin-pemimpin kafir harbi DA-Pig dan khadam-khadam liberal mereka menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam.

    Ulama su' adalah ulama jahat berkhidmat untuk pemerintah yang sesat dan zalim dengan menjual agama semata-mata untuk mendapatkan keuntungan dunia tetapi malangnya Allah tidak akan memberikan mereka sebarang keuntungan di dunia dan akhirat. Bahkan Allah akan menghumban mereka ke dalam neraka !!!

    BalasPadam
  3. Tak timbul isu hukum wajib atau tak wajib serah hibah. Jenis ulama dlm peti sejuk... tidak peka dgn isu sebenar yg dibangkitkan. Orang bisnes cakap soal kadar untung rugi selepas jelas halal pelaburan TH, bukan persoal hukum serah hibah.

    BalasPadam
  4. Kita mesti sedar,bahawa bukan semua pendeposit TH bertujuan hanya untuk mengerjakan haji semata mata...ada juga sebagai satu pelaburan patuh syariah. Jika hibah yang rendah sehingga lebih rendah dari jumlah kadar zakat maka ianya dikhuatiri satu strategi halus para kafirin yang akan menimbulkan rasa tidak yakin kepada para pendeposit lalu mengeluarkan simpanan lalu melemahkan TH yang natijahnya akan merugikan ummah. Hibah yang rendah juga menunjukkan kelemahan kerajaan PH dalam mengurus ekonomi negara dan hanya tahu mencari salah kerajaan terdahulu akibat kegagalan menunaikan janji PRU 14.

    BalasPadam
  5. Kita tidak bertanya tentang hukum bayar hibah. Kita bertanya bagaimana campurtangan PH dalam urusan TH telah menyebabkan TH membayar hibah 1.25% yang terendah dalam sejarah TH. Bukankah tindakan PH ini boleh melingkup TH dan sabotaj ibadah dan ekonomi umat Islam ???

    Jika ularma-ularma ternakan pandap mahu membela PH kencing rakyat, simpanlah sikit bodo tu !!!!

    BalasPadam
  6. Ustaz Zaharuddin Jurucakap TH Pakar Palsu, Ahli PAN!!!

    http://theunspinners.blogspot.com/2019/04/ustaz-zaharuddin-jurucakap-th-pakar.html

    BalasPadam
  7. Bila berkaitan perakaunan, carilah chartered accountant untuk ulas...

    BalasPadam
  8. Video ini bagus untuk ditonton oleh orang ramai !

    Mana pergi keuntungan duit jual aset Tabung Haji?

    http://www.utusan.com.my/video/mana-pergi-keuntungan-duit-jual-aset-tabung-haji-1.878398

    BalasPadam