Header Ads

ads header

Flash News

Kempen Lucu, Bukan Fitnah Ustaz Man Menang Majoriti 4 Undi


Hanya dengan empat majoriti undi, kerusi N24 Ajil yang selama ini menjadi kubu kuat BN terlepas dari genggaman setelah Pas berjaya merampasnya pada PRU14 kali ini.

Calon Pas, Ustaz Maliaman Kassim memperolehi 8,132 undi manakala penyandang kerusi berkenaan iaitu calon BN, Dr  Ghazali Taib mendapat 8,128 undi dan calon PKR (HARAPAN), Zamani Mamat sekadar mendapat 679 undi dan hilang wang pertaruhan.

Dulu ini adalah kawasan Datuk Rasol dan PAS kalah teruk di sini dengan posisi Melayu: 99.0% Cina: 0.8% India: 0.1% Lain-lain: 0.02%
Datuk Rosol Wahid (BN-Umno) 8,530
Mohd Razki Alias (Pas) 3,802
Majoriti: 4728
Jumlah Undi: 12518
Undi Rosak: 186
% mengundi: 86.08

Rahsia kejayaan PAS menumpas calon "cerdik Pandai UMNO" (sebab yang lain 9 hanya SPM aje) di kubu UMNO adalah kejujuran bukan fitnah seperti dimainakan oleh HARAPAN/AMANAH yang menggunakan logo PKR.



Amin Linaa menceritaka secara bergambar bagaimana Ustaz Man ini berjaya mengalahkan BN @ UMNO di kubu kuat UMNO/BN.

1. .Ustaz Maliaman Kasssim, melatakkan jawatan dari seorang guru sekolah kerana menjadi calon parti politik. Dia korbankan dirinya  untuk tidak lagi terlibat dengan sektor akademik dan pendidikan demi mempertahankan PAS yang telah fitnah oleh rakannya dengan pelbagai tohmahan. Ustaz Man tawakal, terima jadi calon PAS Ajil sebagai amanah yang diberikan.

2.Ustaz Man bersame "replika ATM", antara isu lucu yang dimainkan oleh jentera PAS PRU-14, Ajil Umno perintah taada ATM, macam mana keluar duit?

"Nakal molek awok Ajil... " membuat serangan politik dan mengambil hati masyarakat setempat. Dia tak perlu tuduh itu dan ini. Skandal itu dan ini. Dia tak fitnah UMNO walaupun UMNO jahat meacam puak AMANAH/IKRAM yang fitnah PAS nak UG dengan UMNO sedangkan puak AMANAH/IKRAM ni solat sampai lebam dahi.

3. Dengan Izin Allah PAS menang di Ajil dengan 4 undi jer... Pengajarannya untuk PRU-15 nanti. Jangan fikir undi kita walaupun kita rasa kita lemah tidak penting.  Hari mengundi kena pergi mengundi dan  kena mengundi. Walaupun SPR buat hari mengundi hari Jumaat, kata Presiden PAS. (Ini orang putar belit kata Presiden PAS sokong SPR). Cukup umur mesti mendaftar mengundi, jangan lenggah. Semak anak beranak waris setapang ada tak yang dah boleh daftar mengundi.

4. Dalam masa baru belum sampai seminggu menang dan jadi Adun Ajil, Ustaz Man dah bekerja jadi WAKIL RAKYAT, dan menunaikan antara janjinya untuk mendapatkan ATM di Ajil. Kemah kan tu.. Harap mudoh urusan dengan beliau...

Kesimpulan:

Ada orang lihat usaha PAS nampak kecil. Tapi kesungguhan dan tawakal PAS itu penting. Kita mesti menjiwai masyarakat dengan isu-isu masyarakat setempat. Walaupun orang lihat macam bodoh tetapi itu sebenarnya straegi yang baik.

Insya-ALlah PAS akan menawan Malaysia PRU-15
Kalau tak pun sekurang-kurangnya Perlis, Kedah, Pahang akan Jatuh kepada PAS.
Takbir!!


......
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
https://telegram.me/mindarakyat
https://www.facebook.com/Mindarakyat

3 ulasan:

  1. Alhamdulillah.. Saya antara pengundi PAS di DUN Ajil,semenjak dari pertama kali boleh mengundi pada PRU 2004 lagi. Lama istiqamah akhirnya Allah menangkan jua wakil PAS di sini. Tahniah Ustaz Man,ikhlas dari bekas anak muridmu.

    BalasPadam
  2. Pas roboh kubu Umno atau Umno roboh kubu Pas kerap juga berlaku makanya tak banyak elemen kezutan.

    Ego PH di robek Pas di dua negeri belum pernah berlaku dan ini kezutan yang bakal dikenang hingga PRU15.

    BalasPadam
  3. 90 juta tak jalan laa belah pantai timur.. saya belah pantai barat tak dak jawab, tanding 158 kerusi mana amek duit, yg lawak srepot hq dia kat serawak.. jenoh tepihh..

    BalasPadam