Header Ads

ads header

Flash News

Cap di tangan hilang satu hari, tapi perbuatan PH akan kekal selama-lamanya..


Jadilah pemimpin yang berhati budi luhur yang lahir dari sifat semulajadi. Bukan perlakuan yang dibuat-buat untuk memenangi hati orang. Keluhuran budi akan melahirkan tindakan-tindakan serta keputusan-keputusan yang memiliki sifat “ehsan”.

Bukan niat mengaibkan, tetapi kritikan terbuka begini perlu untuk kerajaan bermuhasabah diri dalam mentadbir negara dan rakyat.

Rakyat tidak pandang pada duit RM 2 tetapi keseronokan berhari raya. Jika kanak-kanak nak ulang ambil RM 2 itu dua kali pun, apa beza dengan menjadi PM dua kali selepas berpencen 15 tahun?Apa juga bezanya menjadi MB 2 kali walaupun tak cukup kuata terpaksa mengangkat sumpah tanpa majoriti? Sanggup untuk UG dengan UMNO sedangkan dulu membuat fitnah kepada PAS nak UG dengan UMNO?

Ketamakan kuasa hari ini menyebabkan negara Islam ditadbir kewangan dan undang-undangnya oleh kafir.

Berubahlah dari sifat bakhil ini Mukhriz. Harta kekayaan tidak akan pernah cukup dan rakyat bukan pengemis. Allah benci hambaNya yang bakhil.


# Makluman
cap atau meterai untuk memperkenalkan sesuatu;
Ejaan yang betul ialah cap bukan cop.




......
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
Whatsapp MR
Telegram MR
Facebook MR

# Boleh pilih (klik) nak komen guna facebook atau blogger

5 ulasan:

  1. Wah barua-barua buruk kepala ternakan pakatan sibuk menyebarkan fitnah konon PAS ber'UG' dengan UMNO tetapi akhirnya terbongkar pemimpin-pemimpin yang lari dari UMNOlah ber'UG' dengan pakatan membawa DNA UMNO bersama mereka maka seolah-seolah rejim pakatan telah menjadi BN 2.0. .

    Walau apa pun, abang besar roket tetap jadi boss pakatan sebab puak kafir lebih ramai dari puak Melayu dalam rejim pakatan. Pemimpin Melayu jadi yes-man sahaja. Maka tidak hairanlah puak munafik sekular liberal dan puak kafir harbi naik tocang berani menghina agama Islam, ulama Islam , Agong, institutsi Islam dan umat Islam secara terbuka.

    Eloklah tu DNA UMNO + DNA DAP = semua janji pakatan ke laut !

    BalasPadam
  2. hello..kawan...tak semua ahli Umno mcm gitu...yng nak kuar..biarlah mereka kuar..habis Dna Pas + Dna Dap =jadi pan.....kan..so jgn tgok salah orang jer wahai penyokong Pas... at least Umno tak pernah tido sebantal ngn Dap kafir harbi...ingat selalu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul saya undi Pas tapi Pas kadang terlupa pernah sebantal dgn dap dan diketuk ketuk kepala waktu diselangor.Kesian hassan Ali sampai terbuang akibat Pas terlampau ikutkan perintah dap.

      Padam
    2. Bukankah sebilangan pemimpin-pemimpin UMNO sendiri sendiri didakwa terlibat dalam pelbagai skandal-skandal berskala besar seperti Forex,Perwaja Steel, Maika Holding, PKFZ, BMF, 1MDB dll?

      Dan sebilangan pemimpin UMNO tersebut masih kekal dalam UMNO dan sebilangan lagi menyertai rejim pakatan dan kedua-dua kumpulan ini masih mewarisi DNA UMNO.

      Bahkan UMNO juga tidor sebantal dengan parti-parti yang menentang atau menghina ajaran Islam. Sebaliknya, PAS membatalkan kerjasama dengan DAP apabila DAP menentang dan menghina ajaran Islam.

      Jika UMNO mahu terus wujud, pastikan semua kepala bapak sekular tidak menjadi pemimpin UMNO dan pastikan pemimpin-pemimpin baru UMNO bersikap pro-Islam, jujur dan ikhlas mahu memperjuangkan Islam dan membela hak umat Islam termasuk kaum Melayu Islam.

      Jika UMNO kembali kepada ajaran Islam dan berkerjasama dengan parti Islam PAS pimpinan ulama Islam, kita yakin rejim pakatan akan tumbang dalam PRU15 atau lebih awal lagi.

      Padam
  3. Yg bermewah2 tu pemimpin siapa ya..perangai cam taik jugak..tak da kuasa baru tau langit tinggi ke rendah..pui

    BalasPadam