Header Ads

ads header

Flash News

Fitnah bukan lawan fitnah


Masa BN memerintah dulu, PAS terpaksa lawan mereka di atas padang yang tidak sama rata. Mereka boleh guna agensi kerajaan dan harta kerajaan untuk lawan PAS. Tapi PAS tak boleh. Terpaksa lawan dengan kekuatan sendiri yang mana ada.

Masa PH memerintah pulak mereka guna fitnah untuk jatuhkan PAS. PAS nak lawan balik dengan mengunakan fitnah tak boleh, sebab hukumnya haram. Kalau pun nak serang balik mestilah atas perkara yang benar dan berfakta.

Ada orang tanya saya. Kalau begitu sampai bila pun kita susah nak menang. Mereka boleh guna cara haram. Kita pulak tak boleh kerana kita berpegang kepada Islam dan Islam itu ada hukumnya.

Teman..kita akan menang dengan kebenaran yang kita ada dan perjuangkan. Mengapa kita perlu guna pendekatan yang haram? Bukankah Allah menegaskan "apabila datang kebenaran maka akan hancurlah kebathilan dan kebathilan itu pasti akan hancur". PAS akan menang bukan kerana namanya PAS, tapi kerana kebenaran yang melekat bersama perjuangan PAS.

UMSTemerloh Pahang
10.June.2018


......
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
Whatsapp MR
Telegram MR
Facebook MR

# Boleh pilih (klik) nak komen guna facebook atau blogger

3 ulasan:

  1. kita nak menang dunia dan akhirat..kalah di dunia pun in sha allah masih menang di akhirat..itu lah kemenangan yg hakiki

    BalasPadam
  2. Menang dlm redha Allah

    BalasPadam
  3. Kemenangan adalah milik Allah..kt perlu menjalankan dakwah & bpegang pd asas Islam..kt buktikan pd Dr.Maza yg PAS berjuang atas Islam & bukan menggunakan nama Islam utk kepentingan duniawi..Islam & politik adalah sekali dan tidak boleh diasingkan..dengan kuasa Allah telah membolakkn hati rakyat Malaysia mjatuhkn UMNO & BN..insyaAllah keikhlasan pd perjuanagn Islam PAS akan menang dgn kuasa Allah..aminn

    BalasPadam