Header Ads

ads header

Flash News

Saya bukan Cina, Saya Orang Malaysia


Kita biasa melihat kenyataan akhbar oleh pihak kerajaan dalah dwi bahasa iaitu Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeri. Kini semenjak Pakatan Harapan memerintah, ada satu lagi bahasa digunakan itu Bahasa "Cina".

DAP berkempen kononnya untuk mendaulatkan Malaysia dengan menolak bangsa. Kata-kata saya bukan Cina, saya orang Malaysia adalah pembohongan semata-mata untuk meraih undi.


MR : Melayu aje bodoh, ada tulisan jawi pun tak hargai akhirnya terkubur kerana diri sendiri ....


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

7 ulasan:

  1. kalau saya orang Malaysia..ckp Melayu lah..sekolah pun sek kebangsaan lah...tulisan pun tulisan abjad lah.. bukan tulis cina... ini olang boloh ke...mahu tipu sama rakyat...uneducated boleh lah tipu...we pembangkang well educated tak bodoh...dan bukan senang boleh tipu...Ingat ok..ini Malay...sia...dulu Tanah Melayu...so tolong ckp..Melayu..tulis Melayu...terutama AG..klau tak boleh..tukar orang...harap maklum..rakyat memerhati ok

    BalasPadam
  2. Kita cabar pemimpin-pemimpin DAP mewajibkan semua kaum bercakap Bahasa Melayu sebagai Bahasa Kebangsaan dan menghapuskan semua sekolah vernakular dan NGO berasaskan kaum . Dan semua kaum wajib menggunakan nama-nama Melayu dalam surat beranak dan kp mereka seperti negara Indonesia, Thailand dll jika benar pemimpin-pemimpin DAP mahu melaksanakan Malaysian Malaysia!

    DAP ada beranikah atau cakap tak serupa bikin? Bagaimanakah jika DAP memulakan dengan pemimpin-pemimpin DAP sendiri?

    BalasPadam
  3. Mo1 - hindi

    Kement Luar - manglish

    Jpm - Urdhu

    Mof - mandarin

    Sumbermanusia - tamil

    Moedu - Arab

    Kement Dlm Neg - Jawi

    Kement Sabah/Saraw - kadazan

    Ini baru betoi multilanguage.

    BalasPadam
  4. kalau macam tu hapuskan sekolah cina

    BalasPadam
  5. jilat lah kalau di nak hapuskan sekolah cina.

    BalasPadam
  6. Haha tafsiran Dap ttg malaysian malaysia dia adalah yg win kat dia je mcm bahasa cina. Klu sekolah cina sorrylah nak buang. Double standard definition.

    BalasPadam