Header Ads

ads header

Flash News

Solat Jumaat pada Sabtu tidak seharusnya wujud - Mufti P. Pinang


KUALA LUMPUR: Kelab Suara Anak Muda 1Malaysia (SAM1M) hari ini membuat laporan polis berhubung cadangan seorang aktivis untuk mengadakan solat Jumaat pada Sabtu bagi memudahkan umat Islam melaksanakannya.

Badan bukan kerajaan itu membuat laporan tersebut di Balai Polis Damansara dan menggesa polis dan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia menyiasat cadangan yang kini menjadi viral yang dianggap biadap dan menghina kesucian agama Islam.

Sementara itu, Mufti Pulau Pinang, Datuk Wan Salim Wan Mohd Noor berkata isu solat Jumaat pada Sabtu tidak seharusnya wujud kerana ia sudah termaktub dalam hukum agama.

Katanya, solat Jumaat adalah hukum yang sudah ditetapkan dan tidak boleh diubah sewenang-wenangnya.


MR : Saya sendiri tak pernah terfikir perkara ini berlaku, tapi malangnya ada orang Islam yang membuat cadangan ini dan mereka pula golongan ada pengaruh dalam masyarakat....


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

5 ulasan:

  1. kiamat semakin hampir

    BalasPadam
  2. Jgn risau...pru15 rakyat tetap sokong ph lagi...melayu mudah lupa

    BalasPadam
  3. Inilah angkara puak munafik liberal yang berusaha memusnahkan ajaran Islam dan menyesatkan umat Islam seperti si liberal Beruk Peru mendesak umat Islam mengadakan solat Jumaat pada hari Sabtu dan si liberal Amina Badut menjadi imam solat Jumaat kepada makmun lelaki dan perempuan yang bercampur aduk dalam saf.

    Semua ajaran sesat lagi menyesatkan seperti sekularisme, liberalisme, pluralisme, LGBT, atheisme, Syiah, Qadiani dll telah dijadikan senjata oleh musuh Islam untuk memusnahkan Islam dan menyesatkan umat Islam.

    Ideologi sesat ini disokong, diperjuangkan dan dibela oleh pakatan liberal-kafir harbi.

    Ularmak pakatan liberal-kafir harbi hanya berfungsi sebagai syaitan bisu dan keldai pembawa kitab kerana mereka suka berdiam diri apabila berhadapan dengan ajaran sesat.

    Seolah-olah ularmak pakatan takut pada abang besar kafir harbi biaDAP bukan takut pada Allah.

    BalasPadam
  4. Kalau tentang takut hilang jawatan dan sokongan politik

    BalasPadam