Header Ads

ads header

Flash News

Jamal Tampil Di Layar Berucap Kepada Perwakilan


KEJUTAN… Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar, Datuk Seri Jamal Md Yunos ‘tampil’ secara langsung menerusi rakaman video pada mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian itu, hari ini.

Beliau, yang bertanding untuk mempertahankan semula jawatan dalam pemilihan UMNO Bahagian tersebut, dilihat memberi ucapan dan kata-kata aluan lebih lima minit kepada perwakilan.

Tayangan rakaman video ucapan tersebut dipancarkan menerusi dua papan layar di Bangunan UMNO Bahagian Sungai Besar Selangor.

Dalam video berdurasi lima minit 35 saat itu, Jamal yang mengenakan baju Melayu biru dan bersampin serta bersongkok hitam berucap dengan berlatar belakang tirai berwarna kuning keputih-putihan.

Katanya, Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14) lalu menjadi detik pahit buat parti itu termasuk dirinya yang kini menjadi buruan polis.

“Sehingga hari ini, saya belum pulang ke rumah kerana masih diburu dan untuk sambutan Aidilfitri juga, saya tidak dapat pulang beraya bersama keluarga serta tidak berkesempatan bersalaman dengan ibu seperti tahun sebelumnya,” katanya.

Jamal berkata, beliau tidak menyesal terhadap apa yang berlaku tetapi sebaliknya menganggap ia adalah perjuangan yang harus diteruskan untuk masa depan.

“Rakyat perlu sedar kemenangan Pakatan Harapan (PH) yang membentuk kerajaan pada hari ini adalah kemenangan tipu belaka.

“Mana janji mereka (PH) mahu turunkan harga minyak kepada RM1.50 serta tol di seluruh negara diberi percuma?

“Mereka berjanji kononnya harga barang keperluan akan diturunkan jika menang sehingga rakyat terpengaruh dan memilih PH pada PRU14 lalu,” katanya.

Beliau berkata, UMNO perlu melakukan sesuatu supaya kembali berkuasa dan menjadi pilihan pengundi dalam menentukan masa depan negara.

“Walaupun perjalanan PRU15 masih jauh, UMNO perlu menyedarkan pengundi dan rakyat bahawa hanya parti ini yang terbaik dalam memerintah dan mengurus tadbir negara ini,” katanya. – BH Online


MR : Sampai hari ini pihak polis tidak boleh menangkap.. Ini menunjukkan negara kita tidak mempunyai sistem kawalan yang baik, orang boleh terlepas bila-bila masa....


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

1 ulasan:

  1. Dengor citer dulu pun ada pemimpin2 yang lari keluo negara. Setelah sekian lama ada yang pulang dan kini jadi kipas cop pemerintah baru.

    BalasPadam