Header Ads

ads header

Flash News

Norhartaty tidak akan didakwa demi menyelamatkan Shafie?


1. SPRM dan bosnya Datuk Seri Shukri wajib mendedahkan benarkah seorang Pegawai gred 54 iaitu Norhartaty Rahmat yang dilaporkan memiliki wang dalam akaunnya sebanyak RM29 juta telah dilepaskan daripada sebarang pertuduhan?

2. Norhartaty adalah bekas Timbalan Setiausaha Bahagian Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah. Beliau ditahan reman pada 6 Oktober 2017 kerana disyaki terlibat melakukan penyelewengan dana awam sebanyak RM1.5 bilion untuk projek pembangunan luar bandar di Sabah. Ketika itu Menterinya ialah Shafie Afdal yang kini adalah Ketua Menteri Sabah.

3. Persoalannya betulkah dalam akaunnya ada RM29 juta? Bagaimana Pegawai gred 54 ada RM29 juta dalam akaunnya? Kalau benar, tidakkah itu pelik? Dari mana sumbernya. Kenapa tidak disiasat menggunakan akta AMLA?

4. Kalau benar kes itu telah ditutup maka kredibiliti Kerajaan Malaysia Baru akan tercalar kerana Norhartaty seperti yang dilaporkan sanggup menjadi saksi jika Shafie Afdal didakwa.

5. Kalau benar SPRM di bawah Malaysia Baru tegas membenteras rasuah, maka tolong tampil sebagai “anak jantan” dan buat penjelasan apa jadi pada kes tersebut. Betulkah Norhartaty tidak akan didakwa demi menyelamatkan Shafie?

Mohd Puad Zarkashi

Ketua UMNO Bahagian Batu Pahat


MR : UMNO dan kerajaan baharu PH sama-sama merompak wang rakyat... hanya mereka berbalah cara merompak dan bagaimana duit itu kena beri sedikit kepada rakyat....


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

1 ulasan:

  1. sound seald deliverd i'm safe hu hu hu Shafie sings

    BalasPadam