Header Ads

ads header

Flash News

Reputasi Selangor terjejas dakwaan kronisme, kata MP PKR


Pemimpin kanan PKR mendesak kepimpinan di Selangor menyiasat dakwaan kronisme dan nepotisme di dalam parti kerana ia berpotensi untuk menjejaskan reputasi kerajaan negeri.

MP Sungai Petani Datuk Johari Abdul berkata walaupun beliau tiada maklumat mengenai dakwaan yang dibuat pemimpin AMK Selangor yang meletak jawatan daripada parti itu, namun terdapat asas bagi kepimpinan negeri untuk menyiasat perkara berkenaan.

"Saya tidak ada maklumat tapi mengikut apa yang mereka kata, saya harap kerajaan Selangor siasat sebab tuduhan disebut agak serious.

"Ia melibatkan bukan sahaja masalah imej tapi mungkin juga salah laku kewangan dan sebagainya," kata Johari kepada pemberita selepas suatu majlis di Ampang yang mengumumkan pasukan Rafizi Ramli dalam pemilihan PKR akan datang ini.

Johari berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai peletakan jawatan Setiausaha Angkatan Muda Keadilan (AMK) Selangor Syed Badli Shah Syed Osman dan Ketua AMK Sabak Bernam Abdul Mutalib Ahmad kerana tidak berpuas hati dengan kepimpinan kepimpinan negeri.

Semalam, Mutalib, menyatakan kekesalan kerana mendakwa tiada seorang pun belia dari Sabak Bernam dilantik sebagai ahli majlis tempatan dan mendakwa "taktik kotor dan kronisme telah menjadi kanser di parti" dan oleh itu memutuskan untuk meletak jawatan daripada PKR.

Terdahulu semasa majlis itu, Johari diumumkan Rafizi sebagai pesaing untuk jawatan naib presiden PKR.


MR : UMNO dan PKR ni spesis sama lahir daripada ibu yang sama....


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

IKLAN BERBAYAR :

5 ulasan:

  1. Budui sungguh voters yang tolak klepetasi tapi biarkan krokism dan nepokism berleluasa.

    BalasPadam
  2. Orang Pengkhianat..... kalau dengan Allah dia boleh langgar bai'ah , inikan pula dengan manusia.

    Orang Pengkhianat.....
    Bila mereka menang Pilihanraya mereka kata Padan Muka kau PAS. Tengok kami ! Kami dapat jawatan ! Kami dapat Pangkat ! Tengok Mat Sabu ! Kemain lagi !

    Kita sabar.... kita tahu , tak semua senasib Md. Sabu. Mana dia si Pokok Sena Mahfodz Omar ? Dahulu, di mana ada Tun Munafik di situ ada Pokok Sena. Sampai ada orang gelar dia kucing kurap. Terus menyepi kena buang agaknya.

    Padan muka kau pengkhianat.

    Siapa lagi ? Khalid Samad dahulu lebih sudu dari kuah. Hebat bercakap. Menjerit dalam parlimen dengan perangai buruk "Islamkah ini ! Islamkah !" Memalukan orang Islam sendiri. Sekarang takde peluang langsung nak berkata. Kalau dahulu dalam PAS kamu dihormati. Kamu boleh luahkan perasaan kamu. Sekarang bisu terus.... takut hilang jawatan. Padan muka kau.

    Baru kamu tahu siapa Tun Munafik.
    Baru kamu tahu bagaimana perangai big bos.
    Baru kamu tahu betapa autokratiknya Tun Munafik tu.

    Kamu kutuk Tuan Guru Haji Hadi. Kamu kata dia keras , tak lembut macam Nik Aziz.

    Tengoklah kamu siapa yang keras ! Tok Guru Haji Hadi sebenarnya lemah lembut. Dia hanya keras terhadap mereka yang melanggar ajaran Islam.

    Baru kamu tahu. Padan muka kau.


    Kau hina Tok Guru Haji Hadi hanya kerana dia berpegang pada prinsip. Lim Guan Eng kata " Tok Guru takde maruah"

    Sekarang mana dia maruah anda ? Anda menipu rakyat dengan manifesto kosong taik kucing.

    Mana maruah anda ?


    Kita PAS tidak pernah menjanjikan bulan dan bintang. Kita hanya menjanjikan hidup harmoni bersama Islam. Kita menjanjikan suatu kerajaan yang sama-sama bantu membantu dengan menghidupkan budaya Islam yakni budaya menhikut sunnah nabi "bantu yang memerlukan, pentingkan keadilan , budaya politik matang dan sejahtera "

    Itu manifesto kami.
    PAS tidak pernah menyerang sesiapa kecuali mereka yang khianat dan menipu. PAS mementingkan kesejahteraan rakyat sebagai faktor utama dalam memacu ekonomi negara. Mentadbir negara dengan mengutamakan keperluan dan sentiasa berusaha meringankan beban rakyat.

    Nah lihatlah Kelantan dan Terengganu. Srmakin hari semakin makmur. Rakyat hidup harmoni, berbilang bangsa dan agama. Orang Cina Kelantan reti cakap Kelantan. Orang Cina Terengganu reti cakap Terengganu. Orang India pun begitu juga. Mereka berintegrasi dengan baik.

    Bukan macam Cina DAP. Cina Chauvinist. Cina yang tidak mahu berintegrasi. Inilah dia musuh dalam selimut. Pengkhianat. Pembelot. Yang lebih buruk lagi si Melayu yang duduk bersama mereka. Bertitle Dr. Dr. Wan Azizah , Dr. Maszlee Malik , Dr. Mujahid Rawa , Dr. Dzulkefly.... tapi hakikatnya barua kafir. Penipu. Pengkhianat. Perosak bangsa. Perosak agama.

    BalasPadam
  3. Di mana dia pelanggar bai'ah yang lain ?
    Satu persatu kena laknat Allah.

    Ada sorang tu dah kena strok no. 2.0. Tun Munafik buat dek aje.
    Itu orang yang kamu dewa-dewakan. Padahal kalau Tok Guru Haji Hadi di situ sudah tentu dia berhenti berucap dan membantu kamu ketika kamu rebah.

    Begitulah dia Islam yang kamu tolak. Sekarang kamu terima padahnya. Dahulu ketika kamu kena strok 1.0, siapa ziarah kamu ? Siapa datang mendoakan kesembuhan kamu ? Sahabat-sahabat kamu dalam PAS yang datang doakan kamu.

    Tapi kamu khianat lagi. Khianat. Kamu keluarkan kata-kata yang merosakkan aqudah kamu sendiri. Sekarang kena strok 2.0. Masihkah kamu berperangai buruk ? Allah bagi peluang lagi.

    Mana dia Dr. Hatta ? Ya Dr. Hatta ! Senyaaaap. Dahulu hebat dihormati. Sekarang habis. Rumahtangga camna ? Okay ? Kamu ikut fatwa Khalid Samad tebus bai'ah dengan pulut kuning. Jadi tak jatuh talak kan ? Kamu percaya Khalid Samad ? Apa tauliah dia untuk buat fatwa ? Fatwa sesat....

    Apa jadi kepada WanJi ? Dahulu pungpang-pungpang. Sekarang senyap menikus. Takut dengan Tun Munafik. Dengan Sultan kemain eksyen lagi. Sekarang habis.

    Dr. MAZA dan RORA.... mana dia kamu ??? Bisu ??? Kena rasuk syaitan ? Jadi syaitan bisu. Sibuk puji agama Shinto. Agama sendiri dikritiknya. Agamawan apakah ini ?


    Yang dahulu kritik PAS... di mana kamu ?
    Sekarang kena kecing hidup-hidup kamu terus senyap. Dahulu hebat kemain lagi ! Hebat kritik Tok Guru. Sekarang dengan Tun Munafik terus takde telur. Dengan Lim Guan Eng pun takde tulur.

    Belajar tinggi tinggi akhirnya jadi barua kafir.



    BalasPadam
  4. Kem anwar-wan azzizah lawan kem mahathir-azmin. Pakaturn hope akan berpecah x lama lg.sebab tu pan-dap x berani nk buat pemilihan parti pun sebab akan cantas mencantas macam umno,mic,pkr,dap.sapa ada duit banyak utk beli undi,dia akan menang.anwar masa lawan timbalan presiden umno dulu pun abis rm500 juta,rm200 juta d sabah sahaja.setakat lawan azmin?puiih....

    BalasPadam
  5. Memang dah wujud lama pun budaya chah keting dlm PKR .. keluar masuk parti pun biasa dah .. nak kasi pkr tuh bungkus jangan tengok budaya politik melayu dalam pkr sahaja cina india pun ada samada mereka berpecah belah atau tidak..habis2 teruk pkr ni survive ditunjangi dengan sokongan india & cina sikit... Kalau nak pkr hancur lebur kena hampakan harapan orang india kpd pkr dan jika tiada biasanya sukar... Coz indians' voice always came from this party and DAP... Pada pandangan aku politik tahap amatur ni begitulah.....

    BalasPadam